چین باعث سقوط باورنکردنی غول ژاپنی شد

به گزارش دَبی بلاگ، ایسنا: سهام نیسان موتور 12 درصد سقوط کرد که بزرگترین افت این شرکت در بیش از دو دهه گذشته و پس از آن است که درآمدهای سه ماهه کمتر از انتظارات بود و پیش بینی ها را با توجه به رقابت سخت در چین برای فروش خودرو کاهش داد.

چین باعث سقوط باورنکردنی غول ژاپنی شد

ظهور برندهای چینی در حال رشد سریع مانند بی وای دی که خودروهای برقی مقرون به صرفه را برای رانندگان جوان چینی تولید کرده اند، منجر به از دست دادن مدام سهم بازار برای رقبای خارجی در بزرگترین بازار خودروی جهان شده است. با این حال، خطرات برای نیسان که تا سال 2022 چین را بزرگترین بازار خود می دانست، احتمالاً بیشتر است.

کاهش 11.6 درصدی سهام نیسان موتور، 1.8 میلیارد دلار از ارزش بازار نیسان را از بین برد. یک روز پیش از آن، سود عملیاتی سه ماهه سوم 141.6 میلیارد ین (948 میلیون دلار) را گزارش کرد که یک پنجم کمتر از برآورد تحلیلگران و چشم انداز فروش جهانی خودرو خود را با 150 هزار خودرو به 3.55 میلیون کاهش داد.

بر اساس داده های ماه گذشته انجمن خودروسازان چین، فروش خودرو در سراسر صنعت در چین در سال گذشته 12 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و به 30.1 میلیون دستگاه رسید.

طبق گزارش رویترز، نیسان تاکتیک های خود در چین را تغییر داد تا بر بازیابی فروش در شهرها و مناطقی که برقی سازی با سرعت کمتری انجام می شود تمرکز کند. این به خودروساز کمک کرد تا فروش سالانه خود را با 19 درصد افزایش به 247 هزار خودرو در سه ماه پایانی سال گذشته برساند. هدف نیسان صادرات خودرو از چین به بازارهای خارج از کشور از سال 2025 با هدف اولیه 100 هزار تا 200 هزار خودرو در سال است.

منبع: انتخاب
انتشار: 22 بهمن 1402 بروزرسانی: 22 بهمن 1402 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 31508

به "چین باعث سقوط باورنکردنی غول ژاپنی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین باعث سقوط باورنکردنی غول ژاپنی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید