با کاربرد دوربین های مختلف گلکسی اس 20 اولترا آشنا شوید

به گزارش دَبی بلاگ، گلکسی اس 20 اولترا بزرگترین و قدرتمندترین عضو خانواده پرچم داران 2020 سامسونگ است که البته با قیمت 1400 دلاری اش عنوان گران ترین را هم تصاحب کرده است. مهم ترین ویژگی این گوشی که آن را از گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس متمایز می کند، ماژول دوربین قدرتمند آن است.

با کاربرد دوربین های مختلف گلکسی اس 20 اولترا آشنا شوید

سامسونگ در گلکسی اس 20 اولترا از یک ماژول چهارگانه استفاده است که مشخصات آن ها به شرح زیر است:

  • سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8
  • سنسور فوق عریض 12 مگاپیکسلی با میدان دید 120 درجه و دیافراگم f/2.2
  • سنسور تله فوتو 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/3.5
  • سنسور ToF

دوربین سلفی این گوشی نیز به یک سنسور 40 مگاپیکسلی با میدان دید 80 درجه و دیافراگم f/2.2 ارتقا پیدا کرده است. در ادامه با کاربرد هر یک از دوربین های این دستگاه و ویژگی های آن ها به طور مختصر آشنا خواهیم شد:

سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی

اگر رویداد رونمایی از خانواده گلکسی اس 20 را تماشا کرده باشید، متوجه شده اید که برترین و مهم ترین ویژگی در نظر گرفته شده برای این پرچم داران دوربین آن هاست. سامسونگ در ماژول دوربین گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس از یک سنسور 64 مگاپیکسلی به عنوان سنسور اصلی استفاده کرده است، اما با ارتقا این سنسور به یک حسگر 108 مگاپیکسلی در گلکسی اس 20 اولترا تلاش کرد تا تفاوت مدل اولترا با سایر مدل ها تنها در ابعاد بزرگتر نمایشگر خلاصه نشود و برادر بزرگتر در بخش دوربین نیز برگ برنده را در اختیار داشته باشد.

در نگاه اول 108 مگاپیکسل رقم بسیار زیادی به نظر می رسد و ممکن است شما را با این پرسش روبرو کند که ثبت تصاویر با چنین کیفیتی به چه میزان حافظه نیاز دارد. اما به لطف استفاده از فناوری تجمیع پیکسلی نانو (تجمیع 9 پیکسل در یک پیکسل) کیفیت تصاویر خروجی 12 مگاپیکسل است که باعث کاهش حجم آن ها نیز شده است. اندازه هر یک از پیکسل های مذکور سه برابر پیکسل های سنسور اصلی گلکسی اس 10 است و این یعنی سنسور اصلی گلکسی اس 20 اولترا می تواند نور بیشتری را جذب کند که در محیط های کم نور منجر به ثبت عکس های درخشان تر و واضح تری می شود.

البته سنسور اصلی به تنهایی مسئول کیفیت تصاویر ثبت شده نیست و همه چیز به رقم مگاپیکسل بستگی ندارد. نرم افزار دوربین نیز نقش موثری در کیفیت تصاویر خروجی دارد و نحوه پردازش اطلاعات توسط آن بسیار اهمیت دارد. مانند نسل های قبلی، سامسونگ در این نسل نیز هوش مصنوعی را به کمک نرم افزار دوربین گوشی های خود آورده است. اکنون شما می توانید دوربین را ملزم کنید تا تصاویری با حداکثر کیفیت ثبت کند یا مسئولیت اعمال تنظیمات مناسب با هر موقعیت را به هوش مصنوعی بسپارید.

مگاپیکسل بیشتر به بخش ویدیو نیز کمک می کند و به لطف این سنسور جدید می توان ویدیوهایی با کیفیت شگفت انگیز 8K را با نرخ 30 فریم بر ثانیه به ثبت رساند و سپس به راحتی آن ها را روی تلویزیون های QLED 8K سامسونگ استریم کرد. ویژگی Video Snap دوربین گلکسی اس 20 اولترا به کاربر امکان می دهد تا پس از ضبط ویدیوها، عکس هایی با کیفیت 33 مگاپیکسل از آن ها استخراج کند. همچنین، ویژگی دیگر بخش ویدیو فناوری فوق قدرتمند لرزش گیر و تحلیل حرکتی هوش مصنوعی آن است که فیلم های کاملا روان و با کیفیتی را ارائه می دهد.

بزرگ نمایی فضایی 100 برابری

در حالی که لنز پریسکوپ خمیده مستطیلی شکل گلکسی اس 20 اولترا برچسب 100x را با خود به همراه دارد، اما در واقع وظیفه زوم اپتیکال 4 برابری را برعهده دارد. سپس این زوم 4 برابری با استفاده از تکنیکی که سامسونگ آن را زوم اپتیکال هیبریدی می نامد به زوم 10 برابری تبدیل می شود که در این فرایند مقدار قابل توجهی از جزئیات همچنان حفظ می شوند. از زوم 10 برابری تا مقیاس های بالاتر که حداکثر آن 100 برابر است نیز با استفاده از پردازش های دیجیتالی صورت می گیرد.

اگرچه زوم فضایی 100 برابری در ابتدا شگفت انگیز به نظر می رسد، اما باید منتظر اولین نمونه های ثبت شده با استفاده از آن بود و دید که آیا چنین تصاویری ارزش ثبت کردن دارند یا این ویژگی صرفا یک مانور تبلیغاتی است. با توجه به عدم حضور لرزش گیر اپتیکال در این بخش، به نظر می رسد زوم 10 برابری نهایت میزانی باشد که می توان با آن تصاویر قابل تشخیص و بدون تاری ثبت کرد. این امر سبب می شود دوربین های پرچم داران هواوی و اوپو که تا کنون کیفیت بزرگ نمایی خیره کننده خود را به نمایش گذاشته اند در جایگاهی بالاتر از اس 20 اولترا بایستند.

دوربین فوق عریض

سومین سنسور به کار رفته در این گوشی از نوع فوق عریض است، همان سنسوری که طرفداران پیکسل 4 آرزوی حضورش در این گوشی را داشتند اما محقق نشد. این دوربین فوق عریض با میدان دید 120 درجه ای خود جزئیات بیشتری را از محیط ثبت می کند. تا به امروز لنزهای فوق عریض پرچم داران سامسونگ عملکرد متوسطی از خود به نمایش گذاشته اند و امیدواریم این بار خانواده گلکسی اس 20 این فرایند را بهبود ببخشند.

دوربین ToF (مدت پرواز)

چهارمین و آخرین سنسور این ماژول یک دوربین Time-of-Flight است که برای تشخیص عمق سوژه، ثبت پرتره هایی با افکت بوکه و کاربردهای مختلف واقعیت افزوده استفاده می شود.

دوربین سلفی

دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی گلکسی اس 20 اولترا که در یک حفره کوچک در مرکز قسمت بالایی نمایشگر واقع شده است، با استفاده از تجمیع پیکسلی، تصاویر 10 مگاپیکسلی ارائه می کند.

حالت شب جدید و Single Take

سخت افزار جدید دوربین بدون حضور ویژگی های نرم افزاری جذاب هیچ کاربردی نخواهد داشت و به همین دلیل دوربین گلکسی اس 20 اولترا با ویژگی های مختلف بسکمک همراه شده است که حتی شاید بعضی از آن ها را استفاده نکنید؛ اما در بین آن ها قابلیت هایی نیز وجود دارند که حس کنجکاوی هر کاربری را برمی انگیزند.

Single Take یا تک برداشت حالتی است که در آن هوش مصنوعی دخالت مستقیم دارد و از تجمیع چندین سنسور، ادیت و فیلتر استفاده می کند تا در یک برداشت 10 ثانیه ای با کیفیت ترین نتایج را در اختیار شما قرار دهد.

حالت دیگر Night Hyperlapse نام دارد و برای استفاده از آن گوشی باید کاملا ثابت و به دور از لرزش و تکان های معمول باشد؛ پس بهتر است برای دریافت تصاویر خروجی با کیفیت تر از یک تریوپاد برای نگه داشتن گوشی استفاده شود. متاسفانه هنوز از تفاوت این ویژگی با حالت شب پرچم داران قبلی سامسونگ اطلاعاتی در دست نیست و باید منتظر خبرها و بررسی های جدیدتر بمانیم.

منبع: Android police

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 5453

به "با کاربرد دوربین های مختلف گلکسی اس 20 اولترا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با کاربرد دوربین های مختلف گلکسی اس 20 اولترا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید