فرماندهی عملیات مشترک عراق همکاری با ارتش آمریکا را تعلیق کرد

به گزارش دَبی بلاگ، ایرنا نوشت: عملیات مشترک عراق روز یکشنبه گفت که درپی حمله هوایی به مواضع نیروهای نظامی این کشور همکاری خود با ارتش آمریکا را به حالت تعلیق درآورده است.

فرماندهی عملیات مشترک عراق همکاری با ارتش آمریکا را تعلیق کرد

سرتیپ تحسین الخفاجی سخنگوی عملیات مشترک عراق در گفت و گو با پایگاه خبری المعلومه ضمن محکوم کردن حمله به مواضع نیروهای عراقی در پایگاه التاجی آن را اقدامی خصمانه توصیف کرد.

الخفاجی با بیان اینکه تا به امروز هیچ طرفی مسئولیت حمله به پایگاه نظامی التاجی را برعهده نگرفته است، اعلام نمود که در پی این حمله، همکاری با ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا تا زمان اعلام مشارکت جدید میان دو طرف متوقف و به حالت تعلیق درمی آید.

چهارشنبه شب گذشته از جنوب منطقه الراشدیه در حومه شهر بغداد چندین راکت به سمت پایگاه نظامی التاجی (محل استقرار نیروهای ائتلاف موسوم به ضد داعش) در حومه شمالی پایتخت شلیک شد.

در جریان این حمله بیش از 10 راکت کاتیوشا به پایگاه نظامی التاجی در شمال بغداد اصابت کرد که منجر به کشته شدن 2 تن از نظامیان آمریکایی و یک نظامی بریتانیایی شد و حداقل 12 تن دیگر نیز زخمی شدند.

رسانه های عراق روز گذشته (شنبه) هم از حمله مجدد موشکی به پایگاه نظامی التاجی، واقع در 30 کیلومتری شمال بغداد خبر دادند.

گفته می گردد در جریان این موشک باران 33 کاتیوشا به سمت پایگاه امریکایی شلیک شده است.

پایگاه نظامی التاجی در 27 کیلومتری شمال بغداد و نزدیکی مرزهای جنوب استان صلاح الدین واقع شده و آمریکایی ها مدعی هستند که با هدف آموزش نظامیان عراقی در این پایگاه حضور دارند؛ منطقه التاجی دروازه شمالی برای ورود به شهر بغداد محسوب می گردد و جاده راهبردی مرکز - شمال از حومه آن می گذرد.

310 310

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 6613

به "فرماندهی عملیات مشترک عراق همکاری با ارتش آمریکا را تعلیق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرماندهی عملیات مشترک عراق همکاری با ارتش آمریکا را تعلیق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید