پیش بینی زلزله با کمک حیوانات

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران: محققان دولتی چین با استفاده از ماهی، مرغ و وزغ تلاش می کنند که وقوع زمین لرزه را پیش بینی کنند.

پیش بینی زلزله با کمک حیوانات

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، مرکز زمین لرزه نگاری در شرق شهر نانجینگ واقع در چین هفت مزرعه پرورش حیوان را به ایستگاه های زلزله شناسی تبدیل کرده است.

در این گزارش آمده است، از پرورش دهندگان این مزارع خواسته شده است که روزی دو بار گزارش های مربوط به رفتار و واکنش های حیوانات را ثبت و گزارش دهند.

در این گزارش پرواز پرندگان بر بالای درختان، پریدن ماهی ها به بیرون از آب و یا حرکت جمعی وزغ ها از حرکات غیرعادی عنوان شده است که می تواند حاکی از وقوع زمین لرزه باشند.

مسئولان دفتر زمین لرزه نگاری نانجینگ قصد دارند که سال جاری هفت مزرعه دیگر پرورش حیوان را به طرح تحقیقاتی خود اضافه کنند و به این وسیله زمینه لازم برای افزودن سه گونه دیگر حیوانات در این تحقیق برای پیش بینی وقوع زمین لرزه از روی حیوانات را فراهم کنند. اما برخی صاحبان این حیوانات مخالف این همکاری هستند.

در این گزارش به نقل از یکی از مسئولان باغ وحش محلی چین آمده است، باغ وحش های ما نباید به ایستگاه نظارتی تبدیل شوند زیرا اذیت و آزار بازدید کنندگان سبب می شود حیوانات حرکات غیر ارادی و عادی از خود نشان دهند.

با این حال استفاده از حیوانات برای پیش بینی وقوع زمین لرزه پدیده ای جدید در چین نبوده است.

مطبوعات دولتی چین سال گذشته اعلام کردند که شهر مرکزی نانجینگ در این کشور از چند سگ برای پیش بینی پس لرزه استفاده کرده است.

چین بطور مرتب شاهد وقوع زمین لرزه است. وقوع زمین لرزه سال گذشته در چین صدها هزار قربانی بر جا گذاشت.

منبع: ایرنا

پ

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: تسنیم
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4864

به "پیش بینی زلزله با کمک حیوانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی زلزله با کمک حیوانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید