چگونه از فرهنگ در مدیریت فاجعه و بحران استفاده کنیم؟

به گزارش دَبی بلاگ، معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اعلام برگزاری وبینار چگونه از فرهنگ در مدیریت فاجعه و بحران استفاده کنیم؟ گفت: این وبینار امروز دوشنبه 15 دی ماه ساعت 18 به صورت بر خط برگزار می گردد و شرکت در آن برای عموم آزاد است.

چگونه از فرهنگ در مدیریت فاجعه و بحران استفاده کنیم؟

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، حیدر کلهری با بیان اینکه کشور ما همیشه با سوانح طبیعی و مخاطرات بسیاری روبروست و سوانح طبیعی تلخی را تجربه نموده است، اضافه نمود: از این رو باید با فراگیری شیوه های پیشگیری، مقابله و بازتوانی به توانمندسازی فرهنگ زیستن با بحران به وسیله اشاعه مسئولیت پذیری، ارتقای آگاهی عمومی و ایجاد تفکر خلاق و انتقادی اقدام کنیم.

کلهری آنالیز نقش عامل انسانی در اجرای برنامه ها و سیاست های مدیران شهری در موفقیت استراتژی های و پژوهش های جامعه شناسان در زمینه های فرهنگی و فهم مردم از فجایع و ارائه آنها به سیاست گذاران را از پیش نیازهای ضروری هر بحران برشمرد.

او با اشاره به اهمیت آنالیز و واکاوی زمینه های فرهنگی مهمترین مصیبت ها و فاجعه های طبیعی که در ایران به وقوع پیوسته، گفت: بر همین اساس وبینار چگونه از فرهنگ در مدیریت فاجعه و بحران استفاده کنیم؟ با حضور و ارائه دکتر نعمت الله فاضلی مولف کتاب فرهنگ و فاجعه، جستارهای انسان شناختی درباره مصیبت های جمعی در ایران برگزار می گردد.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: این سمینار به آنالیز ابعاد انسانی و فرهنگی- اجتماعی بلایای طبیعی، بازخوانی سیاست های کلان در مدیریت و اداره بحران، وظایف مدیران و کارشناسان، ارائه استراتژی های فرهنگی و راهکارهای جامعه شناختی که نقش مؤثری در افزایش توان سیاست گذاران شهری برای مواجهه با بحران ها دارد، می پردازد.

کلهری گفت: این سمینار همچنین با آنالیز شیوه مدیریت بحران هایی از جمله سیل و زلزله و پیامدهای سیاست های اتخاذ شده در آن ، زوایای مردم شناسانه زلزله های تأسف باری چون زلزله رودبار و منجیل، زلزله بم و زلزله اخیر در کرمانشاه را مورد واکاوی قرار می دهد.

او اضافه نمود: بخش دیگری از این وبینار به ترومای فرهنگی حاصل از بیماری پاندمیک کرونا اختصاص دارد و در تحلیلی مردم شناسانه، شرایط و محدودیت های ایجاد شده توسط بحران کرونا را مورد تحلیل فرهنگی قرار می دهد.

کلهری اضافه نمود: وبینار چگونه از فرهنگ در مدیریت فاجعه و بحران استفاده کنیم؟ روز دوشنبه 15دی ماه 1399 و ساعت 18 لغایت 20 برگزار می گردد و شرکت در آن برای عموم آزاد است. علاقمندان می توانند برای شرکت در این وبینار به آدرس اینترنتی https://webinar.tdmmo.ir/ch/farhang مراجعه کنند.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 14723

به "چگونه از فرهنگ در مدیریت فاجعه و بحران استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از فرهنگ در مدیریت فاجعه و بحران استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید