دولت نجات ملی یمن، به عربستان سعودی هشدار داد

به گزارش دَبی بلاگ، وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن، عربستان سعودی را تهدید به از سرگیری حملات تلافی جویانه علیه این کشور کرد.

دولت نجات ملی یمن، به عربستان سعودی هشدار داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) به ائتلاف سعودی هشدار داد اگر دست از حملات خود به یمن بر ندارد، عواقب وخیمی در انتظار این ائتلاف خواهد بود.

هشام شرف شامگاه سه شنبه (دوم مهر) در گفت وگو با شبکه المیادین لبنان، در باره ابتکار عمل این دولت گفت که این ابتکار عمل بر اساس صلح دوستی و جلوگیری از خون ریزی در یمن از سوی دولت نجات ملی ارائه شده است.

او به ائتلاف سعودی هشدار داد اگر این ائتلاف با ابتکار عمل مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن موافقت نکند، ارتش یمن طرح ها و برنامه هایی برای پاسخ به حملات نظامی این ائتلاف را اجرا خواهد کرد.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن گفت: در شرایط صلح، شاخه زیتون [به دیگران] تقدیم می کنیم و در شرایط جنگی، چنان به متجاوزان رنج و سختی خواهیم دادیم که هرگز تصورش را نخواهند کرد.

ارتش یمن شنبه هفته گذشته (23 شهریور| 14 سپتامبر) با پهپاد تأسیسات شرکت ملی عربستان سعودی در شهرهای بقیق و خریص هدف قرار داد و با این حمله، نزدیک به نیمی از تولید نفت سعودی را متوقف کرد.

دولت نجات ملی یمن به ریاست مهدی المشاط بعد از این حمله، حملات پهپادی و موشکی خود به داخل خاک عربستان را متوقف کرد مشروط بر اینکه ریاض نیز از حمله به یمن و محاصره این کشور دست برداد.

عربستان سعودی تا الآن نه تنها به این ابتکار عمل دولت نجات ملی یمن واکنشی نشان نداده بلکه حملات به این کشور را افزایش داده است. احتمال می رود ارتش و کمیته های مردمی یمن بعد این حملات ائتلاف سعودی، حملات تلافی جویانه خود به داخل عربستان را از سر بگیرند.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2788

به "دولت نجات ملی یمن، به عربستان سعودی هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت نجات ملی یمن، به عربستان سعودی هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید