دولت آینده آمریکا ادامه دولت اوباما نیست

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، جو بایدن در اولین مصاحبه خود بعد از اعلام پیروزی وی در انتخابات سوم نوامبر گفت که به رغم حضور چهره های آشنا، دولت آینده او به مثابه ادامه دولت باراک اوباما نخواهد بود، چرا که آمریکا اکنون با جهان کاملاً جدید روبرو است.

دولت آینده آمریکا ادامه دولت اوباما نیست

جو بایدن در مصاحبه با ام اس ان بی سی در پاسخ به پرسشی در خصوص پیام معرفی اعضای دولت خود گفت: پیام این است؛ بازگشت آمریکا.

بایدن در ادامه افزود: ما خوشحالیم که آمریکا نقش جهانی خود را احیا می کند و بار دیگر کشوری خواهد بود که بر صدر میز و ائتلاف و اتحاد، بنیان خواهد کرد.

وی که به اتفاق کامالا هریس معاون اول خود و افرادی همچون تونی بلینکن و جان کری در این مصاحبه حاضر شده بود درباره ویژگی تیم سیاست خارجی خود گفت: این تیم، کشور ما را ایمن و امن نگه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این تیم بازتابی از بازگشت آمریکا است، ادامه داد: آماده به دست دریافت رهبری آمریکا، مقابله با دشمنان و رد نکردن دوستان و آماده ایستادگی برای ارزش هایمان هستیم.

بایدن با تاکید بر رهبری جهانی آمریکا، تماس بیش از 18 تا 20 نفر از سران کشورها پس از انتخابات را نشانه اشتیاق آنها برای بازگشت رهبری آمریکا دانست و از ایمن کردن آمریکا بدون درگیری های نظامی غیر ضروری، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و همچنین کنترل همه گیری کرونا سخن گفت.

بایدن به گزینه خود برای مدیریت اطلاعات ملی آمریکا اشاره کرد و گفت برای نخستین بار، یک زن عهده دار این مسئولیت می شود.

وی همچنین به نخستین زن لاتین تبار که قرار است عهده دار وزارت امنیت داخلی آمریکا شود و همچنین به سفیر دولت خود در سازمان ملل اشاره کرد و انتخاب آنها را شکستن عادت گذشته خواند.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 13686

به "دولت آینده آمریکا ادامه دولت اوباما نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت آینده آمریکا ادامه دولت اوباما نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید