7 سالاد خوشمزه روسی و طرز تهیه آن ها

به گزارش دَبی بلاگ، انواع سالاد روسی

آب و هوای به شدت سرد، حکومت شوروی و تاریخچه کمبود مواد غذایی در سرزمین پهناور روسیه بر آشپزی و به ویژه سالادهای روسی تاثیر زیادی گذاشته اند. در این مطلب می خواهیم 7 مورد از خوشمزه ترین و معروف ترین انواع سالاد روسی را به همراه طرز تهیه آن ها به شما معرفی کنیم. البته توجه داشته باشید که هر کدام از این سالادها در هر منطقه و شهر روسیه ممکن است با اندکی تفاوت تهیه گردد. با این حال، اساس سالادهای روسی از ریشه گیاهان و سبزیجات (هویج، چغندر و …) و سس مایونز تشکیل می گردد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با 10 سالاد روسی و طرز تهیه آن ها آشنا شویم.

7 سالاد خوشمزه روسی و طرز تهیه آن ها

1- سالاد وینگرت روسی | Russian Vinegret Salad

یکی از مشهورترین و خوشمزه ترین انواع سالادهای روسیه در واقع تحت تاثیر فرهنگ فرانسه به وجود آمده است. اواخر قرن هجدهم تاثیر آشپزی فرانسه در روسیه کاملا مشهود بود و نام این سالاد هم از نوعی سس فرانسوی به نام vinaigrette گرفته شده است. به مرور مردم عوام که اطلاعی از تلفظ صحیح این سس نداشتند به کلِ این سالاد وینگرت گفتند و این نام روی سالاد باقی ماند. این سالاد روسی بسیار خوشرنگ است و به راحتی تهیه می گردد.

طرز تهیه این سالاد روسی خوشمزه به این صورت است که چغندر (لبو)، سیب زمینی و هویج پخته شده را به صورت نگینی و مکعبی خرد می نمایند و به همراه نخود فرنگی، پیاز خرد شده، خیارشور خرد شده ترکیب می نمایند و روی آن روغن زیتون، سرکه و نمک و فلفل می ریزند و سرو می نمایند.

2- سالاد الویه | Olivier Salad

به سالاد مشهور و محبوب الویه می رسیم که در ایران نیز یکی از پرطرفدارترین سالادهاست. با این حال باید بدانید که سالاد الویه اصل روسی با سالاد الویه ایرانی اندکی تفاوت دارد و طرز تهیه آن در نسخه روسی مواد را به جای رنده کردن، به صورت نگینی و مکعبی خرد می نمایند. سالاد اولویه که گاهی آن را سالاد روسی هم می نامند در واقع سالادی تحت تاثیر آشپزی فرانسه بوده و در آن از گوشت هم استفاده می شده است. با این حال، در دوران شوروی این سالاد به دلیل کمبود مواد غذایی به سالادی کاملا گیاهی تبدیل شد. در آن موقع کنسرو نخود فرنگی، تخم مرغ آبپز و کالباس به همراه مقادیر زیادی سس مایونز ترکیب می شد و به عنوان یک وعده غذا مصرف می شدند.

3- سالاد شوبا | Shuba Salad

سالاد روسی شوبا که به نام شاه ماهی زیر کت خز هم شناخته می گردد یکی دیگر از غذاها و سالادهای معروف روسیه است. طرز تهیه این سالاد لایه لایه خوشمزه به این صورت است: یک لایه شاه ماهی خرد شده، یک لایه پیاز خرد شده، یک لایه سیب زمینی آبپز رنده شده، هویج رنده شده و در آخر لبوی پخته و رنده شده و هر طبقه از این مواد با یک لایه سس مایونز از همدیگر جدا می گردد. این کیک لایه لایه و خوشمزه یکی از بهترین و معروف ترین انواع سالاد روسی است که به خاطر ظاهرش در میهمانی های ویژه سرو می گردد.

4- سالاد ماهی مرکب | Squid Salad

اگرچه در این سالاد خوشمزه به سختی سبزیجات پیدا می گردد اما همچنان به عنوان سالاد معروف است. ماهی مرکب در دهه 1960 به سفره مردم شوروی راه پیدا کرد و به دلیل امکان نگهداری طولانی مدت به سرعت در انواع غذاها استفاده شد. در طرز تهیه این سالاد، ماهی مرکب تازه و پیاز را با یکدیگر ترکیب می نمایند و با کمی آب می پزند. بعد با تخم مرغ آبپز، مایونز و نمک و فلفل ترکیب و سرو می نمایند. اگر دوست دارید سبزیجات هم در این سالاد بهره ببرید می توانید خیار خرد شده، سیب زمینی و ذرت هم به آن اضافه کنید.

5- خاویار بادمجان | Aubergine Caviar

خاویار بادمجان نام یک سالاد روسی خوشمزه و لذیذ است که در ایران هم البته مصرف می گردد. این غذا که به خاویار فقرا معروف است البته در ترکیباتش اصلا خاویار ندارد و از بادمجان و گوجه تهیه می گردد. این غذا هم باز در دوران کمبود مواد غذایی در شوروی به وجود آمده و بیشتر یک غذاست تا سالاد. با این حال در روسیه آن را جزء سالاد دسته بندی می نمایند. خاویار بادمجان از دهه های 1960 تا 1980 به شدت در روسیه محبوب و رایج بود و توسط بخش عمده ای از مردم مصرف می شد.

6- سالاد سیب و هویج | Carrot and Apple Salad

یکی دیگر از انواع سالاد روسی که بسیار خوشرنگ و سالم و خوش طعم است سالاد سیب و هویج است. این سالاد روسی خوشمزه به ویژه در بین بچه های روسی محبوب و پرطرفدار است و به دلیل استفاده از میوه سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان است. سیب سبز یا قرمز و هویج را رنده درشت کنید و برای طعم بهتر، کمی گردو یا تخمه آفتابگردان و کشمش به آن اضافه کنید. در آن با کمی روغن، آب لیموی تازه و عسل آن را مزه دار و نوش جان کنید.

7- سالاد میموسا | Mimosa Salad

سالاد میموسا نام یک سالاد روسی خوشمزه و معروف است که با ماهی و هر گونه کنسرو ماهی تهیه می گردد. طرز تهیه این سالاد روسی به این صورت است که کنسرو ماهی، تخم مرغ آبپز رنده شده، پیاز و هویج و حجم زیادی سس مایونز را با هم ترکیب و بعد سرو می نمایند. این سالاد در دوران حکومت شوروی و کمبود مواد غذایی ابداع شد: در آن موقع کنسرو ماهی نقش مهمی در تغذیه افراد ایفا می کرد. نام این گل از گل میموسا گرفته شده که همرنگ ترکیبات این سالاد روسی خوشمزه است. امروزه این سالاد یکی از محبوب ترین و معروف ترین انواع سالاد در روسیه است و در مناسبت ها و مراسم ویژه و خاص تهیه می گردد.

منبع: theculturetrip.com

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: الی گشت
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 781

به "7 سالاد خوشمزه روسی و طرز تهیه آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 سالاد خوشمزه روسی و طرز تهیه آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید