6 داعشی در داغستان روسیه کشته شدند

به گزارش دَبی بلاگ، منابع مطلع از کشته شدن 6 داعشی از سوی نیروهای امنیتی روسیه در شهر داغستان و پس از یک تعقیب و گریز طولانی خبر دادند.

6 داعشی در داغستان روسیه کشته شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع مطلع از کشته شدن 6 شبه نظامی وابسته به داعش دریکی از شهرهای داغستان روسیه اطلاع دادند.

به گزارش منابع مطلع، نیروهای امنیتی روسیه روز آدینه در یک درگیری 8 ساعته و پس از تعقیب و گریز طولانی پیروز به شناسایی و به هلاکت رساندن 6 عنصر داعش در اطراف شهر خاسافیورت در جمهوری داغستان شدند.

به گفته منابع مطلع، این عناصر داعشی چندین حمله مسلحانه در منطقه انجام داده بودند ولی پایان گرفتار نیروهای امنیتی روسیه شدند. سرویس امنیت فدرال روسیه پیشتر از دستگیری سه عامل جذب نیرو برای داعش در منطقه مسکو اطلاع داده بود.دفتر روابط عمومی سرویس امنیت فدرال روسیه با اعلام این خبر اضافه نموده بود که این سه نفر از سال 2014 به عضوگیری برای گروه تروریستی داعش و اعزام آنها به سوریه برای مشارکت در این کشور جنگ زده اشتغال داشتند.

حضور سازمان های تروریستی در جنوب روسیه به خصوص جمهوری داغستان از سال ها پیش موجب نگرانی مقامات روس بوده است. گروهک داعش در اردیبهشت ماه سال 95 در یک حمله مسلحانه موجب کشته شدن سه و مجروحیت 23 تن شد، و مسئولیت آن را بر عهده گرفت و این برای اولین بار بود که داعش رسما از حضور خود در داغستان پرده بر می داشت.

در 15 آذرماه همان سال دستگاه امنیتی روسیه اطلاع داد که فردی به نام رستم اصیلدروف، سی و پنج ساله را به امیر داعش در داغستان معروف بود را کشته است. (جزئیات بیشتر)

.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9041

به "6 داعشی در داغستان روسیه کشته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 داعشی در داغستان روسیه کشته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید