ایجاد مراکز نوآوری در حوزه حمل ونقل هوشمند، بازار بزرگ شهرداری تهران برای استارتاپ ها

به گزارش دَبی بلاگ، معاون علمی وفناوری رییس جمهور با بیان اینکه شهرداری تهران بازار بزرگی برای تمامی استارتاپ ها دارد، گفت: شهرداری به جای آنکه به دنبال منابع سنتی برای توسعه خود و بهبود شهر باشد، می تواند بخش زیادی از این منابع را از محل توسعه استارتاپ ها به دست آورد که این اقدام برای شهر تهران نیز می تواند منبع جدید درآمدی محسوب گردد.

ایجاد مراکز نوآوری در حوزه حمل ونقل هوشمند، بازار بزرگ شهرداری تهران برای استارتاپ ها

به گزارش خبرنگاران، امروز دو تفاهم نامه همکاری با عناوین ایجاد زیرساخت برای خودروهای پیشرفته با ایجاد یک مرکز نوآوری و همچنین شناسایی و توسعه پهنه های نوآوری توسط سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و پیروز حناچی شهردار تهران به امضا رسید.

سورنا ستاری معاون علمی ریاست جمهوری در مراسم امضای این تفاهمنامه با تشکر از حناچی بابت داشتن نظر مثبت نسبت به اتفاقاتی که در حوزه فناوری رخ می دهد، گفت: به نظرمان تهران پتانسیل های زیادی برای مطرح شدن به عنوان یک شهر هوشمند را دارد. هر چند که در حال حاضر نیز بر اساس گزارش شاخص های دنیای نوآوری (Gii) تهران در میان 50 شهر برتر فناور دنیا جای دارد.

وی با بیان این که هفته گذشته نیز گزارش مفصلی در شورای شهر تهران با موضوع تهران و شهر هوشمند ارائه دادم، اظهار کرد: معتقدم تهران از ظرفیت و صلاحیت بالایی برای تبدیل شدن به یک شهر هوشمند و نوآور برخوردار است که به مدد نوآوری جوانان خلاق و نوآور فعال در شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها عینی و عملی می گردد.

ستاری با بیان اینکه یکی از بحث های جدید که این روزها مطرح می گردد، موضوع ناحیه های نوآوری است، توضیح داد: توسعه این نواحی به خصوص در اطراف دانشگاه ها جدی است که این مسئله سبب می گردد بخش خصوصی نیز در بافت فرسوده سرمایه گذاری کند که نمونه آن را در اطراف دانشگاه صنعتی شریف می بینیم که کارخانه نوآوری آزادی با حضور 3500 جوان فعالیت می نماید.

معاون علمی رییس جمهور با بیان این که مراکز نوآوری با نقش آفرینی شهرداری ها و عزم مردم جامعه برای حمایت از فعالان زیست بوم نوآوری به رونق می رسند و مسائل را حل می نمایند، اظهار کرد: این پهنه ها ضمن افزایش فراوری ناخالص داخلی(GDP) کشور را به سوی توسعه پایدار سوق می دهند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران همیشه به توسعه حوزه فناوری یاری نموده، اما این تفاهم نامه سبب می گردد که برنامه ریزی دقیقی در مورد توسعه نواحی نوآوری در تهران داشته باشیم، گفت: کمتر شهری را به مانند تهران داریم که چنین پتانسیلی برای توسعه نوآوری و هوشمندسازی داشته باشد.

ستاری با بیان اینکه ایجاد مراکز نوآوری در حوزه حمل و نقل هوشمند نیز یکی دیگر از برنامه های مورد توافق طرفین است، اظهار کرد: در راستای استفاده از تکنولوژی های نوین بحث استفاده از خودرو و موتور برقی با اتکاء به تکنولوژی داخل، توسعه می یابد.

وی اظهار امیدواری کرد که با حمایت و همکاری شهرداری تهران برای بازارسازی و پیشرفت فناوری های شهری، گام مهمی برداشته گردد.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4187

به "ایجاد مراکز نوآوری در حوزه حمل ونقل هوشمند، بازار بزرگ شهرداری تهران برای استارتاپ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد مراکز نوآوری در حوزه حمل ونقل هوشمند، بازار بزرگ شهرداری تهران برای استارتاپ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید