صدور حکم یک ماه حبس و 20 ضربه شلاق برای نُه زن معترض سودانی

به گزارش دَبی بلاگ، همزمان با شدت دریافت اعتراضات در سودان، دادگاهی در خارطوم برای نُه زن معترض حکم حبس یک ماهه و 20 ضربه شلاق صادر کرد.

صدور حکم یک ماه حبس و 20 ضربه شلاق برای نُه زن معترض سودانی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دادگاهی در خارطوم برای نُه زن معترضی که پنجشنبه گذشته در جریان تظاهرات مسالمت آمیز بازداشت شده بودند، حکم حبس یک ماهه و 20 ضربه شلاق صادر کرد.

إنعام عتیق وکیل حقوقی سودان در این باره گفت که دادگاه ویژه اجرای احکام اضطراری، حکم مذکور را صادر و دستور اجرای آن را داده است در حالی که هیأت دفاع از متهمان نیز تعویق اجرای حکم تا زمان اعلام نظر دادگاه تجدیدنظر را خواهان شده است.

وی در مصاحبه با وبگاه العربی الجدید توضیح داد که با وجود اخبار منتشر شده در بعضی رسانه ها، این حکم هنوز اجرا نشده و بازداشت شدگان به زندان التائبات در أم درمان انتقال داده شده اند تا مدت محکومیت خود را سپری نمایند.

عتیق اضافه نمود که صدور مجازات شلاق با هدف ایجاد رعب در میان زنان و ترساندن آنها برای عدم مشارکت در تظاهرات است و حال آنکه شمار زنان شرکت نماینده در تظاهرات بسیار زیاد است.

قاضی دادگاه پیش از این حکم مشابهی را علیه یک پزشک زن صادر کرد که هنوز اجرایی نشده است.

دعوت به تظاهرات در مخالفت با وضعیت فوق العاده

انجمن مستقل مشاغل سودان امروز یکشنبه در بیانیه ای خواهان برگزاری تظاهرات جدید در ایالت های مختلف سودان به نشانه مخالفت با فرمان وضعیت فوق العاده صادره از سوی عمر البشیر رئیس جمهور این کشور شد.

البشیر 22 فوریه گذشته فرمان اعمال وضعیت فوق العاده در سودان به مدت یک سال را صادر کرد که به موجب آن برگزاری تظاهرات و هر گونه تجمع بدون مجوز، ممنوع است و علاوه بر آن دادگاه های وضعیت اضطراری تشکیل و به پرونده بازداشت شدگان رسیدگی می نمایند.

طبق گزارش شبکه اسکای نیوز، انجمن مذکور بر ضرورت پایبندی به برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز و هر گونه بی توجهی به خواسته های معترضان از جمله کنار رفتن دولت کنونی، تأکید نموده است.

این انجمن خواهان اعلام عفو عمومی برای تمامی معترضانی شده که اکنون در بازداشت بسر می برند.

م

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 506

به "صدور حکم یک ماه حبس و 20 ضربه شلاق برای نُه زن معترض سودانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور حکم یک ماه حبس و 20 ضربه شلاق برای نُه زن معترض سودانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید