موج سواری رسانه های سعودی و آمریکایی در اعتراضات عراق، باندهای جوکر چگونه جولان می دهند؟

به گزارش دَبی بلاگ، ایرنا نوشت: گزارش سازمان ملل درباره خشونت های ناشی از اعتراضات خیابانی پنج ماهه در عراق گرچه هیچ طرفی را متهم نکرده اما بعضی رسانه های منطقه به نحو هدفمندی از آن برای اتهام زنی به یک طرف خاص در عراق بهره می برند.

موج سواری رسانه های سعودی و آمریکایی در اعتراضات عراق، باندهای جوکر چگونه جولان می دهند؟

گزارش دفتر حقوق بشر نمایندگی سازمان ملل در عراق که یکشنبه گذشته 24 ماه می (چهارم خرداد 99) منتشر شد، با وجود اینکه تاکید دارد این گزارش در مورد عوامل آدم ربایی هایی توام با اعتراضات در عراق هیچ برآورد نمی کند اما رسانه های سعودی و آمریکایی به طور هدفمند، اصل گزارش را در راستای اغراض سیاسی خاص خود، تحریف کردند.

تارنمای شبکه تلویزیونی العربیه و همچنین الحره (تلویزیون عرب زبان وابسته به وزارت خارجه آمریکا) مدعی شده اند که دفتر سازمان ملل در عراق، گروه های نزدیک به ایران را متهم به دست داشتن در این آدم ربایی ها و خشونت ها نموده است.

این در حالیست که در گزارش سازمان ملل تصریح شده است: تمامی کسانی که دفتر حقوق بشر سازمان ملل در عراق با آنان دیدار نموده هیچ یک از آنها نتوانستند هویت عوامل مسوول آدم ربایی را شناسایی نمایند هر چند بسیاری از آنها برآورد کردند احتمالا گروه های شبه نظامی پشت آن باشند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل در ادامه نوشته است: این دفتر بدون برآورد در مورد عوامل آدم ربایی فقط می تواند به این نکته اشاره کند که عوامل متهم جزو گروه های مسلح دارای سازماندهی و امکانات بالایی هستند.

این درحالیست که تارنمای فارسی زبان شبکه تلویزیون العربیه عربستان سعودی به دروغ ادعا نموده است: گزارش دفتر حقوق بشر سازمان ملل گروه های شبه نظامی که اغلب نزدیک به ایران هستند را به ربودن، شکنجه و قتل معترضین که در اوایل ماه اکتبر اعتراضات خود را شروع کردند، متهم کرد.

تارنمای عرب زبان شبکه تلویزیونی الحره آمریکا نیز درباره این گزارش ها به دروغ ادعا نموده است: گزارش سازمان ملل در عراق علاوه بر قتل و کشتار تظاهرنمایندگان به ربوده شدن بیش از یکصد نفر و شکنجه های آنها به دست گروه های مسلح مخالف اعتراضات که عموما متهم به وابستگی به ایران هستند، اشاره نموده است.

این تحریف آشکار و دروغ رسانه های سعودی و آمریکایی در حالی اجرا شده که عملا همان طور که اشاره شد، سازمان ملل مطلقا در مورد عوامل این آدم ربایی هیچ گونه برآورد ننموده و فقط گفته است که احتمالا گروه های آدم ربا از امکانات و سازماندهی بالایی برخوردار هستند.

حتی افرادی از تظاهرنمایندگان که دفتر حقوق بشر سازمان ملل در عراق با آنها دیدار نموده نسبت به هویت عوامل آدم ربایی ابراز بی اطلاعی نموده و فقط احتمال داده اند از گروه های شبه نظامی باشند.

باندهای جوکر، متهم اول گزارش سازمان ملل

این درحالیست که گروه های شبه نظامی متعددی در جریان های اعتراضات خیابانی از دل این اعتراضات بروز و ظهور نموده که به باندهای جوکر معروف شده و به شدت میل به خشونت داشته که از بارزترین شواهد آن قتل فجیع سید اسماعیل البطاط نوجوان عراقی در برابر انظار عمومی در 12 دسامبر 2019 (21 آذرماه 98) در میدان الوثبه بغداد است.

این نوجوان به دلیل اینکه از تعدادی از تظاهرنمایندگان خواسته بود جلو درب منزلش تجمع ننمایند، باندهای جوکر تندرو به ادعای اینکه او به تظاهرات توهین نموده، به زور وارد خانه اش شده و او را روز روشن در برابر انظار عمومی برهنه و سپس روی کف خیابان کشیده و در نهایت به دار آویختند و سر او را از بدن جدا کردند.

باندهای جوکر متهم به وابستگی به پاره ای جریان های تندرو داخلی و سفارتخانه آمریکا و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و در راس آنها عربستان سعودی و امارات هستند.

سازمان اطلاعات و امنیت عراق که در آن برهه تحت رهبری مصطفی الکاظمی نخست وزیر فعلی عراق بود، در سوم نوامبر 2019 (12 آبان ماه 98) از دستگیری یک تیم اطلاعاتی وابسته به امارات در جریان اعتراضات بغداد اطلاع داد.

منابع امنیتی عراق در آن برهه گفتند که سازمان اطلاعات و امنیت عراق این شبکه اطلاعاتی اماراتی که مسوولیت تامین اقتصادی بعضی از اعتراضات در بغداد و دیگر شهرهای عراق بوده، را شناسایی و دستگیر نموده است.

این تیم متشکل از دو تبعه لبنانی و یک عراقی بوده که در همان زمان اعلام شد که زیر نظر طحنون بن زاید آل نهیان مشاور امنیت ملی و مسوول شاخه اطلاعات امور خارجه در دولت امارات فعالیت دارد.

باندهای تندرو جوکر به دلیل رقابت برسر امکان راهبردی در اعتراضات از جمله رستوران ترکی یا ترمینال چند طبقه میدان الخلانی در بغداد و دیگر امکان و یا رهبری اعتراضات به شدت با هم رقابت داشته و این امر منجر به آدم ربایی هایی در بین و حذف فیزیکی همدیگر شده است.

محور مقاومت قربانی اول خشونت های توام با اعتراضات خیابانی

به رغم نقش و اثرگذاری که باندهای جوکر درجریان اعتراضات خیابانی داشته و اخیرا نیز با تشکیل دولت الکاظمی، کوشش کردند در بغداد و بعضی شهرهای عراق خشونت آفرینی نمایند، اما رسانه های عربی و آمریکایی این باندهای سازمان یافته مسلح را نادیده گرفته و کوشیده اند اتهامات را به گروه های مقاومت بزنند که به ادعای آنها نزدیک به ایران هستند.

این درحالی است که گروه های مقاومت و الحشد الشعبی و بعضی از احزاب شیعه عراق در طول اعتراضات خیابانی بارها مقرهای آنها توسط باندهای جوکر به آتش کشیده شده و تعدادی از فرماندهان مقاومت را به طرز فجیعی به قتل رساندند.

قتل وسام العلیاوی از فرماندهان گروه مقاومت عصائب اهل الحق در 25 اکتبر 2019 (سوم آبان 98) به همراه برادرش یکی از آن صحنه های دلخراشی است که هنوز از اذهان مردم عراق پاک نشده است.

به رغم اینکه باندهای جوکر العلیاوی را به دلیل زخم های ناشی از آتش زدن مقر عصائب اهل الحق در العماره مرکز استان میسان در جنوب شرق عراق، مجروح نموده بودند اما خودرو فوریت های پزشکی حامل او را در راستا بصره متوقف نموده و او را با آن حالت زخم و بیماری بیرون کشیده و در برابر انظار عمومی به همراه برادرش که او را همراهی می کرد، به قتل رساندند.

در حالی که گروه های مقاومت اسلامی و الحشد الشعبی و احزاب شیعه بزرگترین قربانیان خشونت های توام با اعتراضات هستند اما رسانه های عربی و آمریکایی با نادیده دریافت این جنایت هایی که باندهای جوکر مرتکب شده اند، کوشیده اند با بهره برداری سیاسی از گزارش دفتر حقوق بشر سازمان ملل در عراق، اتهامات را به این قربانیان خشونت بزنند تا محور مقاومت را در عراق به عنوان جریان های خشونت طلب و خشن معرفی نموده و آنها را بدنام نمایند.

جوکرها، تشکیلاتی سازمان یافته و دارای امکانات در عراق

این درحالیست باندهای جوکر بامداد یکشنبه گذشته مقر گروه مقاومت عصائب اهل عراق را مجدد در العماره به آتش کشیدند.

جواد الطلیباوی از فرماندهان این گروه مقاومت دربیانیه ای گفت: باندهای جوکر مزدور آمریکا بار دیگر به مقر گروه مقاومت عصائب اهل الحق در میسان حمله نموده و آن را به آتش کشیدند.

این حادثه به دلیل عدم حضور افراد در مقر، این بار تلفات انسانی به دنبال نداشته اما بار دیگر نشان داد که باندهای جوکر یکی از منظم ترین وسازمان ترین و دارای امکانات لازم برای دست زدن به این خشونت ها و جنایت ها هستند.

در عراق باندهای جوکر را یک روی دیگر سکه گروه های تروریستی امثال داعش می دانند و از آنها به عنوان میراث دولت دونالد ترامپ در عراق یاد می گردد.

در گزارش دفتر حقوق بشر سازمان ملل در عراق آمده است که در جریان اعتراضات پنج ماهه خیابانی در عراق، 123 نفر ربوده شده که سرنوشت 98 نفر معلوم شده و هنور سرنوشت 25 تن دیگر نامعلوم است.

این گزارش همچنین تعداد کل قربانیان خشونت های توام با اعتراضات خیابانی را برخلاف گروه های مرتبط با این اعتراضات 490 نفر و آسیب دیدگان را بالغ بر هفت هزار و 783 نفر عنوان نموده است.

این درحالیست که گروه های مرتبط با اعتراضات ارقام بسیار بالای بیش از 700 نفر از قربانیان توام با خشونت ها اعلام نموده اند.

بعضی از جریان های سیاسی در عراق حتی رقم 490 نفر قربانی را اغراق آمیز دانسته و معتقدند که تعداد قربانیان در بالاترین احتمالات از 200 نفر تجاوز نمی کند.

310311

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9278

به "موج سواری رسانه های سعودی و آمریکایی در اعتراضات عراق، باندهای جوکر چگونه جولان می دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج سواری رسانه های سعودی و آمریکایی در اعتراضات عراق، باندهای جوکر چگونه جولان می دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید