مسائل حاکمیتی کارآفرینان باید حل گردد

به گزارش دَبی بلاگ، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است، فعالان مالی و کارآفرینان ایرانی در سال های گذشته با مسائل و محدودیت هایی روبرو بودند که می تواند با تصمیمات دستگاه های اجرایی رفع گردد.

مسائل حاکمیتی کارآفرینان باید حل گردد

به گزارش خبرنگاران، عبدالرضا مصری در همایش کار و کارآفرینی برای جوانان توضیح داد: کارآفرینان با دو دسته مسأله روبه رو هستند. یکی از مسائل مربوط به تصمیمات داخلی شرکت هایشان می گردد و یک دسته به مسائل خارجی وابسته به فضای مالی و قانونی کشور است. دولت و نهادهای تصمیم گیر باید شرایطی به وجود آورند که دغدغه های بیرونی کارآفرینان رفع گردد و آنها بر اساس تصمیمات داخلی خود، آینده شان را مشخص نمایند.

به گفته وی، در ماه های گذشته بعضی تصمیمات و تغییراتی که در عرصه سیاست گذاری گرفته شده، برای فعالان مالی مشکل ساز شده است و برای مثال صادرنماینده یا واردنمایندگانی که از مدت ها قبل برای خود برنامه ریزی نموده بودند، با این تغییرات صدمه دیده و ضرر کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای مثال در حوزه لاستیک ما امروز برای واردات ارز 4200 تومانی پرداخت می کنیم اما دولت به فراورینمایندگان لاستیک در داخل کشور برای تأمین احتیاج مواد اولیه ، ارز نیمایی می دهد که این مسأله برای فراورینماینده فشاری قابل توجه به وجود می آورد.

مصری با بیان این که با تحریم های مالی میزان فروش نفت ایران کاهش یافته است، شرح داد: در صورتی که ما روزانه دو و نیم میلیون بشکه نفت با قیمت میانگین 60 دلار می فروختیم، سالانه 55 میلیارد دلار درآمد داشتیم که با احتساب دلار 10 هزار تومان نیز درآمد دولت از این حوزه 550 هزار میلیارد تومان می شد اما امروز دسترسی به این درآمد ممکن نیست.

وی افزود: در چنین فضایی استفاده از توان کارآفرینان اهمیت ویژه ای دارد زیرا اگر بنا باشد میزان وابستگی خود به نفت را کاهش دهیم باید به شکل قابل توجهی فراوری افزایش پیدا کند و این مسأله نشان دهنده لزوم برنامه ریزی برای بهبود شرایط مالی کشور است.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1802

به "مسائل حاکمیتی کارآفرینان باید حل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل حاکمیتی کارآفرینان باید حل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید