ماسک شدت بیماری کرونا کم می کند

به گزارش دَبی بلاگ، در شرایطی که بسیاری از کشورهای جهان به واکسن دسترسی ندارند استفاده از ماسک یکی از حیاتی ترین راه حل های مقابله با کرونا است.

ماسک شدت بیماری کرونا کم می کند

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، طبق تحقیقات جدید ، چگالش داخل ماسک صورت ممکن است به شما در کاهش میزان آسیب ناشی از ابتلا به ویروس کرونا کمک کند.

اعتقاد بر این است که افزایش رطوبت موجود در هوا بین دهان فرد و ماسک وی به بدن فرد استفاده کننده کمک می کند تا ذرات ویروسی را از مجاری تنفسی خارج کند.

کارشناسان موسسه ملی بهداشت ایالات متحده (NIH) دریافتند که رطوبت ناشی از ماسک باعث هیدراته شدن مجاری تنفسی می شود و اجازه می دهد مخاط آلوده پاک شود و از رسیدن آن به ریه ها جلوگیری می کند؛ جایی که ویروس می تواند صدمه بزند و منجر به موارد شدید بیماری کرونا شود.

بخش دیگری از این تحقیقات باز هم یک سری نتایج تکراری و پراهمیت را نشان داده است؛ افرادی که از ماسک استفاده می کنند و آن را از روی صورت خود برنمی دارند حتی اگر به کرونا هم مبتلا شوند فرم بیماری آنها شدید نخواهد بود.

دکتر آدریان بکس سرپرست نویسنده این مطالعه جدید گفت: نشان داده شده است که سطح بالایی از رطوبت باعث کاهش شدت آنفولانزا می شود و ممکن است از طریق مکانیسم مشابه برای شدت ویروس کرونا قابل استفاده باشد.

چهار ماسک برای بررسی چگونگی تأثیر آنها بر سطح رطوبت آزمایش شد.

یک داوطلب در حالی که بدون ماسک ، ماسک N95 ، ماسک جراحی ، ماسک پنبه ای و پلی استر دو لایه و ماسک پنبه ای سنگین بود در یک جعبه 95.3 لیتری نفس خود را بیرون داد.

با قرار دادن کف لاستیکی با چگالی بالا در اطراف ماسک و صورت داوطلب ، هر گونه نشتی در اطراف لبه های ماسک برطرف شد. محتوای آب در هوا در هر نمونه اندازه گیری شد تا معین شود چه مقدار آب توسط ماسک به دام افتاده است.

اندازه گیری رطوبت در سه دمای 8 درجه سانتیگراد ، 22 درجه سانتیگراد و 37 درجه سانتیگراد انجام شد.

نویسندگان در این مقاله می نویسند: توانایی جذب انواع آب از الیاف مصنوعی و طبیعی به شدت به دما بستگی دارد. الیاف طبیعی مانند پشم ، پنبه و ابریشم به ویژه در جذب آب موثر هستند در حالی که الیاف پلی استر یا نایلون مصنوعی این کار را تا حد بسیار کمتری انجام می دهند.

به هر حال هر ماسک رطوبت را افزایش می دهد ، اما در محدوده های مختلف.

در دمای اتاق ، ماسک جراحی رطوبت هوای استنشاق شده را بیش از یک سوم افزایش می دهد (38 درصد) ، در حالی که پوشش های N95 و پلی استر-پنبه محتوای آب هوای استنشاق را تا 60 درصد افزایش می دهد.

به گفته محققان ، ماسک های سنگین پنبه ای منجر به تقریباً دو برابر شدن رطوبت هوای استنشاق شده است.

دکتر بکس گفت: افزایش سطح رطوبت چیزی است که بیشتر افراد ماسک دار ممکن است بدون اینکه بتوانند آن را تشخیص دهند و بدون اینکه بدانند این رطوبت برای آنها خوب است احساس می کنند.

دکتر گریفین راجرز ، مدیر انستیتوی ملی دیابت و گوارش و کلیه آمریکا نیز گفت: حتی وقتی افراد بیشتری در سراسر کشور شروع به واکسیناسیون می کنند ما باید مراقب خود باشیم چون همه گیری همچنان ادامه دارد.

یافته های کامل در ژورنال بیوفیزیکال منتشر شده است.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 16049

به "ماسک شدت بیماری کرونا کم می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک شدت بیماری کرونا کم می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید