پویش دانشجویی مقابله با بیماری کرونا به راه افتاد

به گزارش دَبی بلاگ، پویش دانشجویی زندگی، دست یاریگر توست... به منظور یاری به مقابله با بیماری کرونا راه اندازی شد.

پویش دانشجویی مقابله با بیماری کرونا به راه افتاد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از معاونت فرهنگی وزارت علوم، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از راه اندازی پویش دانشجویی زندگی، دست کمکگر توست... به منظور کمک به مقابله با بیماری کرونا اطلاع داد.

وی اضافه کرد: از آنجا که شیوع بیماری کرونا در شرایط کنونی موجب بروز یکی از بزرگترین چالش ها و مخاطرات اجتماعی در بیش از چهل کشور جهان و از جمله کشور ما شده است، غلبه بر این بیماری علاوه بر بهره گیری از ظرفیت های درمانی، نیازمند تقویت زیر ساخت های اجتماعی است.

وی تقویت امید، اعتماد و همبستگی را از مهم ترین ملزومات اجتماعی برای فائق آمدن بر این چالش عنوان نمود واضافه کرد: دانشگاه به عنوان موتور محرک اجتماع نقش به سزایی در تقویت بنیان های اجتماعی داشته و می تواند در کاهش این قبیل تلاطم ها ایفای نقش کند.

غفاری ایجاد آرامش، پرهیز از بروز استرس و فشارهای روحی و جلوگیری از انتشار شایعات ضمن اطلاع رسانی دقیق و به هنگام را در مقابله با این بیماری ضروری دانست و تأکید کرد: این عوامل به همراه کوشش های درمانی می تواند جامعه ما را از این چالش خطیر عبور دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ضمن تشکر از خدمات ارزشمند و ماندگار کادر پزشکی، پرستاری و دست اندرکاران حوزه سلامت کشور گفت: دانشگاه ها و کنشگران دانشگاهی نیز در راستای ایفای مسؤلیت اجتماعی خود در قبال جامعه می بایست وارد عمل شده و به کمک این عزیزان بشتابند.

غفاری ادامه داد: در این راستا پویش دانشجویی زندگی، دست کمکگر توست... با همراهی تمامی کنش گران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها راه اندازی می گردد.

وی هدف از ایجاد این پویش بزرگ را مشارکت و کمک رساندن دانشگاهیان در کاهش عوارض اجتماعی این بیماری عنوان نمود.

معاون وزیر علوم اضافه کرد: رشد عقلانیت جمعی به وسیله افزایش آگاهی های عمومی، تقویت همبستگی اجتماعی و پرهیز از اقدامات متعارض و موازی با سیاستگذاران و دست اندرکاران این موضوع، ارتقای امید و نشاط اجتماعی در شرایط پر استرس کنونی به وسیله ایجاد آرامش در جامعه، ترویج فرهنگ کمک رسانی به وسیله پیگیری اقدامات پیشگیرانه و آموزش های خود مراقبتی و نیز در صورت لزوم مشارکت در خدمات رسانی بهداشتی و درمانی به شهفرایندان از کار ویژه های این پویش دانشجویی به شمار می فرایند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به تجربه پیروز این قبیل پویش ها در موضوعات اخیر به ویژه در سیل ابتدای امسال ابراز امیدواری کرد: همه با کمک یکدیگر و در کنار کوشش های خستگی ناپذیر کادر درمانی بتوانیم هر چه زودتر و در آستانه عید نوروز بار دیگر بر این مشکل غلبه پیدا کنیم.

غفاری از تمام کنشگران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها اعم از مجموعه های دانشجویی، کانون های فرهنگی، انجمن ها علمی، تشکل های اسلامی، نشریات دانشجویی، معاونان و مدیران فرهنگی دانشجویی، استادان مشاور فرهنگی و کارشناسان فرهنگی که همیشه همراه حرکت فرهنگی دانشگاهی ها هستند دعوت کرد تا با پیوستن به این پویش بزرگ در ریشه کنی این بیماری مؤثر باشند.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 6039

به "پویش دانشجویی مقابله با بیماری کرونا به راه افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پویش دانشجویی مقابله با بیماری کرونا به راه افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید