خبرنگاران رییس دانشگاه شریف: فعلا برنامه ای برای الکترونیکی شدن کلاس ها نداریم

به گزارش دَبی بلاگ، تهران- خبرنگاران- رییس دانشگاه صنعتی شریف گفت: هر چند تدابیر زیادی برای مبارزه و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این دانشگاه عملیاتی شده ولی فعلا برنامه ای برای برگزاری کلاس های درس به صورت الکترونیکی نداریم.

خبرنگاران رییس دانشگاه شریف: فعلا برنامه ای برای الکترونیکی شدن کلاس ها نداریم

پس از ابلاغ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد تعطیلی دانشگاه ها تا آخر هفته جاری به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، دانشگاه ها تمهیدات مختلفی را برای مبارزه با این ویروس برنامه ریزی کردند.

تعطیلی خوابگاه ها و ضدعفونی آنها، آموزش و توصیه های بهداشتی و تعطیلی دانشگاه ها از جمله اقدامات اجرا شده دانشگاه در مقابله با کرونا است.

محمود فتوحی فیروزآباد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش خبرنگاران در این خصوص اضافه نمود: از روز آدینه که خبر شیوع کرونا در کشور منتشر شد، دانشگاه تجهیزات و امکانات لازم را در این خصوص تدارک دید و روز شنبه سوم اسفندماه نیز ستاد مبارزه با ویروس کرونا در دانشگاه تشکیل شد.

وی گفت: در کمیته ای که تشکیل شد، رییس دانشگاه، اعضای هیات رئیسه، معاونان، رییس مرکز بهداشت دانشگاه، مسوول تاسیسات و رییس شورای صنفی دانشگاه حضور داشتند.

رییس دانشگاه شریف با بیان اینکه برای برگزاری کلاس ها به صورت الکترونیکی فعلا برنامه ای تدارک دیده نشده است، گفت: در همه رشته ها امکان برگزاری کلاس آموزشی به صورت الکترونیکی وجود ندارد. زیرا زیرساخت های لازم فراهم نیست و جنس برخی از واحدهای درسی نیز حضوری است. البته قرار است این موضوع در جلسه پیش روی کمیته آنالیز شده و راه چاره لازم برای آن اتخاذ گردد.

رییس دانشگاه صنعتی شریف در مورد تخلیه خوابگاه ها نیز گفت: پیرو ابلاغ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تخلیه خوابگاه های دانشگاه صنعتی شریف در دستورکار قرار گرفته است. در صورت ادامه دار بودن تعطیلی دانشگاه ها و خوابگاه ها، تابع تصمیم های وزارتخانه های بهداشت و علوم هستیم.

وی ادامه داد: برای دانشجویان مقطع دکتری که درحال تحقیق برای رساله خود هستند، کوشش می کنیم در جایی دیگر اسکان داده شوند. البته شرایط این دانشجویان که جزو موارد خاص هستند، آنالیز شده و سپس اجازه حضور آنها در خوابگاه داده می گردد.

فتوحی درباره اینکه آیا تا امروز دانشجوی مشکوک به ویروس کرونا در دانشگاه شریف شناسایی شده یا خیر؟ گفت: یک نفر از دانشجویان که علائم ویروس آنفولانزا را داشت، به مراکز درمانی معرفی کردیم و منتظر جواب تست او برای ویروس کرونا هستیم.

رییس دانشگاه صنعتی شریف با ابراز نگرانی از کمیاب شدن وسایل بهداشتی و ضدعفونی کننده نیز گفت: شمار جمعیت خوابگاهی و دانشگاهی زیاد و قابل ملاحظه هستند و از طرفی تهیه وسایل ضدعفونی کننده و بهداشتی که در بازار کمیاب شده اند، مشکلاتی را برای پوشش بهداشتی این تعداد ایجاد نموده است.

فتوحی در مورد دیگر برنامه هایی که در دانشگاه عملیاتی شده یا در حال انجام است نیز یادآور شد: تدوین راهنمای پیشگیری فردی و پوسترهای مربوطه و ارسال به تمام واحدهای دانشگاه برای اطلاع رسانی، ساخت نماهنگ آموزشی توصیه های فردی، توزیع راهنمای توصیه های بهداشت فردی در همه خوابگاه های دانشجویی، موظف بودن نیروهای خدماتی به ضدعفونی پیوسته محیط کار، پذیرش مستمر دانشجویان و کارکنان با علائم مشابه سرماخوردگی در مرکز بهداشت و درمان، لغو همه همایش ها، رویدادها و بازدیدهای دانشگاه تا خاتمه سال، حذف ثبت اثر انگشت برای کارکنان، ایجاد امکان ضدعفونی کردن دست ها در ورودی رستوران، بازرسی روزانه کامل نیروهای طبخ و توزیع توسط کارشناس مربوطه و اطمینان از سلامت آنها و اجبار استفاده نیروهای پیمانکار تغذیه از دستکش و ماسک مناسب از جمله برنامه های اجراشده یا در حال انجامی این دانشگاه است.

وی با تاکید بر اینکه باید امکانات بیشتری برای تست افراد مشکوک به ویروس کرونا و قرنطینه افزایش یابد، اظهار داشت: با هوشیاری و همکاری همزمان مردم و مسوولان می توانیم از شیوع این ویروس جلوگیری کنیم.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 5711

به "خبرنگاران رییس دانشگاه شریف: فعلا برنامه ای برای الکترونیکی شدن کلاس ها نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس دانشگاه شریف: فعلا برنامه ای برای الکترونیکی شدن کلاس ها نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید