درخواست آمریکا برای گنجاندن حزب الله در فهرست سازمان های تروریستی خبرنگاران

به گزارش دَبی بلاگ، ایالات متحده آمریکا در اقدامی خصمانه از جامعه بین المللی خواست تا تمامیت جنبش حزب الله لبنان را در فهرست سازمان های تروریستی بگنجانند.

درخواست آمریکا برای گنجاندن حزب الله در فهرست سازمان های تروریستی خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از العربیه، مدت کوتاهی پس از ملاقات یک هیأت چهارنفره از نمایندگان جنبش حزب الله لبنان با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مسکو، ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه از جامعه بین المللی خواست تا این جنبش را به طور کل- هم شاخه سیاسی و هم شاخه نظامی آن- در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهد.

وزارت خارجه آمریکا با محکوم کردن ملاقات روز دوشنبه هیأت نمایندگی حزب الله با بلندپایه ترین دیپلمات روسیه و همچنین دعوت مسکو برای انجام این ملاقات را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تبادل نظر با شبکه العربیه انگلیسی مدعی شد: ما از تمام کشور ها می خواهیم که تمایز غلط میان شاخه های به اصطلاح نظامی و سیاسی حزب الله را رد نموده و این گروه را در کل به مثابه یک سازمان تروریستی در نظر بگیرند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه اضافه نمود: حزب الله تحت عنوان یک سازمان تروریستی خارجی شناخته شده و طبق قوانین ایالات متحده یک [سازمان]تروریستی جهانی است.

این در حالی است که بعضی از متحدان آمریکا از جمله فرانسه شاخه سیاسی حزب الله لبنان را به رسمیت می شناسند و حتی امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در یکی از سفر های خود به لبنان پس از انفجار های بیروت (آگوست 2020) با محمد حسن رعد رئیس هیأت نمایندگی حزب الله ملاقات و تبادل نظر کرد.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 16342

به "درخواست آمریکا برای گنجاندن حزب الله در فهرست سازمان های تروریستی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست آمریکا برای گنجاندن حزب الله در فهرست سازمان های تروریستی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید