برگزاری جلسه خرید کتاب ارشاد در خرداد، بودجه نامعلوم است

به گزارش دَبی بلاگ، مهر نوشت: هفته گذشته، نخستین گزارش مصوبات هیأت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1399 منتشر و اعلام شد که در جلسه 619 هیأت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خرید 635 عنوان کتاب در 55 هزار و 800 نسخه به مبلغ کل 16 میلیارد و756 میلیون و 355 هزار ریال برای خرید مورد تصویب قرار گرفت.

برگزاری جلسه خرید کتاب ارشاد در خرداد، بودجه نامعلوم است

با توجه به شرایط متفاوت بودجه ای سال جاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انتظارات برخی ناشران از این وزارتخانه برای خرید کتاب از مهرزاد دانش دبیر این هیأت و نیز مدیرکل دفتر چاپ درباره شرایط خرید کتاب در سال جاری جویای اطلاعاتی شدیم.

دانش در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: مصوبات اعلام شده در هفته جاری مربوط به جلسه 619 هیأت بود که در اوایل بهمن ماه سال گذشته برگزار شد. علت با تأخیر اعلام شدنش نیز به شرایط جاری کشور و شیوع کرونا و نیمه تعطیل شدن بیشتر دستگاه های دولتی باز می گشت. در نهایت با پیشنهاد ما و تأیید معاون فرهنگی این صورت جلسه در سال جاری اعلام و مقرر شد، ناشران به صورت نوبت بندی و بر اساس جدول حروف الفبا برای تحویل کتاب های خریداری شده اقدام کنند.

وی در ادامه درباره شرایط این هیأت در سال جاری گفت: هنوز از ابتدای سال جلسه تازه ای تشکیل نشده است و فکر می کنم نخستین جلسه هیأت در سال جاری در نیمه خرداد ماه برگزار شود.

دانش در ادامه تاکید کرد: ما ابلاغیه و مصوبه خرید کتاب در سال جدید را هنوز دریافت نکرده ایم و بدون این ابلاغیه درباره میزان خرید و حجم آن در جلسات کارشناسی نمی توانیم اعمال نظر کنیم.

دبیر هیأت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: البته میزان کتاب های رسیده به دبیرخانه برای بررسی نیز به تناسب سال های قبل کمتر شده و جلسات آینده ما نیز به صورت محدود برگزار و آثار را بررسی می کند.

لازم به یادآوری است، هیأت خرید کتاب در حال حاضر آثار منتشر شده در سال 1398 و 1399 را برای خرید دریافت و بررسی می کند.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 8709

به "برگزاری جلسه خرید کتاب ارشاد در خرداد، بودجه نامعلوم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جلسه خرید کتاب ارشاد در خرداد، بودجه نامعلوم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید