یک گام مانده تا یک واکسن دیگر برای کرونا، کارآزمایی واکسن آمریکایی-آلمانی گسترش می یابد

به گزارش دَبی بلاگ، شرکت آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی بیوان تک به سازمان غذا و داروی آمریکا پیشنهاد کردند شرکت کنندگان کارآزمایی مرحله سوم واکسن کرونایشان را به 44000 نفر افزایش دهند تا گوناگونی جمعیت مورد آزمایش بیشتر گردد.

یک گام مانده تا یک واکسن دیگر برای کرونا، کارآزمایی واکسن آمریکایی-آلمانی گسترش می یابد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز هدف اولیه کارآزمایی این بود که شمار شرکت کنندگان به 30000 نفر برسد و این شرکت ها می گویند انتظار دارند تا هفته آینده به این هدف برسند.

  • واکسن کرونای شرکت آمریکایی فایزر وارد مرحله نهایی آزمایش می گردد

این گسترش پیشنهادی همچنین به این شرکت ها اجازه می دهد افرادی کمسن تر تا 16 سال و افراد دچار بیماری های مزمن پایدار شامل اچ آی وی، هپاتیت C و هپاتیت B را هم در آزمایش شرکت دهند.

شرکت های عظیم داروسازی دنیا در ماه ژوئیه (تیر) قول دادند که کارآزمایی بالینی عظیمترشان (کارآزمایی مرحله سوم) شامل مجموعه گوناگونی از داوطلبان باشند.

مدیران فایزر قبلا گفته بودند با توجه به اینکه کووید-19 به طور نامتناسبی جوامع رنگین پوست در آمریکا را بیشتر دچار خود نموده است، وجود گوناگونی در کارآزمایی بالینی یک اولویت است.

اگر این آنالیز موفقیت آمیز باشد، این شرکت ها می توانند تا ماه اکتبر (اوائل مهر) واکسن را برای تایید سازمان های نظارتی بفرستند و در جهت فراوری تا 100 میلیون دوز این واکسن تا خاتمه سال 2020 و 3/1 میلیارد دوز تا خاتمه سال 2021 قرار خواهند گرفت.

این دو شرکت در بیانیه ای که روز شنبه 22 شهریور منتشر کردند، گفتند بر اساس میزان فعلی عفونت ها، انتظار دارند نتایج قطعی تاثیربخشی واکسن احتمالا تا خاتمه اکتبر (اوائل آبان) تعیین گردد.

واکسن ساخت فایزر و بیوان تک از mRNA یا RNA پیغامبر (یک پیغام رسان شیمیایی) استفاده می نماید تا ژن های فراوریکننده پروتئین سطحی ویروس را به درون سلول های بدن برساند و با فراوری این پروتئین ها در بدن پاسخ ایمنی بر ضد آنها برانگیخته گردد.

گرچه این فناوری چند سالی است که در دسترس قرار گفته است، تا به حال هیچ واکسنی از این نوع تایید نشده است.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 11821

به "یک گام مانده تا یک واکسن دیگر برای کرونا، کارآزمایی واکسن آمریکایی-آلمانی گسترش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک گام مانده تا یک واکسن دیگر برای کرونا، کارآزمایی واکسن آمریکایی-آلمانی گسترش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید