فضانوردان با این آسانسور به ماه می روند، عکس

به گزارش دَبی بلاگ، ایسنا نوشت: نمونه مفهومی آسانسوری که قرار است در ماموریت آرتمیس استفاده گردد، به وسیله فضانوردان ناسا مورد آنالیز نهاده شد.

فضانوردان با این آسانسور به ماه می روند، عکس

نیکول مان(Nicole Mann) و داگ ویلز ویلاک(Doug Wheels Wheelock) فضانوردان ناسا در آزمایش اخیر روی نمونه آسانسور سیستم فرود انسانی موشک استارشیپ(Starship) شرکت اسپیس ایکس(SpaceX) حضور یافتند که برای ماموریت های آرتمیس(Artemis) به ماه استفاده خواهد شد. سیستم فرود انسانی استارشیپ، دو فضانورد را از کپسول اوریون(Orion) به مدار ماه و سطح آن می برد و سپس آنها را از سطح ماه به داخل کپسول باز می گرداند.

  • شیائومی مقرون به صرفه ترین گوشی جهان را عرضه می نماید!

این آسانسور، تجهیزات و خدمه را بین منطقه قابل سکونت استارشیپ واقع در نزدیکی بالای فرودگر و سطح ماه حمل می نماید زیرا آنها برای پیاده روی روی ماه، از این قسمت خارج می شوند. آزمایش نو به فضانوردان امکان داد تا با طراحی شبیه به پرواز سیستم آسانسور تعامل داشته باشند. این آزمایش هم به عنوان یک نمایش کاربردی سخت افزار عمل می نماید و هم فرصتی را برای دریافت یک بازخورد ارزشمند از دیدگاه خدمه فراهم می آورد.

این نمونه آسانسور که در تاسیسات اسپیس ایکس در کالیفرنیا ساخته شده، دارای یک قسمت به شکل سبد در مقیاس کامل با مجموعه های مکانیکی و رابط های خدمه برای آزمایش است. فضانوردان ناسا در طول این نمایش، لباس های فضایی پوشیدند که میزان لباس و محدودیت های حرکتی را که خدمه در ماه با آنها روبه رو خواهند شد، شبیه سازی می نمایند. خدمه ماموریت آرتمیس از لباس های فضایی پیشرفته نوی استفاده خواهند کرد که شرکت آکسیوم اسپیس(Axiom Space) ساخته است.

خدمه در خصوص کنترل های آسانسور، قفل در، رابط های استقرار سطح شیب دار برای حرکت به داخل و خارج از سبد آسانسور، فضای موجود برای محموله و عملیات پویا در حال حرکت کردن سبد در امتداد یک سیستم ریلی عمودی، بازخورد ارائه کردند.

ناسا سعی دارد اولین زن و اولین شخص رنگین پوست را در ماموریت آرتمیس روی ماه فرود بیاورد تا سطح ماه را بیش از هر زمان دیگری کاوش کند و برای فرستادن انسان به مریخ آماده گردد. سیستم فرود انسانی، یک قطعه حیاتی از ساختار کاوش در اعماق فضاست که با موشک سامانه پرتاب فضایی، کپسول اوریون، لباس های فضایی پیشرفته، ماه نوردها و پایگاه قمری دروازه ماه(Lunar Gateway) همراه می گردد.

  • قابلیت های مرگبار نو سوخو57!/ عکس

  • باگ خطرناک آخرین بروزرسانی IOS!

  • اپلیکیشنی که به دوران اوج خود بازگشت

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 دی 1402 بروزرسانی: 2 دی 1402 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 31396

به "فضانوردان با این آسانسور به ماه می روند، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضانوردان با این آسانسور به ماه می روند، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید