300 نظامی آمریکایی به مرز مکزیک اعزام می شوند

به گزارش دَبی بلاگ، سخنگوی پنتاگون با اعلام خبر اعزام 300 نظامی آمریکایی به مرز مکزیک، گفت که آنها قرار است برای اولین بار با مهاجران تماس برقرارکنند.

300 نظامی آمریکایی به مرز مکزیک اعزام می شوند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سیاست های ضد مهاجرتی دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ هنوز ادامه داشته و وزارت دفاع این کشور از اعزام 300 نظامی به مرزهای جنوبی این کشور با مکزیک اطلاع داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز پنتاگون در بیانیه ای خاطرنشان کرد در جمع این 300 نظامی که به مرز مکزیک اعزام می شوند حدود 100 آشپز حضور دارند که قرار است برای پناهجویان و مهاجران گرفتار در ایست های بازرسی مرزی، غذای گرم فراهم نمایند.

چارلی سامرز سخنگوی این وزارتخانه شرح داد: بعضی از نیروهای ما (به مهاجران) غذا خواهند داد، پس با آنها تماس برقرار می نمایند.

این در حالی است که وزارت دفاع ایالات متحده پیشتر تاکید نموده بود هیچ تماسی بین نظامیان آمریکایی و پناهجویان مکزیکی برقرار نخواهد شد و آنها فقط برای حمایت از مرزبانان که مشغول ممانعت از ورود مهاجران هستند، اعزام می شوند.

هم اکنون حدود 5 هزار نظامی و گارد ملی آمریکا در مرزهای جنوبی این کشور با مکزیک تجمع نموده و به دستور ترامپ مانع ورود کاروان های پناهجویان می شوند که اکثرا شامل تعداد زیادی زن و کودک هستند.

چندی پیش بود که ترامپ با انتقاد از کشورهای مکزیک، گواتمالا و هندوراس در متوقف نکردن موج مهاجران غیرقانونی به سمت آمریکا، تهدید کرد که محتمل است مرزهای جنوبی این کشور بسته گردد. پیشتر نیز سرپرست وزارت دفاع آمریکا طی نامه ای به وزارت امنیت داخلی این کشور، از دستور دولت برای اختصاص یک میلیارد دلار از بودجه این وزارتخانه برای ساخت دیوار در مرز مکزیک اطلاع داده بود.

ساخت دیوار بین آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران یکی از وعده های اصلی ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتی در سال 2016 بود. ترامپ در کوران مبارزات انتخاباتی بارها تأکید کرد هزینه ساخت این دیوار را از دولت مکزیک خواهد گرفت. او بعد از ناکامی در تأمین بودجه به این روش از کنگره خواست هزینه آن را تأمین کند. مجادله کنگره با ترامپ برای تأمین هزینه مربوط به ساخت این دیوار طولانی ترین تعطیلی تاریخ دولت فدرال آمریکا را رقم زد.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 889

به "300 نظامی آمریکایی به مرز مکزیک اعزام می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "300 نظامی آمریکایی به مرز مکزیک اعزام می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید