فراوری هفته ای 30 هزار تست کیت تشخیصی کرونا در یک شرکت دانش بنیان

به گزارش دَبی بلاگ، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: شرکت ما هفته ای 10 هزار تست تشخیصی کرونا فراوری می کردیم اما با حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی پیروز شدیم فراوری را به هفته ای 30 هزار تست برسانیم.

فراوری هفته ای 30 هزار تست کیت تشخیصی کرونا در یک شرکت دانش بنیان

اردوان اسداللهی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران درباره فراوری کیت های تشخیصی با حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: برای تشخیص ویروس کرونا از دو کیت استفاده می گردد که یک کیت استخراج RNA ویروس است که به کیت وایرال معروف است که نمونه بزاق یا خلط را از بیمار نمونه گیری و وارد کیت های وایرال می نمایند وRNA ویروس بیرون می آید و در مرحله دوم که کیت های دیتکشن یا تشخیص است نشان می دهد که نمونه بیرون آمده از کیت اول آیا کرونا است یا خیر؛ بنابراین وایرال مهمترین کیت تشخیص برای این بیماری است.

فراوری 30 هزار تست کیت تشخیصی کرونا در هفته

این مدیرعامل شرکت دانش بنیان گفت: شرکت ما هفته ای 10هزار تست تشخیصی کرونا فراوری می کرد اما با حمایت های صندوق های نوآوری و شکوفایی پیروز شدیم فراوری را به هفته ای30هزار تست برسانیم.

اسداللهی در ادامه اضافه نمود: تمام مراکزی که با ما فعالیت می نمایند جزء آزمایشگاه های مرجع مرکز استان ها هستند و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کار می نمایند.

قیمت یک میلیون و 300 هزار تومانی کیت های تشخیصی ایرانی

وی درمورد قیمت این کیت ها گفت: نمونه خارجی کیت های وایرال توسط شرکت معتبر آلمانی فراوری می گردد که قیمت آن حدود 5 میلیون تومان است اما کیت های فراوریی این شرکت دانش بنیان یک میلیون و 300 هزار تومان است به طوری که کیفیت کیت های ما با کیت های خارجی برابری می نماید.

این مدیرعامل شرکت دانش بنیان یادآور شد: در حال حاضر مراکز بسیاری از جمله دانشگاه های علوم پزشکی آذربایجان شرقی، مازندران، گرگان، بابل، مشهد و جهاد دانشگاهی مشهد از شرکت ما کیت خریداری نموده اند بعضا برخی از این مراکز چندین بار خرید داشته اند.

وی گفت: کیت های تشخیصی که شرکت ما فراوری می نمایند قابلیت این را ندارند که مردم بتوانند از آن در خانه استفاده نمایند به طوری که استفاده از این کیت ها احتیاج به تخصص دارد.

اسداللهی در ادامه اضافه نمود: از صندوق نوآوری و شکوفایی حدود یک میلیارد و 500 هزار تومان وام برای خرید مواد اولیه دریافت کردیم که بازپرداخت آن به صورت 6 ماه تنفس و بازپرداخت 14 درصد است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: ماده ای به نام پلی ای که انحصاری است و فقط شرکت سیگمای آمریکا آن را فراوری می نماید اعلام نموده است در هیچ کدام از شعبات خود در کل جهان تا انتها ماه می حتی یک میلی گرم از این مواد را تحویل نمی دهد و این ماده ای است که در کیت ها استفاده می گردد و در کیفیت کیت ها بسیار تاثیرگذار است و جواب دهی آزمایشات را تا دو برابر بهتر می نماید. بسیاری از شرکت های ایرانی هم پلی ای را در کیت قرار نمی دهند و شرکت ما پیروز شد پلی ای را فراوری کند و کیفیت کیت های فراوریی ما نسبت به کیت های چینی و خارجی بهتر است.

وی ادامه داد: شرکت ما پیروز شد با مواد اولیه ایرانی که در دسترس است کیتی را فراوری کند که بهترین کیفیت در حد بهترین برندهای جهانی را داشته باشد و در حال حاضربا قرار دادن RNA کریر در کیت ها کیفیت محصول را در حد بازارهای جهانی را فراوری می نماید.

درخواست خرید کیت های تشخیصی کرونای ایرانی توسط کشورهای عراق، ترکیه و ایتالیا

این مدیرعامل شرکت های دانش بنیان اضافه نمود: کشورهایی مانند چک و لهستان اعلام نموده اند که حدود 80 درصد از کیت های چینی از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و اگر کشور ما نیز از توانمندی خوبی برخوردار نبود مجبور بود از این کیت ها برای تشخیص بیماری استفاده کند.

اسداللهی یادآور شد: برای صادرات پیشنهاداتی از کشورهای عراق، ترکیه و ایتالیا داشتیم که موافقت نکردیم؛ هدف اصلی ما تامین احتیاج داخلی کشور است و امیدوارم هر چه سریع تر ریشه کن شدن ویروس کرونا را در کشور و جهان ببینیم.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7394

به "فراوری هفته ای 30 هزار تست کیت تشخیصی کرونا در یک شرکت دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری هفته ای 30 هزار تست کیت تشخیصی کرونا در یک شرکت دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید