چرا به موزه آبادان کم توجهی شده است؟

به گزارش دَبی بلاگ، ایسنا/ بدنبال آخرین خبرهای منتشر گشته، این پرسش مطرح می گردد که چرا به موزه آبادان کم توجهی شده است؟

چرا به موزه آبادان کم توجهی شده است؟

سید محمد مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس تاکید نمود: باید دلایل عدم توجه مناسب به موزه شهرستان آبادان به عنوان موزه ای که جزو قدیمی ترین موزه های کشور است، معین گردد.

وی با اشاره به اینکه موزه آبادان یکی از موزه های قدیمی ایران است، اعلام نمود: این موزه در سال 1338 با مجموعه آثاری از دوره ما قبل تاریخی، تاریخی و آثاری از دوره های متاخر تا دوره قاجاریه و نیز آثاری از هنرمندان کارگاه های هنرهای سنتی شروع به کار کرد.

او توضیح داد: متاسفانه به علت فرسودگی ساختمان، نبود ویترین های مناسب، عدم تجهیز موزه به دوربین های مناسب و بروز نبودن سامانه ها و تجهیزات امنیتی مناسب، اشیا از موزه جمع آوری شده اند و هیچ گونه امکانی برای بازدید از آنها برای مراجعه کنندگان وجود ندارد.

مولوی مطرح نمود: با توجه به ارزش غیرقابل وصف آثار و اشیای گردآوری شده در این موزه این سوال مطرح می گردد که چرا برای برطرف مسائل و مسائل مذکور تا به امروز اقدام موثری نشده است؟

عضو کمیسیون آموزش، فناوری و تحقیقات مجلس گفت: با طرح این سؤال در پی این هستیم تا ضمن احیای این موزه به عنوان یک فرصت گردشگری، برنامه وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی را برای تعمیر و تجهیز این موزه جویا شویم.

منبع: همگردی
انتشار: 31 تیر 1402 بروزرسانی: 31 تیر 1402 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 30783

به "چرا به موزه آبادان کم توجهی شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا به موزه آبادان کم توجهی شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید