عضو کُرد مجلس سوریه: کُردها با ارتش سوریه اتاق عملیات مشترک تشکیل دهند

به گزارش دَبی بلاگ، یکی از نمایندگان کُرد در مجلس سوریه اطلاع داد که شبه نظامیان کُرد برای مقابله با تجاوز ترکیه، در حال تماس با دولت سوریه هستند و فضای بین طرفین نیز مثبت است.

عضو کُرد مجلس سوریه: کُردها با ارتش سوریه اتاق عملیات مشترک تشکیل دهند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عمر اوسی نماینده کُرد مجلس سوریه به عملیات ترکیه در سوریه واکنش نشان داد و گفت که این عملیات، فقط کُردها را هدف قرار نداده، بلکه تمام ملت، بافت جمعیتی و جغرافیای ملی سوریه را هدف قرار داده است.

اوسی با بیان اینکه نگاه ترکیه به اشغال شمال سوریه -از ساحل دریای مدیترانه تا مرزهای رود دجله در مرزهای عراق است، شرح داد که بهانه ترکیه، ایجاد منطقه امن است، ولی هدف این کشور، الحاق این منطقه به آنچه منشور ملی ترکیه در سال 1920 نامیده می گردد و الحاق آن به خاک ترکیه است که این مسئله در چارچوب اهداف توسعه طلبانه و استعماری ترکیه است.

وی در گفت وگو با روزنامه الوطن سوریه گفت که تُرک سازی شمال سوریه از جمله اهداف دیگر ترکیه است و وضعیت در این منطقه بسیار خطرناک است؛ زیرا ترکیه می خواهد به راستا ارتباطی بین حلب و منطقه الجزیره سوریه برسد... به هر حال، این تجاوز پس از چراغ سبز آمریکا اجرا شده است.

این نماینده سوری با بیان اینکه هیچ کس از خیانت آمریکا به شبه نظامیان کُرد تعجب نکرد، شرح داد: مدت هاست که به برادرانمان در یگان های مدافع خلق و نیروهای دموکراتیک سوریه هشدار دادیم که آمریکا برنامه سیاسی مخصوص کُردهای سوریه ندارد، بلکه به دنبال شرکایی [در عملیات] زمینی است... ترامپ به صراحت گفت که درست است که کُردها با حمایت آمریکا، با داعش مبارزه کردند، ولی ما به آنان پول و سلاح دادیم.

این نماینده سوری با تأکید بر اینکه، این باید آخرین بار باشد که کُردها به آمریکایی ها اعتماد کردند، خاطر نشان کرد، ترکیه هم پیمان آمریکا در ناتو و پادگان امپریالیسم در گُرده ملت های منطقه است. این واقعیت است. زمانی که آمریکا بخواهد بین ترکیه و کُردها، انتخاب کند، قاعدتا ترکیه را انتخاب خواهد نمود.

اوسی از شبه نظامیان کُرد خواست که فورا به دمشق بروند، با دولت سوریه هماهنگ شوند، اتاق عملیات مشترک نظامی با ارتش سوریه تشکیل دهند، زمینه را برای استقرار در این منطقه و در طول نوار مرزی با ترکیه فراهم نمایند و پرچم سوریه را در همه روستاها و شهرهای منطقه الجزیره و شرق فرات به اهتزاز درآورند.

وی با تأکید بر لزوم همکاری شبه نظامیان کُرد با دولت سوریه برای مقابله با تجاوز ترکیه، گفت که دولت و ارتش سوریه از خاک و تمامی شهروندان این کشور دفاع خواهند کرد. به هر حال نیروهای آمریکایی و ترکیه ای حاضر در خاک سوریه، اشغالگر هستند؛ زیرا با موافقت دولت مرکزی دمشق وارد خاک سوریه نشدند و دولت سوریه نیز موظف است با تجاوز ترکیه مقابله کند.

اوسی با اشاره به تماس هایی بین دولت سوریه و فرماندهان نیروهای دموکراتیک، در سرانجام تأکید کرد: امیدوارم این تماس ها به سطح گفت وگوی جدی در این زمان تاریخی برسد... فضا بین طرفین، مثبت است... دولت سوریه از فرماندهان نیروهای دموکراتیک استقبال می نماید؛ زیرا آنان، بالاخره شهروندان سوری هستند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه چهارشنبه از شروع عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه اطلاع داد.

اردوغان با بیان اینکه اسم رمز این عملیات، چشمه صلح است، گفت که عناصر تروریستی ارتش آزاد سوریه نیز در این عملیات شرکت دارند. هدف ادعایی ترکیه، ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی ترکیه است.

ص

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3151

به "عضو کُرد مجلس سوریه: کُردها با ارتش سوریه اتاق عملیات مشترک تشکیل دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو کُرد مجلس سوریه: کُردها با ارتش سوریه اتاق عملیات مشترک تشکیل دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید