ثبت بیش از 36 هزار ولادت در آذربایجان شرقی

به گزارش دَبی بلاگ، مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی گفت: در مدت سپری شده سال جاری 36 هزار و 441 ولادت در استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل منفی 14.1 درصد می باشد.

ثبت بیش از 36 هزار ولادت در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، احد جودی، چهارشنبه 27 آذر در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان هریس با اشاره به آمار ثبت وقایع حیاتی در امسال اظهار کرد: امسال در شهرستان هریس 832 واقعه ولادت به ثبت رسیده که درصد تغییر نسبت به مدت مشابه سال قبل منفی 14.6 درصد می باشد که از میانگین استانی هم بیشتر است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به آمار فوتی های استان در امسال، اظهار داشت: در این مدت 14 هزار و 996 واقعه فوت در استان به ثبت رسیده که رشدی معادل هشت دهم درصد را در استان داراست و بیشترین علت فوتی ها در استان بیماری های عفونی و انگلی، سرطان ها و تومورها و بیماری های قلبی و عروقی می باشد.

جودی با بیان اینکه به ازای هر سه ازدواج یک واقعه منجر به طلاق می گردد، ادامه داد: سال گذشته در آذربایجان شرقی20 هزار و 172 مورد ازدواج ثبت شد که امسال این میزان به 18 هزار و 948 مورد رسیده که نشان دهنده رشد منفی شش و یک دهم درصد می باشد/

وی اضافه نمود: میزان طلاق استان نیز در سال گذشته 6 هزار و 448 مورد بود که امسال به 6 هزار و 81 مورد رسیده است.

جودی از کاهش پنج درصدی ازدواج در شهرستان هریس نیز اطلاع داد و گفت: آمار طلاق ثبت شده تا آذر امسال در این شهرستان 52 مورد است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 49 مورد بود، افزایش شش و یک درصدی را نشان می دهد؛ در این شهرستان از چهار مورد ازدواج یک مورد منجر به طلاق می گردد و در این مدت فقط 224 مورد واقعه ازدواج در این شهرستان ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه ثبت احوال در ارتقاء امنیت، حفظ و نگهداری اسناد هویتی مردم، وظیفه خطیر و مهمی برعهده دارد، بیان نمود: در این خصوص الکترونیکی شدن کارهای اداری که یکی از سیاست های مهم دولت می باشد، علاوه بر تسهیل در امور مردم سبب حفظ و نگهداری مطمئن اسناد هویتی شده است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به پدیده تک فرزندی خانوارها و معضلات آن در جامعه، اظهار داشت: تک فرزندان با معنا و مفهوم برادر، خواهر و یا اقوام آشنایی خوبی ندارند و اگر تک فرزند آوری بیشتر رواج یابد، فرزندان لوس بار می آیند.

شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار گرفته است.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4648

به "ثبت بیش از 36 هزار ولادت در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت بیش از 36 هزار ولادت در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید