صنعتگران صنایع دستی میناب بیمه می شوند

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میناب گفت: صنعتگران صنایع دستی میناب بیمه می شوند.

صنعتگران صنایع دستی میناب بیمه می شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، نیما اقتداری با بیان این مطلب اضافه کرد: صنعتگران دارای کارت صنایع دستی با اعتبار مجوز فنی و حرفه ای در همان رشته شغلی می توانند متقاضی استفاده از سهمیه بیمه تامین اجتماعی شوند.

وی اضافه کرد: طبق تفاهم نامه منعقده بین صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مقرر شد کلیه افراد شاغل در صنایع دستی و هنرهای سنتی دارای مجوز معتبر از سوی سازمان بیمه شوند.

اقتداری، دارا بودن کارت صنایع دستی با اعتبار مجوز فنی و حرفه ای در همان رشته و یکی بودن رشته های کارت صنایع دستی و فنی حرفه ای را یکی از شروط تشکیل پرونده برای متقاضیان استفاده از بیمه تامین اجتماعی عنوان نمود و گفت: به مدارک ارسالی ناقص به مرکز استان ترتیب اثر داده نمی گردد.

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی میناب، صنعتگران صنایع دستی متقاضی بیمه روستایی و عشایری می توانند با اخذ معرفی نامه از این اداره با مراجعه به کارگزاری های صندوق برای دریافت عضویت و بهره مندی از مزایای بیمه شغلی اقدام نمایند.

اقتداری با بیان این که آخرین مهلت ارسال لیست متقاضیان بیمه تامین اجتماعی به مرکز استان 14 اردیبهشت سال جاری است، اظهار کرد: زمانی برای تشکیل پرونده صنعتگران متقاضی بیمه روستایی و عشایری در نظر گرفته نشده است.

وی خاطر نشان کرد: بیمه روستایی و عشایری دفترچه درمان ندارد و فقط شامل بازنشتگی از کار افتادگی و فوت است.

رئیس اداره میراث فرهنگی میناب خاطر نشان کرد: تاکنون 22 هزار صنعتگر صنایع دستی دارای پروانه فراوری انفرادی شامل حصیربافی، سفال گری، گلابتون دوزی، خوس بافی ، خوس دوزی و چرم دوزی در این شهرستان شناسایی شده است که این رقم با شرکت در آزمون کسب مهارت افزایش می یابد.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2199

به "صنعتگران صنایع دستی میناب بیمه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعتگران صنایع دستی میناب بیمه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید