صعود نخودی، قاسمپور و زارع به نیمه نهایی کشتی آزاد امیدهای دنیا

به گزارش دَبی بلاگ، محمد نخودی در 74، کامران قاسمپور در 86 و امیرحسین زارع در س125 کیلوگرم با فزونی مقابل رقبای خود راهی مرحله نیمه نهایی کشتی آزاد قهرمانی امیدهای دنیا شدند.

صعود نخودی، قاسمپور و زارع به نیمه نهایی کشتی آزاد امیدهای دنیا

به گزارش خبرنگاران، در ادامه رقابت های 5 وزن دوم کشتی آزاد زیر 23 سال قهرمانی دنیا 2019 در بوداپست پایتخت مجارستان، نمایندگان اوزان 74، 86 و 125 کیلوگرم ایران با فزونی مقابل رقبایشان در مرحله یک چهارم نهایی راهی مرحله نیمه نهایی شدند اما محمدباقر یخکشی با شکست مقابل حریف ارمنستانی از صعود به نیمه نهایی بازماند.

در وزن 61 کیلوگرم محمدباقر یخکشی پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف چارلز تاکر از آمریکا رفت و در حالیکه 4 بر صفر از حریف خود عقب بود در نهایت با نتیجه 6 بر 4 به فزونی رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز مقابل آرسن هاروتیونیان از ارمنستان با نتیجه 13 بر 6 بازنده شد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. یخکشی در تایم نخست 8 بر صفر نتیجه را به حریف واگذار کرد و در ادامه کوشش های وی برای جبران بی فایده بود.

یخکشی برای اینکه بتواند در گروه بازنده ها برای رسیدن به مدال برنز کوشش کند باید منتظر صعود رقیبش به فینال باشد، در غیر اینصورت حذف خواهد شد.

در وزن 74 کیلوگرم محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست، مقابل دارخان یسنگالی از قزاقستان با نتیجه 5 بر 2 پیروز شد. نخودی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی نیز مقابل بیامبادورج بات اردن از مغولستان با نتیجه 10 بر 6 به فزونی رسید و به نیمه نهایی صعود کرد. وی در نیمه نهایی باید به مصاف مراد کورا ماگومدوف کشتی گیر روسی الاصل از مجارستان برود. این کشتی گیر تا سال گذشته برای روسیه کشتی می گرفت.

در وزن 86 کیلوگرم، کامران قاسم پور در دور نخست مقابل هوانس مخیتاریان از ارمنستان با نتیجه 5 بر صفر به فزونی رسید. وی در دومین مبارزه و در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف کریستوف سادوویک از لهستان رفت و در خاتمه با نتیجه 6 بر صفر به پیروزی رسید. وی در یک چهارم نهایی نیز مقابل گانباتار از مغولستان 3 بر صفر پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. قاسمپور برای رسیدن به فینال باید از سد عثمان گوجن از ترکیه بگذرد.

در وزن 92 کیلوگرم حسین شهبازی پس از استراحت در دور اول، مقابل دن نیکال از آمریکا با نتیجه 12 بر 2 بازنده شد و از رسیدن به مراحل بالاتر بازماند. شهبازی برای اینکه بتواند در گروه بازنده ها برای رسیدن به مدال برنز کوشش کند باید منتظر صعود رقیبش به دیدار فینال باشد، در غیر اینصورت حذف خواهد شد. حریف آمریکایی تاکنون به مرحله نیمه نهایی رسیده است.

در وزن 125 کیلوگرم، امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل سامهان جبرائیلوف از مولداوی 11 بر صفر به فزونی رسید. زارع در دور سوم و در یک چهارم نهایی نیز مقابل یوسوپ باتیرمورزایف از قزاقستان 17 بر 7 به فزونی رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی برای رسیدن به فینال باید از سد زوریکو اورتاشویلی از گرجستان بگذرد.

به گزارش خبرنگاران، در جریان رقابت های 5 وزن نخست که دیروز(دوشنبه) برگزار گردید، مجتبی گلیج در وزن 97 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافت و علیرضا سرلک و امیرحسین حسینی در وزن 57 و 70 کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شدند و امشب(سه شنبه) برای کسب مدال به مصاف رقبایشان خواهند رفت. همچنین ابوالفضل حاجی پور در 65 کیلوگرم حذف شد و علی سوادکوهی در وزن 79 کیلوگرم نیز بدلیل اتمام مهلت گذرنامه اش فرصت حضور در این رقابت ها را از دست داد.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3683

به "صعود نخودی، قاسمپور و زارع به نیمه نهایی کشتی آزاد امیدهای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود نخودی، قاسمپور و زارع به نیمه نهایی کشتی آزاد امیدهای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید