معرفی 196 صنعتگر شهرستان آبدانان برای دریافت تسهیلات کرونا

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آبدانان از معرفی صنعتگران فعال رشته های صنایعدستی شهرستان برای دریافت تسهیلات کرونا خبر داد.

معرفی 196 صنعتگر شهرستان آبدانان برای دریافت تسهیلات کرونا

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ایلام، مجید اولاد روز 25 مردادماه 99 با اعلام این خبر اظهار کرد: هنرمندان صنایعدستی این شهرستان با ثبت نام در سامانه کارا، متقاضی دریافت تسهیلات ناشی از خسارات کرونا شده اند که 196 نفر با اعتبار 15 میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات کرونا به بانک های عامل معرفی شده اند که تا کنون مبلغ 5میلیارد و 280 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده و پرونده های متقاضیان دیگر در حال بررسی است.

او اضافه نمود: در حال حاضر 11 رشته صنایعدستی شامل حصیربافی، سفالگری، گلیمبافی، جاجیمبافی، نمدمالی، صنایع چرم، چیتبافی، معرق، قلاب بافی، ریسندگی، زیورآلات سنتی درآبدانان فعال و هنرمندان در این زمینه به تولید این صنایعدستی می پردازند.

رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آبدانان با اشاره به اینکه رونق صنایع دستی عاملی برای احیای روستاهای این منطقه است، گفت: واحدهای تولیدی صنایع دستی این شهرستان فعالیت مستمر و مؤثر در بحث اشتغال و تولید دارند.

او مطرح نمود: شهرستان آبدانان در حوزه صنایع دستی و گردشگری ظرفیت های بالایی دارد و می توان با اقدامات مناسب در راستای ارتقای کمی و کیفی تولیدات صنایع دستی، اشتغال را رونق بخشید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 11043

به "معرفی 196 صنعتگر شهرستان آبدانان برای دریافت تسهیلات کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 196 صنعتگر شهرستان آبدانان برای دریافت تسهیلات کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید