3 جای دیدنی و ماهیگیری در تهران

به گزارش دَبی بلاگ، ماهیگیری در تهران یکی از تفریحات مهیج ساکنین تهران است. خیلی ها برای فرار از دود و دم و شلوغی های شهر تهران و گذراندن ساعاتی آرام و آرامش بخش در کنار خانواده به ماهیگیری روی می آورند.

3 جای دیدنی و ماهیگیری در تهران

ماهیگیری در تهران یکی از فعالیت هایی است که بسیاری از روانپزشکان برای رفع کردن خستگی های روحی و جسمی ساکنین شهرهای شلوغ مانند تهران به آن توصیه می نمایند. همراه خبرنگاران مگ در این مقاله با برترین مکانها برای ماهیگیری در مرکز آشنا شوید.

ماهیگیری در تهران

شاید فکر کنید زندگی در تهران فقط به از صبح تا شب کار کردن و ساعت های طولانی ماندن در ترافیک های سنگین خلاصه می گردد اما اشتباه فکر می کنید. در این شهر شلوغ پر ازدحام تفریحات مهیج و جذابی وجود دارد که خیلی از آنها کاملا رایگان است و تنها کافی است لوازم آن را فراهم کنید.

ماهیگیری در تهران یکی از این تفریحات جالب و هیجان انگیز است. در ادامه این مطلب می خواهیم چند مکان معروف در تهران و حوالی تهران را به شما معرفی کنیم که برای ماهیگیری مناسب هستند.

دریاچه ماهیگیری تهرانپارس در تهران

مجموعه ورزشی شهید گرگانی مجموعه ای است درست در دل محله تهرانپارس که حالا به پاتوق تهرانی های ماهیگیر تبدیل شده است. در این مجموعه ورزشی دریاچه ای با وسعت سه هزار و دویست متر وجود دارد که اطراف آن مملو از پایه های چوبی شماره دارد است که به عاشقان ماهیگیری چشمک می زند!

برای ماهیگیری در این دریاچه نیازی به فراهم کردن وسایل ماهیگیری ندارید چرا که خود مجموعه چوب ماهیگیری یا همان لنسر را در اختیار شما قرار می دهد و هر ماهی ای که می گیرید متعلق به خودتان است. این دریاچه در شمال شرق تهران واقع شده و اگر هر بار با این سوال روبرو می شوید که کجا برم ماهیگیری؟ دریاچه ماهیگیری تهرانپارس را به یاد بیاورید. در طول سال زمان های مناسب ماهیگیری نیز تغییر می نماید. در حال حاضر هر فرد می تواند 2 قلاب داخل دریاچه بیندازد؛ اما هر مجوز مختص یک چوب و چرخ است.

ماهیگیری در سد کرج

تور گردشگری ماهیگیری در تهران قطعا به سد کرج هم خواهد رسید. اگر خودتان مجوزهای لازم برای ماهیگیری را از سازمان حفاظت محیط زیست کسب نموده اید، می توانید به سد کرج رفته و روزانه پنج ماهی خوشمزه را صید کنید. اگر هم مجوز ندارید، نگران نباشید، سازمان حفاظت محیط زیست هر سال از آغاز تیرماه تا خاتمه شهریورماه مجوزهای لازم برای ماهیگیری در سد کرج را صادر می نماید و شما هنوز فرصت برای گرفتن مجوزهای لازم را دارید.

سد کرج با نام سد امیرکبیر در شمال شهر کرج در سال 1342 به عنوان اولین سد چندمنظوره ایران آغاز به کار کرد. دریاچه ای که پشت سد تشکیل شده حدود چهارده کیلومتر طول دارد. ماهیانی که می توانید در این دریاچه صید کنید شامل ماهی قزل آلای رنگین کمان، قزل آلای خال قرمز، ماهی سفید و ماهی سیاه است.

ماهیگیری در تهران و در سد ورامین

سد ماملو ورامین از دیگر مکان هایی است که می توان برای ماهیگیری در اطراف تهران به آنجا رفت. سد ماملو به همراه طبیعت فوق العاده زیبا و بکر اطراف آن در نزدیکی روستای افجه واقع شده و اتفاقا برای سفر یک روزه تابستانی اطراف تهران یک مکان عالی و ایده آل است.

گذراندن چند ساعتی در کنار دریاچه ایجاد شده پست این سد که طبیعتی زیبا و چشم نواز دارد به همراه ماهیگیری می تواند برای ساعتی روح خسته و آزرده شما را التیام بخشد. این سد بر روی رودخانه جاجرود واقع شده که در جنوب شرق تهران قرار گرفته است.

رودخانه جاجرود از ارتفاعات شمال شرقی تهران سرچشمه می گیرد. این رودخانه تامین نماینده بخشی از آب شرب شهر تهران است. ماهی قزل آلا و کپور از جمله گونه های آبزیانی هستند که در رودخانه جاجرود زندگی می نمایند. فاصله سد ماملو از تهران حدود چهل و پنج کیلومتر است.

سخن خاتمهی

رودخانه نیمرود، سد لتیان، رودخانه نسن، سد طالقان، سد ساوه، دریاچه سد لار، دریاچه پارک ارم و حتی دریاچه چیتگر از جمله مکان های ماهیگیری در تهران و اطراف تهران هستند که می توانید با داشتن تجهیزات مناسب و مجوزهای لازم برای گرفتن ماهی به آنجا بروید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 5 شهریور 1402 بروزرسانی: 5 شهریور 1402 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 31059

به "3 جای دیدنی و ماهیگیری در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 جای دیدنی و ماهیگیری در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید