خبرنگاران سالانه 500 میلیون دلار اعتبار به اشتغال روستایی کشور تزریق می شود

به گزارش دَبی بلاگ، قم - خبرنگاران - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به برنامه های دولت برای تحقق اشتغال پایدار و با ثبات روستایی گفت: تزریق سالانه 500 میلیون دلار به موضوع تقویت اشتغال روستایی در دستور کار واقع شده است.

خبرنگاران سالانه 500 میلیون دلار اعتبار به اشتغال روستایی کشور تزریق می شود

محمد امید روز چهار شنبه درآیین افتتاح و بهره برداری مجتمع کشتارگاهی صنعتی و مکانیزه دام قم گفت: تا به امروز و در قالب قانون اشتغال پایدار که از سال 96 اجرایی شد 122 هزار میلیارد تومان به اشتغال روستایی تخصیص داده شده و بخش کشاورزی 50 درصد و مشخصا بخش دامی نیز از 25 درصد این منابع بهره مند شدند.

وی یادآور شد: بخش قابل توجهی از منابع به کار گرفته شده برای کاهش بیکاری روستایی نیز از این محل تامین شدهاست.

امید در ادامه اضافه کرد: نرخ بیکاری در روستاها 1.4 درصد کاهش پیدا کرده است.

معاون رئیس جمهوری همچنین با بیان اینکه کشور تا چند دهه گذشته وابسته به واردات تولیدات دامی و گوشت قرمز و گوشت مرغ بود اضافه کرد: امروز در جهت تکمیل زنجیره های دامی کشور گام برداشته شده و طی سال های گذشته نیز سرمایه گذاری خوبی توسط بخش خصوصی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: عنایت های ویژه دولت تدبیر و امید به حوزه روستایی تحول های بسیار خوبی را در عرصه فعالیت های اقتصادی مرتبط با روستاها پدید آورده است که توسعه زیرساخت های روستایی درحوزه برق، گاز، مخابرات، فن آوری اطلاعات و همچنین آموزش و پرورش و بهداشت و درمان از جمله آن است.

امید همچنین عملکرد مسئولان در حوزه روستایی بویژه جذب منابع و تسهیلات را نیز مثبت ارزیابی کرد و گفت: درحال حاضر مجتمع های دامداری دراطراف قم به شدت افزایش پیدا کرده و این موضوع با توجه به محدودیت منابع آبی استان و امکان نداشتن سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغال زایی است.

مجتمع کشتارگاهی صنعتی قم تحت عنوان طیب گوشت پارسا نوین توسط شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان قم در کیلومتر هفت جاده قم - جعفریه احداث و آماده بهره برداری شده است.

معاون رئیس جمهوری در دومین روز سفر خود به قم همچنین با حضور در ناحیه صنعتی طغرود قم چند واحد صنعتی از جمله یک واحد تولید انواع آبگرمکن های گازی، برقی و پکیج های خانگی را افتتاح کرد.

برای این واحد تولیدی با ظرفیت پنج هزار آبگرمن و اشتغال 50 هزار تَن 40 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 15391

به "خبرنگاران سالانه 500 میلیون دلار اعتبار به اشتغال روستایی کشور تزریق می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سالانه 500 میلیون دلار اعتبار به اشتغال روستایی کشور تزریق می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید