واکنش دو نماینده مجلس به حضور مدیران کیش در میراث فرهنگی و نزدیکی مونسان به رئیس جمهور

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران: سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در حمایت با علی اصغر مونسان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: وزارت میراث فرهنگی به همت مجلس تاسیس شده است بنابراین ضروری است در ابتدای راه یک شخصیت کاربلد و آشنا به وظایف سازمان و همسو با دولت در راس کار قرار گیرد.

واکنش دو نماینده مجلس به حضور مدیران کیش در میراث فرهنگی و نزدیکی مونسان به رئیس جمهور

وی با بیان اینکه تحرک در ثبت میراث فرهنگی، مشارکت بخش خصوصی، استفاده از ظرفیت دیگر دستگاه ها برای مرمت آثار از دستاوردهای مونسان در سازمان میراث فرهنگی است گفت: توسعه زیرساخت، جلب سرمایه گذاری، ساخت هتل، لغو ویزا، رشد 50 درصدی گردشگری و دیپلماسی فرهنگی نیز از دیگر نکات مثبت کارنامه علی اصغر مونسان است.

این نماینده مجلس گفت: مونسان با جناح های مختلف سیاسی همکاری داشته اما وارد بازی سیاسی نشده است و نزدیکی او به رئیس جمهور نه تنها نکته منفی قلمداد نمی گردد بلکه می تواند تاثیرگذار باشد.

وی اضافه نمود: سازمان گردشگری ایران را جزء 10 کشور اول دارای پتانسیل گردشگری خوانده است. مونسان در امور گردشگری به بعضی محدودیت ها و شئونات اسلامی واقف بوده است.

موسوی لاریگانی گفت: 600 میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشتیم که رشد قابل توجهی داشته است. در داخل هم افزایش فروش داشتیم و این به خاطر طرح تجاری سازی صنایع دستی مونسان بوده است.

اظهارات موسوی لاریگانی در این جلسه را در زیر بشنوید:

[audio mp3=https://www.chamedanmag.com/oldwp/2019/09/chamedan-08.mp3][/audio]

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در موافقت با مونسان برای وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گفت: مخالفان از کمبود نیرو صحبت کردند در حالی که خود مونسان هم از بحث نیرو گله دارد.

او ادامه داد: سال گذشته تنها 600 میلیارد تومان کل اعتبار سازمان میراث فرهنگی بوده که نمی دانیم تخصیص پیدا نموده است یا خیر. این در حالی است که مبلغ قابل توجهی صادرات صنایع دستی داشتیم و جزء 10 کشور برتر هستیم.

مهرداد بائوج لاهوتی اضافه نمود: دغدغه تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه برای ما گام اول بود و دعدغه این بود که در این تبدیل با چه کسی توضیح وظایف را معین کنیم. بنابراین بهتر است ما توضیح وظایف را به یک آدم با تجربه بدهیم.

این نماینده مجلس اضافه نمود: گفتند تراز مثبت گردشگری ناشی از نوسانات ارزی بوده اما شرایط سیاسی هم مسائلی به وجود آورده است. 40 درصد در 4 ماهه نخست سال جاری افزایش گردشگر داشته ام که بعضی می گویند اینها که از کشورهای همسایه می آیند. باید گفت این هم افتخار است. ویزا را برای دو کشور چین و عمان هم حذف نموده ایم و با تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری این راه باید باز هم ادامه پیدا کند تا بتوانیم شرایط را برای گردشگری تسهیل کنیم.

وی با اشاره به سفرهای استانی مونسان گفت: ایشان به همه استان ها سفر نموده و مسائل را حل می نمایند. ضمن اینکه در دوره مونسان 28 هتل چهار و پنج ستاره راه اندازی شده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس در واکنش به بعضی که مدیران مونسان را مدیران کیشی می دانند گفت: این انتقاد هم نادرست است؛ تعهد، تخصص، تجربه و کارنامه خوب منسان و مدیرانش در کیش و سازمان میراث فرهنگی قابل دفاع است.

اظهارات مهرداد بائوج لاهوتی در این جلسه را در زیر بشنوید:

[audio mp3=https://www.chamedanmag.com/oldwp/2019/09/chamedan-04.mp3][/audio]

[related-post id=243010]

[related-post id=243025]

[related-post id=243011]

[related-post id=243021]

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: چمدان
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4540

به "واکنش دو نماینده مجلس به حضور مدیران کیش در میراث فرهنگی و نزدیکی مونسان به رئیس جمهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش دو نماینده مجلس به حضور مدیران کیش در میراث فرهنگی و نزدیکی مونسان به رئیس جمهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید