این خودروهای قدیمی در ایران از طلا باارزش تر هستند!، عکس

به گزارش دَبی بلاگ، از زمانی که قانون ممنوعیت ورود خودروهای بالای 2500 سی سی تصویب شد، هر خودرویی که با این مشخصات در بازار ایران حضور داشت، حکم طلا را پیدا کرد!

این خودروهای قدیمی در ایران از طلا باارزش تر هستند!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، همانطور که گفته شد، خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی در بازار ایران، همواره یک جباب قیمتی ویژه داشتند و تا زمانی که خودروهای نوتر با حجم موتوری بیشتر وارد بازار نشوند، این قیمت های غیرمنطقی همچنان پایدار است.

جدای از آن دنیای فناوری مدام در حال پیشرفت است و با به کار بردن توربوها و فناوری های نو هیبریدی و پلاگین هیبریدی، حجم موتور خودروها کمتر و قدرت آنها بیشتر می گردد. برای مثال مرسدس بنز در نوترین خودروهای خود با کد E پرفورمنس، با همکاری یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر و بعلاوه یک موتور برقی، نزدیک به 650 اسب بخار قدرت فراوری می نماید. فراوری و توسعه خودروهای برقی در دنیا نیز هر روز شتاب بیشتری می گیرد.

به همین بهانه با ما همراه باشید تا با خودروهای مهمی که حجم بالای 2.5 لیتر در بازار ایران دارند، آشنا شویم.

فراری 458 ایتالیا

فراری 458 ایتالیا، لقب تنها فراری غیر کلاسیک پلاک ملی ایران را یدک می کشد. این خودرو طی گذراندن مراحل قانونی و دریافت مجوز خاص، در سال 2012 وارد کشور شد. 458 ایتالیا جانشین فراری F430 شد و راه آن را با قدرت ادامه داد.

قلب تپنده این خودرو، یک پیشرانه 4.5 لیتری 8 سیلندر است. خروجی این پیشرانه قدرتمند، 562 اسب بخار قدرت و 540 نیوتون متر گشتاور است. این موتور در زمان خود، جزو قوی ترین پیشرانه های دنیا بود.

قیمت دنیای فراری 458 ایتالیا در حال حاضر با توجه به متفاوت بودن کارکردها، در بازه های مختلفی از 170 تا 250 هزار دلار واقع شده است. اما با توجه به اینکه این خودرو در ایران بسیار خاص محسوب می گردد، نمی توان قیمت دقیقی برای آن معین کرد!

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 آبان 1402 بروزرسانی: 21 آبان 1402 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 31336

به "این خودروهای قدیمی در ایران از طلا باارزش تر هستند!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این خودروهای قدیمی در ایران از طلا باارزش تر هستند!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید