مشکل راه های روستایی باید طی سه روز آینده حل گردد ، مردم در روز طبیعت به مناطق ناامن نروند

به گزارش دَبی بلاگ، استاندار خراسان شمالی گفت: مشکل راه های دسترسی روستاهایی که ارتباط آنها بر اثر جاری شدن سیلاب قطع شده است، باید طی سه روز آینده حل گردد.

مشکل راه های روستایی باید طی سه روز آینده حل گردد ، مردم در روز طبیعت به مناطق ناامن نروند

به گزارش خبرنگاران، منطقه خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در جلسه هماهنگی ستاد بحران استان اضافه کرد: بر اساس گزارش های ارائه شده از سوی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی طی سه تا چهار روز آینده بارندگی شدید در این استان وجود نخواهد داشت در نتیجه دبی آب رودخانه ها کاهش می یابد و باید این مشکل مردم طی زمان مذکور حل گردد.

وی ادامه داد: باید کارهای اجرایی را برای برطرف آسیب های وارد شده در مدت زمان کوتاهی انجام دهیم و هرچه سریع تر بساط شرایط بحران از بین و شرایط استان به سوی عادی پیش برود.

شجاعی با اشاره به اختلافات موجود میان شهرداری و شرکت آب منطقه ای بر سر رسوب برداری رسوب های موجود در خندق و … شهرها، اظهار کرد: هم اکنون زمان پرداختن به این اختلافات نیست و باید رسوب برداری ها انجام گردد و اگر بر اثر بارندگی های شدید آب به داخل شهرها نفوذ کند هم شهرداری و هم شرکت آب منطقه ای مقصر است.

وی در مورد مسأله مطرح شده درباره کمبود تجهیزات و ماشین آلات سنگین نیز اعلام کرد: مسئولان ذی ربط تجهیزات موردنیاز را از ارتش و سپاه احصاء نمایند و اگر کمبودی نیز دوباره به وجود آمد قرارداد لازم را با بخش خصوصی منعقد و از تجهیزات آنها استفاده نمایند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی به بیمه منازل مسکونی روستایی نیز اشاره نمود و گفت: اگر منازل مسکونی دارای بیمه بودند هم اکنون بخشی از خسارت ها توسط بیمه پرداخت می شد.

وی توضیح داد: به طور قطع در بحث بیمه منازل مسکونی روستایی در امسال ورود پیدا خواهیم کرد تا اگر دوباره دچار خسارت شدیم بتوانیم بخشی از خسارت ها را از این حوزه مرتفع کنیم.

استاندار خراسان شمالی در ادامه به 13 فروردین و روز طبیعت اشاره نمود و گفت: سیل چیزی نیست که به کسی رحم کند در نتیجه به منظور جلوگیری از وجود هرگونه مسئله ای مناطق ناامنی که مردم در این روز به آنجا سفر می نمایند را به آنها اعلام کنید و از حضور مردم به آن مناطق جلوگیری گردد.

وی تاکید نمود: مسئولان ذی ربط همچون نیروی انتظامی محکم در این خصوص بایستند و از حضور مردم در مناطق ناامن که احتمال جاری شدن سیل در آن است جلوگیری نمایند.

لازم به ذکر است، بر اثر جاری شدن سیلاب از حدود 10 روز گذشته تاکنون در این استان سه نفر جان خود را از دست داده اند.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 655

به "مشکل راه های روستایی باید طی سه روز آینده حل گردد ، مردم در روز طبیعت به مناطق ناامن نروند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل راه های روستایی باید طی سه روز آینده حل گردد ، مردم در روز طبیعت به مناطق ناامن نروند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید