خبرنگاران 15 هزار متر از حریم سیاه رود قائمشهر بازگشائی شد

به گزارش دَبی بلاگ، ساری - خبرنگاران - شهردار قائمشهر از آزادسازی 15 هزار متر حریم روخانه سیاه رود در محدوده این شهر بعد از سال ها کوشش اطلاع داد.

خبرنگاران 15 هزار متر از حریم سیاه رود قائمشهر بازگشائی شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، عباس صالح زاده عصر روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های شهرداری شامل بازگشایی حریم رودخانه سیاه رود، زیر گذر تقاطع غیر همسطح مسجد رسول به کوچکسرا و پارک جنگلی تالار در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد : عملیات عمرانی ، خاکبرداری و لایروبی رودخانه سیاه رود پس از آزاد سازی حریم با هدف بازگشایی کنارگذر این رودخانه که شامل دو ضلع این آن می گردد ، شروع شده است.

وی از اراده شهرداری برای تخصیص اعتبار جهت ساماندهی رودخانه هایی که از محدوده شهری گذر می نماید ، اطلاع داد و گفت : آزاد سازی 15 هزار متر از حریم رودخانه سیاه رود طی یک مدت یک ماهه و در یک فاز آزاد شد.

شهردار قائمشهر با اظهار این که رودخانه سیاه رود برای عموم مردم و حفظ گردشگری است ، اضافه کرد : شورای اسلامی شهر برای اجرای پروژه کنار گذر این رودخانه حمایت های بسیاری انجام داده است و از این پس بسیاری از ارگان های دولتی در کنار حریم سیاه رود احداث می گردد که بار ترافیکی را در سطح شهر کاهش می دهد.

صالح زاده گفت : این پروژه ارزش اضافه کرده املاک و اقتصاد این منطقه را افزایش داده است. این منطقه با این پروژه به سمت توسعه گردشگری پیش خواهد رفت. اجرای چنین پروژه ها برای رودخانه های سیاه رود و تلار ضرورت دارد.

وی با اعلام این که برای رودخانه تلار هم اقدامات لازمی در دستور کار قرار گرفته است ، اضافه کرد : در آینده خبرهای خوبی برای شهروندان در این ارتباط خواهیم داشت.

دعوت از سرمایه گذاران کشورهای غربی برای پارک جنگلی

شهردار قائمشهر گفت : تعداد پروژه های در حال احداث شهری زیاد است و مردم باید نسبت به آنها اطلاع داشته باشند و رسانه ها می توانند عملکرد شهرداری را به صورت شفاف به اطلاع مردم برسانند.

وی با اظهار این که سیاست شهرداری بر اساس اقدامات زیربنایی و توسعه ای است ، اضافه کرد : در این راستا اجرای پروژه هایی را در نظر می گیریم که برای مردم مفید باشد مانند پروژه پارک جنگلی تالار که لازم است یک سرمایه گذار ورود کند تا اشتغال و درآمد پایدار در شهر ایجاد گردد.

شهردار قائمشهر دعوت از سرمایه گذاران کشورهای عربی را برای مشارکت در سرمایه گذاری پارک جنگلی خواستارشد و پیشبرد این پارک را احتیاجمند سرمایه گذاری بخش خصوصی دانست.

زیرگذرها، احتیاج فوری قائمشهر

صالح زاده با اشاره به اینکه اجرای پروژه های تقاطع های غیر همسطح در قائمشهر لازم است، گفت: این پروژه ها سبب کاهش تصادفات و حفظ سلامت عابرین می گردد. شورای اسلامی هم در این راستا حمایت کرد و با مجوز شورای ترافیک پروژه زیرگذر مسجد رسول به کوچکسرا عملیاتی شد.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این پروژه ارکان مربوطه شهر نهایت همکاری را داشتند، اضافه کرد: هفتم خرداد ماه سال جاری کلنگ این پروژه به زمین زده شد و تا به امروز یکهزار و 200 متر انتقال آب صورت گرفت.

او ادامه داد : زیرگذر هایی در قائمشهر وجود دارد که به دلیل بارندگی آب در آنها جمع می گردد ، اما برای زیرگذر مسجد رسول به کوچکسرا به طول یکهزار و 100 متر در مدت 2 ماه انتقال آب انجام شد و از اینپس با بارندگی آبی در آن جمع نمی گردد.

صالح زاده پیشرفت این زیرگذر را در کمتر ازسه ماه بیش از 65 درصد برآورد کرد و گفت : در این پروژه جا به جایی تاسیسات و تملک اراضی بسیار مهم است که با همت پرسنل شهرداری و پیمانکار مناسب در مرحله عملیاتی است.

وی اضافه کرد : 36 متر زیرگذر داریم که در فاز انتهایی این پروژه که 9 متر است ، باقی مانده و در مدت 10 روزآینده به خاتمه می رسانیم.

شهردار قائمشهر گفت : اجرای این پروژه کار بسیار بزرگی بود که اقدامات سخت اعم از جا به جایی تاسیسات و تملک املاک و غیره انجام شد. خیلی از کسبه و خانواده های ساکن این منطقه در اجرای این پروژه زحمت بسیاری کشیدند تا مشکل ترافیکی آن رفع گردد.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10949

به "خبرنگاران 15 هزار متر از حریم سیاه رود قائمشهر بازگشائی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 15 هزار متر از حریم سیاه رود قائمشهر بازگشائی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید