چند روش برای ضدعفونی کردن ماسک

به گزارش دَبی بلاگ، در بسیاری از مواقع این امکان وجود دارد که از یک ماسک چند بار استفاده گردد؛ لذا روش های ضدعفونی کردن ماسک ها را در این گزارش بخوانید.

چند روش برای ضدعفونی کردن ماسک

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، در این روزهایی که موج دوم کرونا آغاز شده و دولت ماسک زدن را اجباری نموده پس بهتر است هنگامی که از خانه خارج می شوید و به خصوص زمانی که در مکان های عمومی و شلوغ رفت وآمد می کنید از ماسک بهره ببرید.

طبق گفته های ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت؛ استفاده از ماسک یکی از بهترین روش ها برای کنترل و پیشگیری از بیماری کووید 19 است، لذا توصیه می گردد مردم به محض خروج از خانه از ماسک استفاده نمایند.

از آنجایی که همه اقشار جامعه بضاعت تهیه ماسک را نداشته باشند، مجبوریم از هر ماسک چندین بار استفاده کنیم. به همین علت تصمیم گرفتیم مطلبی در خصوص روش های مفید ضدعفونی ماسک ارائه کنیم.

روش های ضدعفونی کردن ماسک

روش اول: ماسک را در ظروفی که محلول ضدعفونی نماینده و آب گرم در آن ریخته شده است قرار دهید، سپس آن را با دست بشویید یا در ماشین لباسشویی قرار دهید. پس از شست وشو، ماسک را در یک محیط مناسب خشک کنید و آن را در جای تمیز نگهداری کنید.

روش دوم: ماسک خود را در محلول حاوی یک قاشق چایخوری محلول سفیدنماینده و چهار پیمانه آب به مدت 5 دقیقه قرار دهید و سپس آن را آبکشی کنید.

روش سوم: ماسک را به مدت 5 دقیقه با دمای 70 درجه اتو کنید.

روش چهارم: ماسک را به مدت پنج دقیقه در آب بجوشانید و سپس آن را در محل مناسب قرار دهید تا خشک گردد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

بازگشت به صفحه رسانه ها

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10389

به "چند روش برای ضدعفونی کردن ماسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند روش برای ضدعفونی کردن ماسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید