مخالفت اروپایی ها با پیشنهاد مرکل درباره برگزاری نشست سران اتحادیه اروپا، روسیه

به گزارش دَبی بلاگ، صدراعظم آلمان در انتها نشست سران اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد، همتایان اروپایی وی با ابتکارعمل برلین درباره برگزاری نشست سران با ولادیمیر پوتین که پیشتر مورد حمایت رئیس جمهوری فرانسه قرار گرفته بود، موافقت نکردند.

مخالفت اروپایی ها با پیشنهاد مرکل درباره برگزاری نشست سران اتحادیه اروپا، روسیه

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان صبح امروز (آدینه) در سرانجام روز نخست نشست سران اتحادیه اروپا بیان کرد که رهبران کشورهای عضو نتوانستند در مورد برگزاری نشستی مشترک با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به توافق برسند.

مرکل که پیش از این خود چنین پیشنهادی را مطرح نموده بود، گفت: این موضوع بحثی بسیار مفصل و سخت بود. ما بار دیگر تعیین کردیم که طرف آلمانی تحت شرایطی آمادگی دارد مشارکت نزدیک تری با روسیه داشته باشد و برای این منظور مناسب است که مذاکراتی با ولادیمیر پوتین انجام گردد. ولی در نهایت هیچ توافقی در این رابطه حاصل نشد.

آژانس خبری بلومبرگ هم امروز گزارش داد که حدود 10 کشور عضو اتحادیه اروپا در نشست سران بروکسل با ابتکارعمل آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه درباره برگزاری نشستی مشترک با ولادیمیر پوتین مخالفت کردند.

طبق این اطلاعات، در جریان مباحثات در این زمینه، حداقل 10 کشور چنین ارسال علامت کردند که از این نظریه خوششان نیامده و در پیش نویس بیانیه سرانجامی نشست سران اتحادیه اروپا هم شکل مذاکرات با روسیه در گیومه گذاشته شده که به معنای این است که توافقی در این باره حاصل نشده است.

روز پنج شنبه دفتر سیاست خارجی اتحادیه اروپا مورد تأیید قرار داده بود که امکان برگزاری نشست سران رهبران اروپا با رئیس جمهوری روسیه که آلمان و فرانسه پیشنهاد داده اند، در ملاقات رهبران کشورهای عضو آنالیز خواهد شد.

پیش از این، بعد از پیشنهاد صدراعظم آلمان در این باره، رئیس جمهوری فرانسه از این ابتکارعمل حمایت نموده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 19128

به "مخالفت اروپایی ها با پیشنهاد مرکل درباره برگزاری نشست سران اتحادیه اروپا، روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت اروپایی ها با پیشنهاد مرکل درباره برگزاری نشست سران اتحادیه اروپا، روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید