نصب تابلوی شناسایی روی سرویس مدارس ساری

به گزارش دَبی بلاگ، احسان شریعت - خبرنگار:فردا سال تحصیلی 99-98 شروع می شود و تقریبا تمام دانش آموزان با ثبت نام در سامانه سناد به صورت رسمی در مدارس ثبت نام شده و آماده قدم نهادن در فضای تعلیم و تربیت هستند.

نصب تابلوی شناسایی روی سرویس مدارس ساری

سال جاری حدود 535 هزار دانش آموز مازندرانی در بیش از 4400 مدرسه ثبت نام شده اند و حدود 40 هزار معلم مازندرانی وظیفه تعلیم و تربیت این دانش آموزان را برعهده دارند. در سال تحصیلی جدید، 52 درصد دانش آموزان مازندران در مقطع ابتدایی تحصیل خواهند کرد و 48 درصد دیگر باید در متوسطه اول و دوم ادامه تحصیل دهند. تابستان هر سال مدارس برای میزبانی از دانش آموزان آماده می شوند تا در سال تحصیلی جدید به بهترین شکل پذیرای آنها باشند. این آمادگی در بخش های مختلف همچون تعمیر و تجهیز صورت می گیرد و پروژه مهر نام دارد. یکی از ادارات شهرستانی پیروز در زمینه پروژه مهر، اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ساری است که همواره بهترین شرایط را در این زمینه مهیا کرده است.

  • 2500 سرویس مدرسه در ناحیه یک ساری

از مهم ترین بخش هایی که برای خانواده های دانش آموزان اهمیت زیادی دارد و ذیل مهم ترین برنامه ریزی های پروژه مهر قرار می گیرد، موضوع سرویس مدارس است. به گفته مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ساری، سال جاری برای نخستین بار در استان تابلوی ویژه شناسایی سرویس مدرسه روی تمام 2500 خودرویی که به دانش آموزان مدارس ناحیه یک خدمات رفت و آمد ارائه می دهند، نصب می شود. این اقدام موجب می شود خودروهای سرویس مدرسه در شهر کاملا معین باشند که زمینه ساز امنیت حمل و نقل دانش آموزان می شود.

حامد دیانی همچنین درباره میزان شهریه مصوب سرویس مدارس که به تایید شورای شهر ساری رسیده است به خبرنگاران گفت: شهریه سرویس مدارس در شهر ساری تا شعاع 3 کیلومتر 120 هزار تومان در ماه است. 7 شرکت حمل و نقل، با رعایت تمامی قواعد، 2500 خودرو را زیر پوشش قرار داده اند و سال جاری وظیفه جابه جایی دانش آموزان را بر عهده خواهند داشت. همچنین برای آشنایی بیشتر رانندگان با موارد قانونی، شیوه نامه های اداری، مسائل اخلاقی و توجیه نقش رانندگان سرویس ها در چرخه تعلیم و تربیت، برای نخستین بار همایشی آموزشی برای 2500 راننده سرویس مدارس ناحیه یک ساری برگزار خواهد شد.

  • تحصیل 42 هزار دانش آموز در 329 مدرسه

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ساری درباره آمار مدارس این شهرستان اظهار کرد: 42 هزار و 74 دانش آموز تاکنون در سامانه سناد برای تحصیل در ناحیه یک ساری ثبت نام شده اند که در 329 مدرسه از آغاز سال تحصیلی تعلیم و تربیت را آغاز می کنند. از این 329 مدرسه، 117 مدرسه در محدوده روستایی و 212 مدرسه شهری هستند و 169 مدرسه نیز جزو مدارس غیردولتی محسوب می شوند. از 42 هزار دانش آموز ناحیه یک ساری 22 هزار نفر در مقطع ابتدایی، 10 هزار و 391 نفر در متوسطه اول و 7350 نفر در متوسطه دوم تحصیل می کنند.

دیانی با بیان این که 2544 معلم در آموزش و پرورش ناحیه یک ساری وظیفه تدریس دانش آموزان را در سال تحصیلی جدید عهده دار خواهند بود، اضافه نمود: روز 31 شهریور جشن غنچه ها در دبیرستان دانش و جشن شکوفه ها در دبستان مرحوم نوبر و همچنین مراسم بازگشایی مدارس یکم مهر ماه در دبیرستان نمونه دولتی امام صادق(ع) ناحیه یک ساری برگزار خواهد شد.

  • پایین ترین سرانه فضای آموزشی در مازندران

این مسئول با بیان این که ساماندهی و برنامه ریزی برای تولید پوشاک مدارس نیز با هماهنگی مدارس و برخی تولیدی ها در ناحیه انجام شد، گفت: با هدف حمایت از تولید داخلی و ساماندهی خرید پوشاک مدارس به شکلی که از تولیدکنندگان منطقه حمایت شود، 40 تولیدی پوشاک وظیفه تولید البسه متحدالشکل دانش آموزان این ناحیه را بر عهده دارند. دیانی بزرگ ترین مشکل آموزش و پرورش ناحیه یک ساری را کمبود فضای آموزشی مطرح کرد که به گفته او از گذشته به جا مانده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ساری بیان نمود: در حالی که میانگین فضای آموزشی برای هر دانش آموز در کشور 8 متر مربع و در استان مازندران 5 متر مربع است، این میزان در آموزش و پرورش ناحیه یک ساری 2 متر مربع است که بسیار کم محسوب می شود. وی به اقدامات اجرا شده در آغاز سال تحصیلی جدید برای آماده سازی مدارس اشاره کرد و اضافه نمود: رنگ آمیزی 75 درصد مدارس، تعمیر و بهسازی 25 چشمه سرویس بهداشتی مدارس، ساخت 4 کلاس درس، ساخت یک نمازخانه مستقل، تعمیر و احداث 1700 متر دیوار مدارس روستایی، بهسازی بیش از 20 کلاس درس، تعویض درهای 25 کلاس درس و بتن ریزی و آسفالت 2 هزار متر مربع حیاط مدارس از جمله مهم ترین اقدامات اجرا شده این اداره پیش از آغاز سال تحصیلی جدید است.

  • رتبه سوم طرح اسکان

دیانی با اشاره به درآمد اسکان مدارس در تابستان که صرف تجهیز و تعمیر می شود، اظهار کرد: تابستان سال جاری 25 مدرسه در آموزش و پرورش ناحیه یک ساری به مسافران خدمات اسکان ارائه دادند و 18 هزار مسافر در این 25 مدرسه در کل تابستان اسکان یافتند. آموزش و پرورش ناحیه یک ساری تابستان 98 رتبه سوم اسکان مدارس را در مازندران کسب کرد که بخش اعظمی از درآمد آن برای تعمیر و تجهیز مدارس هزینه می شود. مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ساری درباره ساخت مدرسه مشهور 15 خرداد ساری گفت: این مدرسه 12 کلاسه که به نوعی شناسنامه مدارس شهرستان ساری محسوب می شود در مراحل خاتمهی ساخت قرار گرفته است و تا خاتمه سال جاری افتتاح می شود و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

  • کمبود نیروی آموزشی

سال جاری مهم ترین چالش آموزش و پرورش مازندران کمبود نیروی آموزشی است. این موضوع را اسفندیار نظری معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران بیان کرده و گفته است این اداره کل در تلاش است در نخستین روز سال تحصیلی هیچ کلاسی بدون معلم نماند. مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ساری هم از کمبود بیش از 1410 ساعتی نیروی آموزشی برای سال تحصیلی جدید در مدارس زیر پوشش این اداره به عنوان مشکل خبر داد و گفت: سال جاری 850 ساعت در متوسطه اول، بیش از 100 ساعت در متوسطه دوم و 460 ساعت در فنی و حرفه ای کمبود معلم داریم. همچنین دچار کمبود تجهیزات در هنرستان ها هستیم که با توجه به استقرار نظام جدید و 3 ساله شدن هنرستان ها و تغییر محتوای کتب درسی، به روزسازی تجهیزات به شدت احساس می شود.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2747

به "نصب تابلوی شناسایی روی سرویس مدارس ساری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب تابلوی شناسایی روی سرویس مدارس ساری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید