قزل ایاغ سهم بزرگی در معرفی آثار ایرانی حوزه ادبیات کودک و نوجوان به جهانیان داشت

به گزارش دَبی بلاگ، نیکنام حسینی پور اذعان کرد:.زنده یاد قزل ایاغ سهم بزرگی در معرفی آثار ایرانی حوزه ادبیات کودک و نوجوان به جهانیان داشت.

قزل ایاغ سهم بزرگی در معرفی آثار ایرانی حوزه ادبیات کودک و نوجوان به جهانیان داشت

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران از موسسه خانه کتاب، نیکنام حسینی پور؛ مدیرعامل موسسه خانه کتاب در پیغامی درگذشت زنده یاد ثریا قزل ایاغ پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان، داور جایزه کتاب سال، مترجم و استاد دانشگاه را تسلیت گفت.

متن این پیغام به این توضیح است:

درگذشت زنده یاد ثریا قزل ایاغ؛ نویسنده برجسته کودک و نوجوان که با خدمات فرهنگی و ادبی و آثار درخشان خود به ادبیات و بچه ها این سرزمین کمک رساند، ضایعه ای جبران ناپذیر است.

او که عاشق ادبیات کودک بود و عمری را مادرانه برای بچه ها سرزمین مان سپری کرد، همزمان با روز جهانی کتاب کودک دارفانی را وداع گفت و متأسفانه با توجه به شرایط موجود در کشور و لزوم اجتناب از تجمعات به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا که دوست دارانش را از برگزاری و حضور در مراسم وداع محروم نموده است، داغ فراقش را سنگین تر می نماید.

وی با آثاری چون راهنمای بازی های ایران، ادبیات بچه ها: تولد تا سه سالگی (خواندن و کتاب ...)، لالایی ها و ترانه های نوازشی از تولد تا سه سالگی، ادبیات بچه ها و نوجوانان و ترویج خواندن، پرنیان و آب: با لالایی ها تا سرزمین خواب، خواندن با کودک از تولد تا سه سالگی و ده ها کتاب دیگر و همچنین نگارش مقالات و حضور در کنفرانس های تخصصی در راه نشر و گسترش ادبیات کودک و نوجوان از هیچ کوششی فروگذار نکرد؛ هرچند امروز آن نویسنده توانا در میان ما نیست، اما آثار ارزشمند او برای ما و آیندگان به یادگار خواهد ماند.

زنده یاد قزل ایاغ علاوه بر سهم بزرگی که در معرفی آثار ایرانی حوزه ادبیات کودک و نوجوان به جهانیان داشت، با بیش از دو دهه کوشش مستمر و حضور خالصانه در نظام دانشگاهی کشور به دنبال آموزش علاقه مندان به ادبیات بچه ها بود و حق مسلم معلمی بر دانش آموختگان این حوزه دارد.

اینجانب فقدان این شخصیت ماندگار و برجسته عرصه فرهنگ و ادب را که موسسه خانه کتاب افتخار همکاری با وی را در جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به عنوان داوری بسیار منصف و نکته سنج داشته است، به جامعه فرهنگی کشور تسلیت عرض می کنم.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیغام/4028/

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7272

به "قزل ایاغ سهم بزرگی در معرفی آثار ایرانی حوزه ادبیات کودک و نوجوان به جهانیان داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قزل ایاغ سهم بزرگی در معرفی آثار ایرانی حوزه ادبیات کودک و نوجوان به جهانیان داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید