پیشنهاد افزایش 650 میلیارد دلاری ذخایر اضطراری صندوق بین المللی پول

به گزارش دَبی بلاگ، رییس صندوق بین المللی پول روز سه شنبه خبر داد؛ قصد دارد پیشنهاد رسمی افزایش احتمالی 650 میلیارد دلاری ذخایر اضطراری صندوق را تا ماه ژوئن (تیر) ارائه دهد.

پیشنهاد افزایش 650 میلیارد دلاری ذخایر اضطراری صندوق بین المللی پول

به گزارش رویترز، کریستالینا جورجیوا رییس صندوق بین المللی پول در بیانیه ای بیان نمود که تخصیص ویژه حق برداشت (SDRs) افزایش قابل توجه و مستقیم نقدینگی را به کشورها بدون افزایش بار بدهی اضافه می کند.

جورجیوا افزود: همچنین منابعی برای کشورهای عضو به منظور کمک به مبارزه با بیماری همه گیر ویروس کرونا، حمایت از برنامه های واکسیناسیون و سایر اقدامات فوری ارائه می شود.

رییس صندوق بین المللی پول پیش از این از اقتصادهای پیشرفته خواست تا منابع اقتصادی بیشتری را به کشورهای کم درآمد تخصیص دهند. او هشدار داد در غیر این صورت رشد اقتصادی جهان دچار شکاف بزرگی خواهد شد که سال ها موجب ناپایداری و ناآرامی اجتماعی خواهد شد.

جورجیوا گفت: 50 درصد کشورهای در حال توسعه با ریسک عقب افتادگی اقتصادی روبرو هستند که این نگرانی ها در مورد ناپایداری و ناآرامی اجتماعی را افزایش داده است.

او گفت: کشورهای ثروتمند و مؤسسات بین المللی باید برای جلوگیری از مسائل کمک ها به کشورهای فقیر را افزایش دهند.

او همچنین خواهان این شد که کشورهایی که زیر بار سنگینی از بدهی قرار دارند هر چه زودتر شرایط بازپرداخت آن را تغییر داده و سبک تر کنند تا بتوانند رشد اقتصادی خود را تقویت کنند.، ایرنا

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 16454

به "پیشنهاد افزایش 650 میلیارد دلاری ذخایر اضطراری صندوق بین المللی پول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد افزایش 650 میلیارد دلاری ذخایر اضطراری صندوق بین المللی پول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید