3 روش درست کردن گل برای گل آرایی سفره هفت سین

به گزارش دَبی بلاگ، برای تزیین سفره هفت سین، گل ها می توانند زیبایی منحصر بفردی به سفره بدهند. در اینجا روش گل آرایی سفره هفت سین با کاغذ های مختلف یاد داده شده است.

3 روش درست کردن گل برای گل آرایی سفره هفت سین

به دلیل اینکه ایام عید طولانی است و 13 روز باید سفره هفت سین شما پهن باشد و خیلی ها دوست ندارند طروات و زیبایی سفره هفت سین منزلشان از دست برود؛ خبرنگاران در این آموزش چند روش برای درست کردن گل های کاغذی زیبا و با نشاط را به صورت مرحله به مرحله به شما می آموزد. درست کردن این گل های زیبا، ساده اما دوست داشتنی و هنرمندانه است و در عین حال مدت زیادی بدون اینکه پژمرده شوند به سفره هفت سین شما زیبایی می بخشند.

1- درست کردن گل برای سفره هفت سین با پد قهوه

وسایل مورد احتیاج

  • قیچی
  • نوار گل یا نوار سبز رنگ
  • کاغذ فیلتر قهوه (می توانید از قهوه فروشی تهیه کنید)
  • چوب برای ساقه گل (می توانید از چوب جوجه کباب بهره ببرید)
  • کاغذ سفید برای کشیدن الگو

روش درست کردن گل برای سفره هفت سین با پد قهوه

1- ابتدا شکل گلبرگ های خود را به این ترتیب بر روی کاغذ سفید بکشید:

- یک الگو با 2.5 گلبرگ

- سه الگو با دو گل برگ، در سه سایز کوچک، متوسط و عظیم

- یک الگو تک گلبرگ

2- حالا باید الگو ها را روی پد قهوه گذاشته و برش دهید. دقت کنید که الگویی که 2.5 گلبرگ دارد دقیقا باید روی خط تای پد قهوه قرار بگیرد.

3- ابتدا ساقه گل را بردارید و گلبرگ دوتایی کوچک را دور آن بچسبانید. برای محکم شدن گل روی ساقه از نوار چسبی بهره ببرید. موقع تاباندن گلبرگ به دور ساقه به آرامی آن را با نوار چسبی محکم کنید.

4- سایز الگوی متوسط دو گلبرگ را بردارید و مثل مرحله قبل با یاری چسب، گل را بر روی ساقه و گلبرگ قبلی، بچسبانید. بعد از آن باید الگوی 2.5 گلبرگی را بردارید و پایین فیلتر قهوه را پاره کنید و با چسب دور ساقه و گلبرگ ها بچسبانید و این کار را ادامه دهید تا الگو دور ساقه گل تمام گردد.

5- حالا نوبت تک گلبرگ هاست. تک گلبرگ ها را بردارید، قسمت باریک آن را روی ساقه قرار داده و با چسب گل روی ساقه محکم کنید. به اندازه ای که دوست دارید گل شما عظیم باشد دور آن گلبرگ بپیچید.

6- زمانی که کار چسباندن گلبرگ ها تمام شد شاید احساس کنید گل رز شما هنوز زیبا نیست، پس گلبرگ ها را کمی از هم باز کنید، سپس یک میله چوبی بردارید و به آرامی قسمت پهن گلبرگ را با حرکت دادن میله و دست روی گلبرگ حالت دهید.

7- گل زیبای شما آماده است. می توانید با این روش چند گل رز زیبا درست کنید و برای گل آرایی سفره هفت سین از آن بهره ببرید.

همچنین بخوانید: آموزش ساخت تزیینات کاغذی مجالس (4 مدل)

2- درست کردن گل رز کاغذی برای سفره هفت سین

وسایل مورد احتیاج

  • 2 عدد کاغذ رنگی صورتی به اندازه A4
  • یک عدد کاغذ رنگی سبز به اندازه A4
  • دستمال کاغذی
  • چسب حرارتی
  • نوار سبز مخصوص گل
  • سیم گلبرگ

روش درست کردن گل رز کاغذی برای سفره هفت سین

1- ابتدا کاغذ های صورتی را 4 لایه تا بزنید، الگوی گل پنج پر را مانند تصویر روی کاغذ سفید بکشید، الگو و کاغذ های صورتی تا خورده را با گیره کاغذ به هم وصل کنید تا تکان نخورد، سپس با قیچی دور الگو را ببرید.

2- همه گل برگ ها را بعد از برش با قیچی از وسط سوراخ کنید و سپس لبه های گلبرگ را با استفاده از قیچی حالت دهید.

3- یک گل پنج پر بردارید و از انتهای سیم، از وسط وارد سیم کنید. دو طرف یک گلبرگ را تا بزنید و با چسب روی هم قرار دهید سپس دور سیم ساقه بپیچید و این کار را برای همه گل برگ ها انجام دهید.

4- با چسب حرارتی گل برگ ها را به هم متصل کنید. برای قرار دادن گل برگ بعدی روی گل، با قسمت انتهایی سیم گلبرگ، وسط الگوی دیگری را سوراخ کنید و آن را روی سیم بالا آورید تا زیر گل برگ اولی قرار گیرد، سپس آن را هم با نظم دور گل بپیچید و چسب بزنید.

5- کار اضافه کردن گلبرگ به گل را ادامه دهید و تا جایی که دوست دارید گل خود را عظیم کنید.

6- بعد از اضافه کردن گلبرگ ها، روی کاغذ سبز رنگ تعدادی برگ بکشید و آن را برش دهید، سپس از طریق چسب سبز رنگ نواری برگ ها را دور گل رز متصل کنید. وقتی کار تمام شد، کمی نوار سبز رنگ پایین گل و برگ ها روی ساقه بپیچید تا حالت کاس برگ ایجاد گردد.

اگر چه ساخت این گل زیبا کار راحتی است، اما به تمرین احتیاج دارد، برای تزیین سفره هفت سین چند عدد گل رز صورتی بسازید و با گل های سفید کوچک و ساقه های سیمی دور آن را تزیین کنید. سپس این دسته گل های دوست داشتنی و همواره با طراوت را سر سفره هفت سین جای دهید.

همچنین بخوانید: 4 روش ساده ساخت گل نمدی تزئینی

3- درست کردن گل با نوار کاغذ کشی

وسایل مورد احتیاج

  • نوار کاغذ کشی صورتی
  • ساقه سیمی
  • قیچی
  • نوار سبز مخصوص گل

روش درست کردن گل سفره هفت سین با نوار کاغذ کشی

1- ابتدا نوار کاغذ کشی را با طول 30 سانتی متر جدا کنید و آن را با عرض 4 سانتی متر روی هم تا بزنید، سپس بالای نوار را به شکل نیم دایره برش دهید. نوار را از هم باز کنید و این بار آن را جوری تا بزنید که نیم دایره ها در وسط یکدیگر قرار دهید.

2- سیم گلبرگ را بردارید و ابتدای نوار کشی را با استفاده از چسب سبز دور ساقه گل محکم کنید، نوار کشی را دور ساقه بپیچید و با چسب سبز آن را محکم کنید.

3- با روش گفته شده و رنگ های دلخواه از نوار کاغذ کشی، چند گل زیبا درست کنید و برای تزیین سر سفره هفت سین سال جاری خود جای دهید.

همچنین بخوانید: روش های جالب ساخت گل تزیینی با وسایل مختلف

گروه خانه داری خبرنگاران

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: setare.com
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 14917

به "3 روش درست کردن گل برای گل آرایی سفره هفت سین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 روش درست کردن گل برای گل آرایی سفره هفت سین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید