نگرانی وزارت بهداشت از عوامل بیماری زا در مناطق سیل زده در فصل گرما

به گزارش دَبی بلاگ، با گذشت حدود دو ماه از سیل اخیر که استان هایی چون گلستان، لرستان، خوزستان و ... را تحت تاثیر قرار داد، اکنون با توجه به گرم شدن هوا، رعایت نکات بهداشتی و بویژه پیشگیری از بعضی بیماری های عفونی و واگیردار در این مناطق از جدی ترین دغدغه های وزارت بهداشت است.

نگرانی وزارت بهداشت از عوامل بیماری زا در مناطق سیل زده در فصل گرما

دکتر علیرضا رئیسی-معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به سیل اخیر، گفت: این سیل برای حوزه سلامت نیز تهدیدی جدی بود؛ اما خوشبختانه توانستیم اقدامات به موقع و مناسبی انجام دهیم تا امکان بروز مسائل جدید به حداقل برسد.

فاضلاب از مسائل جدی در خوزستان

وی با بیان این که با فروکش کردن سیلاب ها تازه کار اصلی در حوزه بهداشت شروع می گردد، گفت: با توجه به گرم شدن هوا و مسائل بعضی استان ها بویژه استان خوزستان که از جدی ترین مسائل آنجا مبحث فاضلاب این شهر است، ضروری است تمهیدات ویژه اندیشیده گردد تا یک بار برای همواره این مشکل حل گردد. استان خوزستان حتی قبل از وقوع سیل نیز با مشکل فاضلاب روبرو بود و احتیاج است تا کاری جدی و زیرساختی در این زمینه انجام گردد.

رئیسی ادامه داد: دانشگاه های علوم پزشکی استان های سیل زده و مأموران بهداشت ما در مناطق، نظارت جدی بر رعایت اصول بهداشتی از جمله کلرزنی و کلر سنجی آب را انجام می دهند تا از بروز بیماری ها به صورت اپیدمی در منطقه جلوگیری گردد.

رئیسی یکی از دلایل موفقیت در عدم بروز بیماری های اپیدمی را اطلاع رسانی درست به مردم و مصرف آب های کلرزنی شده و بسته بندی شده دانست و گفت: البته همچنان نگرانی برای بهداشت این مناطق وجود دارد و نظارت بر آب از جدی ترین دغدغه های ما است.

وی در خاتمه رعایت بهداشت فردی، عمومی و بهداشت مواد غذایی را در عدم شیوع بیماری هایی مانند اسهال مؤثر دانست و اضافه نمود: هیچ تضمین جدی به جز رعایت بهداشت فردی و عمومی نمی تواند این اطمینان خاطر را در جهت کنترل عوامل بیماری زا در این مناطق در فصل تابستان داشته باشد.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1086

به "نگرانی وزارت بهداشت از عوامل بیماری زا در مناطق سیل زده در فصل گرما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی وزارت بهداشت از عوامل بیماری زا در مناطق سیل زده در فصل گرما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید