4 روستای جم به سیراف ملحق شد، نارضایتی جمی ها از انتزاع و الحاق

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران - گروه استان ها - علی قیصری: در نشست هیئت دولت و در اجرای قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، هیئت وزیران با تغییر و اصلاح تقسیماتی در استان های زنجان، ایلام، بوشهر، لرستان، آذربایجان شرقی، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کردستان، اردبیل، خراسان جنوبی، مازندران، البرز و یزد موافقت کرد.

4 روستای جم به سیراف ملحق شد، نارضایتی جمی ها از انتزاع و الحاق

به موجب این تصمیمات، ضمن تغییر و اصلاح تقسیماتی، ارتقای چند شهر به شهرستان و ایجاد چهار بخش و هفت شهر جدید به تصویب رسید و با هفت مورد انتزاع و الحاق موافقت شد.

ارتقای بیدخون و بهارستان به شهر و ارتقای سیراف به بخش از جمله تغییرات جنوب استان بوشهر است که به تایید رئیس جمهور رسید.

روستاهای لاورده، لاور گل، هفت چاه و سه چاه از شهرستان جم در آخرین تغییرات تقسیماتی کشور به بخش تازه تاسیس سیراف در شهرستان کنگان ملحق شدند که این الحاق با واکنش شدید مردم و مسئولین جم روبرو شده است.

اطلاعی از تغییرات نداشتیم

رئیس شورای اسلامی شهر جم در گفت وگو با خبرنگاران گفت: دست غیب باعث جدایی روستاهای جم شده است.

عبدالحسین اکسیر با بیان اینکه هفت چاه و سه چاه جزیی از جغرافیای جم است تاکید نمود: این منطقه را می توان به عنوان بام شهرستان های پیرامونی قلمداد کرد.

این عضو شورای شهر جم تاکید نمود: این روستاها از لحاظ منطقه گردشگری منحصر به فرد است و جای تاسف و تاثر است که بخشی از بهترین جغرافیای جم که سه چاه کمتر از سه کیلومتر تا پردیس جم فاصله دارد جدا می نمایند و هیچ مسئولی از این جریان آگاه نیست.

اکسیر توضیح داد: با پیگیری هایی که از دیروز داشته ام فرمانداران کنگان و عسلویه اظهار بی اطلاعی داشتند و نماینده مردم در مجلس نیز تکذیب کرد، بنابراین دست غیب باعث این اتفاق شده است.

مصوبه انتزاع لغو گردد

نماینده شهرستان جم در شورای استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگاران بیان داشت: در اسرع وقت مصوبه انتزاع بعضی از مناطق شهرستان جم و الحاق آن به شهرستان کنگان لغو گردد.

حسن رمضانی با بیان اینکه جغرافیای شهرستان جم خط قرمز مردم و شورای شهرستان جم است گفت: این تصمیم نسنجیده و غیرکارشناسی موجب نگرانی و سلب آرامش مردم و فعالین اجتماعی شهرستان جم شده است.

وی تاکید نمود: ضمن قدردانی از کوشش های خانم دکتر الماسی در ارتقای بعضی مناطق و روستاهای جنوب استان، انتظار داریم خیلی صریح و شفاف مواضع خود را در مورد مصوبه هیئت دولت و انتزاع اجرا شده بیان نمایند.

این عضو شورا اظهار داشت: قصور و کوتاهی در این امر از سوی هر مقام و مسئولی که باشد برای مردم شهرستان جم قابل مدارا و بخشش نخواهد بود.

رمضانی توضیح داد: شهرستانی که این روزها با دغدغه و مسائل اساسی از جمله انتقال خط آب شرب، بحران کم آبی و کاهش شدید سفره های زیر زمینی، آلودگی های زیست محیطی صنایع، راه های مواصلاتی، تعطیلی فرودگاه،بلاتکلیفی اقتصادی و سردرگمی بازیکنان و طرفداران پارس جم و افزایش روزافزون جوانان تحصیل نموده بیکار روبرو است، این مصوبه که سبب ایجاد شوک بزرگی بر شهرستان جم شده و عصبانیت مردم را به دنبال داشته باید در اسرع وقت لغو گردد.

وی اضافه کرد: از فرماندار شهرستان جم می خواهیم تا حصول نتیجه این خواسته را دنبال نمایند.

رمضانی با تاکید بر اینکه شورای شهرستان جم نسبت به این مصوبه نادرست اعتراض شدید دارد، اضافه کرد: از حقوق مردم شهرستان جم گذشت نخواهیم کرد و با تشکیل جلسه اضطراری این موضوع را با جدیت تمام دنبال می کنیم.

موضوع انتزاع در دست پیگیری است

فرماندار جم در گفت وگو با خبرنگاران بیان داشت: با توجه به ابلاغ تغییرات تقسیماتی کشور طی روزهای اخیر و ایجاد بخش سیراف در شهرستان کنگان، دو روستای هفت چاه و سه چاه در بخش مرکزی جم به این بخش تازه تاسیس ملحق شده است.

محمد حسینی تاکید نمود: هر چند این تغییر تقسیماتی به درخواست اهالی این دو روستا صورت گرفته است اما پیگیری های لازم را انجام داده ایم و حل موضوع در دستور کار مسئولان امر قرار گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه روستاهای لاورده و لاور گل در تقسیمات کشور در محدوده شهرستان کنگان قرار داشته گفت: خدمات دهی به این دو روستا نیز همیشه به وسیله شهرستان کنگان انجام می شده است.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 407

به "4 روستای جم به سیراف ملحق شد، نارضایتی جمی ها از انتزاع و الحاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 روستای جم به سیراف ملحق شد، نارضایتی جمی ها از انتزاع و الحاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید