خبرنگاران 28 بیمار کرونایی در خراسان شمالی شناسایی شد

به گزارش دَبی بلاگ، بجنورد - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در 24 ساعت گذشته، منتهی به ظهر روز جمعه با شناسایی 28 بیمار جدید مبتلا به کووید 19، شمار بیماران بستری در مراکز درمانی این استان به 147 نفر رسید است.

خبرنگاران 28 بیمار کرونایی در خراسان شمالی شناسایی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری این دانشگاه، دکتر سیداحمد هاشمی گفت: در این بازه زمانی سه نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان جان خود را از دست دادند.

به گفته وی این در حالی است که در 24 ساعت پیش از آن هیچ بیمار کرونایی در استان فوت نکرده بود.

دکتر هاشمی با اشاره به کاهش نسبی آمار مبتلایان کووید 19 در استان، گفت: خوشبختانه اعمال محدودیتهای جدید در این زمینه موثر بوده است اما متاسفانه اخیرا مردم این امر را به معنای خاتمه خطر ابتلا به کرونا تلقی کرده و بعضا در استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تعلل می کنند.

وی با قدردانی از کسانی که با رعایت توصیه های بهداشتی با ستاد کرونا همکاری و همراهی می کنند، اضافه نمود: انتظار موکد ما از شهروندان تداوم استفاده از ماسک، محدود کردن حضور و شرکت در تجمعات و دورهمی های خانوادگی و پرهیز از رفت و آمد با وسایل حمل و نقل عمومی، حضور در پاساژها، نانوایی ها، بانک ها و ادارات است.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی در چهار روز هفته گذشته شمار فوتی های کرونایی خراسان شمالی صفر عنوان شده بود اما در سه روز دیگر بین 2 تا پنج تن بر اثر این بیماری جان باخته اند.

شیوع ویروس کرونا در استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه قرمز اعلام شده بود که پس از اعمال محدودیت های جدید در آذرماه، به شرایط نارنجی تغییر شرایط داد و اکنون به جز بجنورد، که همچنان نارنجی است، دیگر شهرستانهای این استان زرد اعلام شده است.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 14644

به "خبرنگاران 28 بیمار کرونایی در خراسان شمالی شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 28 بیمار کرونایی در خراسان شمالی شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید