چرا باید حسابداری بلد باشیم؟

به گزارش دَبی بلاگ، حسابداری یکی از پرتقاضاترین مشاغل امروزی است که به وسیله آن می توانید عایدی خوبی نیز کسب کنید.

چرا باید حسابداری بلد باشیم؟

در این مطلب آنالیز میکنیم که حسابداری چگونه به ارتقای شغلی شما یاری می­کند.

حسابداری چیست؟

حسابداری به فرآیند گزارش و انتقال اطلاعات مالی در خصوص یک فرد یا سازمان اشاره دارد. حسابداری یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش های هر یک از شرکت ها و کسب و کارهای متنوع است. به همین علت حسابداری یکی از پرتقاضاترین مشاغل امروزی است که به وسیله آن می توانید عایدی خوبی نیز کسب کنید. همین موضوع باعث شده بسیاری از افراد به یادگیری حسابداری علاقه داشته باشند. با شرکت در دوره حسابداری با رویکرد بازار کار، شما می­توانید برای توانمندسازی خود و ورود به بازار کار اقدام کنید.

در این مطلب ما می­خواهیم آنالیز کنیم که حسابداری چگونه به ارتقای شغلی ما یاری می­کند.

بعضی از فعالیت های رایج حسابداری عبارتند از:

  • ثبت معاملات

  • جمع آوری اطلاعات مالی

  • تنظیم سوابق، گزارش ها و صورت های مالی

  • تهیه اظهارنامه مالیاتی

  • اطمینان از پرداخت مالیات سازمان و مطابقت سوابق مالی آن با قانون

یک تصور غلط رایج وجود دارد که فقط متخصصان مالی و حسابداری باید با مفاهیم حسابداری آشنا باشند، اما حسابداری یک مهارت تجاری حیاتی برای همه حرفه ای ها است.

حسابداری معمولا به عنوان زبان تجارت در نظر گرفته می گردد زیرا نه تنها به شما یاری می نماید تا پول خود را پیگیری کنید، بلکه به شما یاری می نماید تا تصمیمات مطلعانه ای در خصوص کسب و کار خود بگیرید.

چه کارآفرینی باشید که احتیاج به تهیه سوابق مالی برای شرکت خود دارد، چه یک متخصص در کسب و کار که کوشش می نماید تا فرآیند تصمیم گیری مالی سازمان را بهتر درک کنید و در آن مشارکت داشته باشید، یا فردی که می خواهد از امور مالی خود مطلع باشد، مطالعه حسابداری پایه می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد.

چرا حسابداری بخوانیم؟

شما قادر خواهید بود امور مالی خود را به طور موثرتری مدیریت کنید

صادق باشید: آیا می توانید شرح دهید که تمام پول شما پس از واریز حقوق شما کجا می رود؟ با کمی دانش حسابداری، درک عمیق تری از آنچه در امور مالی شخصی تان می گذرد به دست خواهید آورد و مهارت های مهمی را یاد خواهید گرفت، مانند نحوه ردیابی مؤثر هزینه ها و بودجه بندی.

درکی از رویدادهای جاری به دست خواهید آورد

ممکن است داستان هایی از دستکاری غیرقانونی اسناد مالی برای منافع شخصی یا اشتباهات به ظاهر کوچک حسابداری با عواقب فاجعه بار شنیده باشید. با درک ابتدایی حسابداری، می توانید متوجه شوید که این شرکت ها چه اشتباهی انجام داده اند و چرا اهمیت دارد. بعلاوه خواهید آموخت که چگونه رویدادهای جاری مرتبط با امور مالی و حسابداری ممکن است بر سازمان و صنعت شما تأثیر بگذارد.

شما می توانید مشارکت های بیشتری در محل کار داشته باشید

تصور کنید شما در یک جلسه کارکنان هستید و مدیر ارشد مالی (CFO) می خواهد در خصوص شرایط مالی سه ماهه گذشته صحبت کند. اگر مقدمه ای برای حسابداری داشته باشید، نه تنها می توانید بفهمید که مدیر مالی درباره چه چیزی صحبت می نماید، بلکه می توانید با بینش مالی و نظرات خود نیز صحبت کنید.

با داشتن دانش حسابداری، می توانید به تنهایی سلامت مالی سازمان خود را معین کنید. با این اطلاعات، می توانید بینش های معنی داری به دست آورید و پیشنهادهایی برای بهبود به مدیریت بالاتر ارائه دهید. در نهایت، درک امور مالی شرکت به شما یاری می نماید تا در نقش خود مؤثرتر باشید.

برای موفقیت کارآفرینی آماده خواهید شد

اگر صاحب یک کسب و کار هستید یا در فکر کارآفرینی هستید، برای موفقیت باید اصول اولیه حسابداری را بدانید. مدیریت هزینه ها، جریان نقدی، صورتحساب ها، فروشندگان و حقوق و دستمزد، همه اجزای حیاتی اداره یک شرکت هستند. بعضی از مهارت های مهم حسابداری برای کارآفرینان شامل تهیه صورت های مالی، معین اندازه سودآوری کسب وکارتان، پیش بینی فروش آینده، و انتقال اطلاعات مالی به سهامداران و سرمایه گذاران است.

به عنوان یک صاحب کسب و کار، مطالعه حسابداری می تواند شما را یک قدم به رسیدن به اهداف کارآفرینی نزدیک تر کند.

قابلیت های تصمیم گیری خود را بهبود خواهید بخشید

سازمان ها از صورت های مالی مانند ترازنامه و صورت های عایدی برای اتخاذ تصمیمات مبتنی بر داده ها در خصوص فرصت های سرمایه گذاری، بودجه و تخصیص منابع استفاده می نمایند.

با یادگیری حسابداری، می توانید صورت های مالی را برای یاری به اطلاع رسانی در تصمیم گیری های تجاری و تسهیل ارتباط بین سازمان و ذینفعان آن تجزیه و تحلیل کنید. نه تنها مهارت های حسابداری شما را به تصمیم گیرنده بهتری در محل کار تبدیل می نماید، بلکه یاد خواهید گرفت که در زندگی شخصی خود تصمیمات مبتنی بر شواهد بیشتری بگیرید.

شما همواره مورد تقاضا خواهید بود

رشته حسابداری یکی از مهم ترین حرفه ها در کشور به شمار میرود و تمام صنعت ها به حسابدار احتیاج دارند تا متوجه روند مالی کسب و کار خود شوند.به علت وجود مسائل مالی در شرکت ها یا کارخانه ها، فرصت های شغلی برای این رشته بسیار زیاد است. با توجه به پر تقاضا یودن شغل حسابداری، بازار کار و آینده شغلی خوبی در انتظار این حرفه است و نرخ بیکاری بسیار کم است.

هر صنعت یا بخش تجاری به یک حسابدار احتیاج دارد. حتی با وجود پیشرفت های تکنولوژیکی، مهارت های یک حسابدار همچنان یک الزام در دفتر خواهد بود. ارتقای فن آوری قابل توجهی در این زمینه صورت گرفته است، مانند انتقال از دفتر کل مکتوب به دیجیتال و استفاده از برنامه ها و نرم افزارهای پیشرفته تر برای یاری به سرعت بخشیدن به کار.

با این حال، این وظایف همچنان به مغز تحلیلی و تخصص یک حسابدار احتیاج دارد. حسابدار یکی از کارمندان کلیدی است که معین می نماید و اطمینان حاصل می نماید که شرکت در حال کسب سود است. برای کسب تخصص در رشته حسابداری و بعلاوه بهبود بخشیدن قدرت تحلیل در این حوزه، راه­های مختلفی وجود دارد که یکی از برترین آنها شرکت در دوره حسابداری پیشرفته است.

آینده شغلی رشته حسابداری در دنیا

اگر قصد تحصیل در این رشته را دارید، شاید از خود بپرسید که آینده شغلی من در صورت مهاجرت چه می گردد. باید به شما بگویم این حرفه بسیار خوب است و همه دنیا بسیار مورد توجه است و بسیار تقاضا دارد. براساس گزارشات دفتر آمار کار اغلب کارمندان این حرفه از اندازه رضایت شغلی بالایی برخوردار هستند و تا سال 2026 اشتغال حسابداران و حسابرس ها 10 درصد افزایش پیدا می نماید.

آموزش حسابداری به تقویت مهارت های حسابداری شما یاری می نماید و شما را با صنعت حسابداری بیشتر آشنا می نماید. این شانس شما را برای گرفتن کارآموزی و شغل حسابداری افزایش می دهد. صرف نظر از نقش فعلی شما، یادگیری در خصوص حسابداری می تواند بسیار سودمند باشد. شما می توانید امور مالی شخصی و سازمانی خود را درک کنید، تصمیمات مبتنی بر داده های بیشتری بگیرید و شغل خود را ارتقا دهید.

اگر واقعاً مایل به داشتن یک حرفه حسابداری خوب هستید، بسیار مهم است که در صنعت به روز باشید و خود را به تمام آموزش های حسابداری مجهز کنید در مرکز آموزش های تخصصی-کاربردی جهاد دانشگاهی صنعتی شریف می­­توانید دوره­ های آ­موزشی حسابداری متفاوت را متناسب با احتیاج­های خود در دنیای حسابداری پیدا کنید. از سرمایه گذاری روی خودتان برای پیشرفت شغلی خود دریغ نکنید. سرمایه گذاری اندکی که امروز در تمرینات خود انجام می دهید، حداکثر بازدهی را در آینده به شما خواهد داد!

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1402 بروزرسانی: 23 مرداد 1402 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 30956

به "چرا باید حسابداری بلد باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید حسابداری بلد باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید