برترین خودروهای برقی در سال 2021 کدامند؟

به گزارش دَبی بلاگ، برترین خودروهای برقی 2021 کدامند؟ اهمیت محیط زیست و مشکلاتی که در پی گرمایش زمین پیش روی دنیا خواهد بود، خودروسازان مطرح دنیا را هم مانند بسیاری از صنایع به فکر یاری به این موضوع واداشته است.

برترین خودروهای برقی در سال 2021 کدامند؟

از آنجایی که بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا مانند بریتانیا، کانادا و برخی از استان های آمریکا اعلام کردند که تا چند سال آینده اجازه تردد خودروهای بنزینی و حتی هیبریدی را نخواهند داد، طراحان و سازندگان خودرو بیشتر به فکر فراوری خودروهای برقی افتاده اند.

لیست برترین خودروهای برقی سال 2021

پیش از این فقط تسلا ارائه دهنده این خودروها بود، اما اکنون کمپانی های بزرگ سازنده خودرو در دنیا نمایندگان موفقی در این بازار دارند. در سال 2021 این خودروسازان مدل های خاص برقی خود را به معرض فروش گذاشتند. در این مطلب به معرفی برترین خودروهای برقی دنیا در سال 2021 خواهیم پرداخت.

1. پورشه تایکان

به احتمال زیاد عنوان برترین خودروهای برقی 2021 متعلق به یکی از زیباترین و برترین خودروهای دنیا، یعنی پورشه تایکان است. خودروساز آلمانی اکنون که پس از دهه ها موفقیت و افتخار در زمینه فراوری خودروهای لوکس و اسپرت در جایگاه های بالای خودروسازی در دنیا قرار گرفته است، در سبد خودروی خود یک مدل برقی را هم ارائه نموده است. پورشه تایکان طراحی کم نظیر و مجذوب کنندهی دارد.

طراحی فضایی که با خطوط برجسته و حجم دهنده، تصویری رؤیایی از خودرویی اسپرت را به نمایش می گذارد؛ اما رؤیای واقعی در داخل کابین این خودرو است، جایی که همه چیز به صورت دیجیتال و با مانیتورهای مختلف کنترل می گردد. مانیتورها مجهز به سیستم دستور صوتی است. متریال به کاررفته در داخل کابین از جنس مواد بازیافتی است و کیفیت عالی ای دارد.

پورشه تایکان از نمای روبه رو

چراغ جلوی پورشه تایکان

نمای داخلی پورشه تایکان

نمای داخلی پورشه تایکان

نمای جانبی از سمت راست پورشه تایکان

نمای عقب پورشه تایکان

قبلی 1 از 6 بعدی

تایکان در 2 نسخه توربو و S عرضه شده است. قدرت پیشرانه این خودرو 625 اسب بخار است که البته این قدرت در مدل توربو به 680 اسب بخار هم می رسد. تنها 3.2 ثانیه زمان ضروری است تا پورشه تایکان به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

یک باتری لیتیوم یونی 93.4 کیلووات برای این خودرو در نظر گرفته شده است که ولتاژ آن 800 ولت است. با یاری شارژرهای سریع کمپانی پورشه، این موتور در مدت زمان 36 دقیقه شارژ می گردد.

آگهی های خرید و فروش پورشه

2. تسلا مدل S Plaid

بعد از وعده های ایلان ماسک در رابطه با عرضه مدل نو تسلا، این خودرو در اواخر سال 2020 به بازار عرضه شد و جزء برترین خودروهای برقی 2021 است. طراحی فضایی و مجذوب کننده این خودرو در نگاه اول جلب توجه می نماید. کابین با تریم چوب به شدت ساده است و همه چیز روی مانیتوری بزرگ در وسط کنسول کنترل می گردد. فرم جالب فرمان این خودرو هم از نکات مجذوب کننده تسلا است.

نمای پشت تسلا مدل S Plaid

نمای داخلی تسلا مدل S Plaid

نمای داخلی تسلا مدل S Plaid

نمای پشت تسلا مدل S Plaid

تسلا مدل S Plaid از نمای روبه رو

قبلی 1 از 5 بعدی

این خودرو در 2 تیپ Plaid و Plaid+ عرضه شده که دومی مدلی قوی تر است. این خودرو دارای یک پیشرانه با قدرت 1100 اسب بخار و شتاب آن کمتر از 2 ثانیه است.

3. ریماک سی 2

ریماک محصول کشور کرواسی است که توانست در میان برترین خودروهای برقی دنیا در سال 2021 قرار بگیرد. ریماک طراحی ظاهری مجذوب کننده و کابین لوکسی دارد. بازشدن درهای این خودرو به سمت بالا به مجذوب کنندهیت آن افزوده است.

نمای جانبی ریماک سی 2

نمای پشتی ریماک سی 2

نمای پشت ریماک سی 2

نمای داخلی ریماک سی 2

نمای داخلی

ریماک سی 2 از نمای روبه رو

نمای پشت ریماک سی 2

قبلی 1 از 7 بعدی

این خودرو پیشرانه ای با قدرت 1900 اسب بخار دارد که در مدت زمان 1.85 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. با این قدرت فنی این خودرو را باید در میان ابرخودروهای برقی دنیا قرار داد.

4. ب ام و i4

ب ام و هم در سال 2021 یک خودروی برقی مجذوب کننده را به بازار معرفی کرد. طراحی خاص این خودرو با نوع متفاوت جلوپنجره آن نوید رویارویی با خودرویی خاص را می دهد. جلوپنجره ب ام و i4 به صورت قرینه و عمودی طراحی شده و چراغ های آن هم باریک و 2 تکه است.

نمای جانبی ب ام و i4

نمای داخلی ب ام و i4

نمای داخلی ب ام و i4

نمای داخلی

نمای پشتی ب ام و i4

نمای جلو از سمت چپ ب ام و i4

ب ام و i4 از نمای روبه رو

قبلی 1 از 7 بعدی

کابین لوکس و متفاوت این خودرو نمایشی منحصر به فرد نشان داده است. استفاده از تریم چرم سفید، چوب یا تریم رزگلد مجذوب کنندهیتی خاص به اتاق این خودرو داده است. مانیتوری بسیار بزرگ در وسط کابین، تمامی فعالیت های خودرو را کنترل می نماید. این مدل از ب ام و دارای 2 پیشرانه الکتریکی در محور جلو و عقب است که در مجموع 462 اسب بخار نیرو فراوری می نماید.

آگهی های خرید و فروش بی ام و

5. آئودی Q4 E - Tron

کراس اوور مجذوب کننده آئودی در میان برترین خودروهای برقی 2021 است. طراحی مجذوب کننده این خودرو با خطوط تیز و برجسته، ظاهری هجومی به آن داده است. کابین این خودرو با دیگر ابر خودروهای برقی که دیده ایم فرق دارد. فضای داخلی این مدل آئودی شبیه به خودروهای بنزینی است، اما طراحی بخش های مختلف کابین با ظرافت و مجذوب کنندهیت خاصی اجرا شده است.

مدل پایه این خودرو دارای پیشرانه ای الکتریکی است که قادر به فراوری قدرت 168 اسب بخار و گشتاور 310 نیوتن متر است. این کراس اوور مجذوب کننده آئودی در مدت زمان 9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

آئودی Q4 E - Tron hc از نمای روبه رو

نمای جانبی آئودی Q4 E - Tron hc

نمتی پشتی آئودی Q4 E - Tron hc

نمای داخلی آئودی Q4 E - Tron hc

جایگاه های جلو آئودی Q4 E - Tron hc

نمای داخلی آئودی Q4 E - Tron hc

قبلی 1 از 7 بعدی

قوی ترین مدل آئودی Q4 دارای باتریی 77 کیلووات ساعتی است و 2 پیشرانه برقی در 2 محور خودرو قرار گرفته است. این پیشرانه قدرت 295 اسب بخار و شتاب 6.2 ثانیه دارد. این خودرو با امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی خوبی ارائه شده است.

آگهی های خرید و فروش آئودی

6. مرسدس بنز EQC

این خودرو اولین شاسی بلند تمام برقی کمپانی مرسدس بنز است. طراحی ظاهری این مدل بنز همان زبان طراحی معمول مرسدس بنز است. خطوط حجم دهنده روی بدنه، این خودرو را عضلانی و بزرگ نشان می دهد.

در کابین لوکس این خودرو در نگاه اول، مانیتور مستطیل و بزرگی میانی کنسول به چشم می خورد که تا پشت فرمان کشیده شده است.

نمای جهیزات فنی مرسدس بنز EQC

نمای داخلی مرسدس بنز EQC

نمای جانبی مرسدس بنز EQC

نمای عقب مرسدس بنز EQC

نمای داخلی مرسدس بنز EQC

نمای عقب مرسدس بنز EQC

قبلی 1 از 6 بعدی

در این خودر از باتری های 80 کیلووات ساعت استفاده شده است و پیشرانه الکتریکی این خودرو قادر به فراوری 402 اسب بخار نیرو و 760 نیوتن متر گشتاور است.

این مدل مرسدس بنز در مدت زمان 5.1 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. استفاده از فناوری های پیشرفته، امکانات رفاهی خاص و تجهیزات ایمنی کامل این خودرو شاسی بلند برقی مرسدس بنز را خودرویی متفاوت نشان داده است.

آگهی های خرید و فروش مرسدس بنز

7. فورد موستانگ مک ای (Mach E)

کمپانی فورد با ارائه یک کراس اوور تمام برقی مجذوب کننده با نام موستانگ مک ای در میان برترین خودروهای برقی دنیا در سال 2021 یک نماینده قدرتمند دارد. فورد موستانگ با طراحی ظاهری خاص و با فرم چراغ های باریک و کشیده اش، حالتی مرموز به این خودرو داده است. استفاده از خطوط تیز و برجسته روی بدنه، حجم خوبی به خودرو داده است.

کابین در عین سادگی، لوکس و خاص است. یک مانیتور بزرگ به صورت عمودی در میانه کنسول جای گرفته است که از روی آن تجهیزات خودرو کنترل می گردد.

نمای داخلی فورد موستانگ مک ای

نمای جانبی فورد موستانگ مک ای

نمای پشت فورد موستانگ مک ای

فورد موستانگ مک ای از نمای روبه رو

قبلی 1 از 4 بعدی

پیشرانه تمام الکتریکی این خودرو توان فراوری قدرت 255 اسب بخار و گشتاور 415 نیوتن متر را دارد. شتاب صفر تا 100 این خودرو هم 5.5 ثانیه اعلام شده است. فورد یک مدل GT هم برای این خودرو در نظر گرفته که قدرتی بیشتر از نسخه معمولی این خودرو دارد. قدرت این خودرو 459 اسب بخار و گشتاورش 830 نیوتن متر است. شتاب نسخه GT حدود 3.5 ثانیه و شعاع حرکتی آن 378 کیلومتر است.

آگهی های خرید و فروش فورد

8. ریویان R1S

شاسی بلند برقی ریویان خودروی نو این کمپانی است که در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی شده است. طراحی ظاهری این خودرو با خطوط برجسته، جلوپنجره مشبک باریک و نوارهای سفید ترکیبی جالب را برای این خودرو به وجود آورده است.

کابین بزرگ این خودرو با 3 ردیف جایگاه، فضایی بزرگ و جادار را فراهم نموده است. تریم چوب در داخل کابین مجذوب کنندهیت این بخش را بیشتر نموده است. یک مانیتور در وسط کنسول و یکی در پشت فرمان وظیفه رساندن فرمان های راننده را به بخش های مختلف بر عهده دارد.

نمای داخلی ریویان R1S

نمای داخلی ریویان R1S

نمای جانبی ریویان R1S

نمای پشتی ریویان R1S

ریویان R1S از نمای روبه رو

قبلی 1 از 5 بعدی

موتور این خودرو توان فراوری قدرت 754 اسب بخار و گشتاور 1120 نیوتن متر را دارد. این خودرو یک باتری 180 کیلووات ساعتی و ظرفیت پیمایش 660 کیلومتر را دارد.

جمع بندی لیست برترین خودروهای برقی 2021

در این مقاله با برترین خودروهای برقی دنیا در سال 2021 آشنا شدیم. کمپانی های خودروسازی با سرعت زیادی در حال توسعه تکنولوژی اتومبیل های الکتریکی هستند و هر روز شاهد معرفی مدل های نوتری از آنها خواهیم بود.

نظر شما درباره خودروهای فوق چیست؟ آیا خودروی دیگری می شناسید که در لیست برترین خودروهای برقی 2021 قرار بگیرد؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 26119

به "برترین خودروهای برقی در سال 2021 کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین خودروهای برقی در سال 2021 کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید