خبرنگاران ارزش سرمایه سهام عدالت مردم گلستان 150 هزار میلیارد ریال است

به گزارش دَبی بلاگ، گرگان - خبرنگاران - مدیرکل امور مالی و دارایی گلستان گفت: ارزش سرمایه سهام عدالت مردم استان که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب نموده اند، حدود 150 هزار میلیارد ریال معادل 34 درصد فراوری ناخالص گلستان است.

خبرنگاران ارزش سرمایه سهام عدالت مردم گلستان 150 هزار میلیارد ریال است

داوود طبرسا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این میزان سرمایه در اختیار 924 هزار و 900 نفر واقع شده است که باید برای استفاده بهینه از آن در راستای توسعه مالی استان گلستان برنامه ریزی کرد.

وی راه اندازی شرکت سرمایه گذاری گلستان را راهکار بهره گیری از این سرمایه برای شتاب بخشیدن به توسعه پایدار استان برشمرد و گفت: پیگیری برگزاری الکترونیکی انتخابات مجمع هیات مدیره این شرکت سرمایه گذاری برای روز سی ام دی ماه جاری در دستور کار واقع شده است.

وی تاکید نمود: سهامداران عدالت استان گلستان که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود برگزیده اند با احراز هویت در سامانه سجام علاوه بر شرکت در رای گیری مجمع می توانند به وسیله سامانه setan.seo.ir تا 18 دی ماه برای حضور در هیات مدیره نامزد شوند.

شرکت سرمایه گذاری استان گلستان با نماد وسگلستا به عنوان یازدهمین شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استانی با سرمایه 119 هزار میلیارد ریالی شهریور سال جاری در بازار دوم معاملات بورس تهران درج شد.

مطابق گزارش اداره کل امور مالی و دارایی گلستان، در این استان یک میلیون و 384 هزار نفر سهام عدالت دریافت کردند که 66 درصد از آن ها مدیریت سهام عدالت خود را با انتخاب روش غیرمستقیم به شرکت سرمایه گذاری گلستان واگذار نموده اند.

پس از آزاد سازی سهام عدالت در اوایل سال 1399 و فراهم آمدن امکان نقل و انتقال این سهام در بازار بورس، انتخاب 2 روش مستقیم و غیر مستقیم توسط دولت برای سهامداران فراهم شد.

بعضی سهامداران با انتخاب روش مستقیم، اقدام به انجام مراحل آزاد سازی به وسیله مراجعه به سایت samanese.ir نموده و ضمن تکمیل مراحل آزادسازی سهام عدالت و ثبت نام در سامانه سجام، توانستند به انجام معامله در بازار بورس دسترسی داشته باشند.

دسته دیگر از سهامداران هیچ اقدامی انجام نداده و روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب نموده و صرفا اقدام به دریافت سود سهام خود کردند.

گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد و اقتصاد اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی پایدار است.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 14671

به "خبرنگاران ارزش سرمایه سهام عدالت مردم گلستان 150 هزار میلیارد ریال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ارزش سرمایه سهام عدالت مردم گلستان 150 هزار میلیارد ریال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید