ترامپ می تواند کاخ سفید را ترک نکند؟!

به گزارش دَبی بلاگ، اگر ترامپ با پای خود کاخ سفید را ترک نکند توسط نیروهای امنیتی به بیرون از این مکان راهنمایی خواهد شد.

ترامپ می تواند کاخ سفید را ترک نکند؟!

به گزارش خبرنگاران به نقل از هفته نامه ویک در تب و تاب خوشحالی دموکرات ها از انتها یافتن 4 سال ریاست جمهوری ترامپ خودداری او از آغاز فرایند تحویل دادن کاخ سفید به بایدن باعث نگرانی هایی از رفتار دیکتاتور مابانه اش شده است.

ترامپ با رد شکست در انتخابات آن را یک ادعای نادرست و در نتیجه تقلب انتخاباتی می داند. به همین خاطر برای بسیاری از ناظران و نیز مردم این سوال ایجاد شده است که اگر ترامپ فرایند انتقال ریاست جمهوری به بایدن را انجام ندهد چه اتفاقی رخ خواهد داد.

تیم ترامپ در روزهای آینده روی چند مسئله و ادعای مرتبط با تقلب مانور خواهد داد اما اگر نتواند این ادعا را ثابت نمایند فرایند انتقال ریاست جمهوری که شامل ده ها گام است اجرا خواهد شد.

بعضی از این گام ها باید توسط دولت و بعضی در غذای غیر رسمی مانند افکار عمومی و نیز روزنامه نگاران انجام گردد.

تا به امروز جمهوریخواهانی مانند گراهام و گرینگیو وفاداری خود به ترامپ را ثابت کردند اما افراد جمهوری خواهی مانند بوش و میت رامنی به بایدن تبریک گفتند و قانونی بودن انتخابات را تایید کردند.

روز 14 دسامبر مجمع الکترال برگزار خواهد شد و به کاندیدای مورد نظر خود یعنی بایدن رای خواهد داد.

ترامپ تا روز بیستم ژانویه 2021 رئیس جمهور است و حتی اگر نخواهد در مراسم تحلیف بایدن شرکت کند قدرت ریاست جمهوری او که توسط ارتش و یا کنگره و یا شاخه های مختلف دولت به رسمیت شناخته می شده است از این روز دیگر فاقد اثر است.

اگر ترامپ با پای خود کاخ سفید را ترک نکند توسط نیروهای امنیتی به بیرون از این مکان راهنمایی خواهد شد.

با این حال خودداری ترامپ پذیرفتن شکست و تکرار ادعای تقلب توسط تو باعث آسیب بزرگی به فرایند انتخابات در این کشور خواهد زد چرا که ترامپ در واقع در حال رساندن این پیغام به طرفداران خود است که سیستم انتخاباتی آمریکا به طور کلی متقلب است و تو ممکن است انتهای این فرآیند شورش های سیاسی و یا خیابانی علیه دولت باید نباشد

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 13333

به "ترامپ می تواند کاخ سفید را ترک نکند؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ می تواند کاخ سفید را ترک نکند؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید