اعلام شرایط فورس ماژور در بحران کرونا، مانع ورشکستگی فعالان مالی می گردد

به گزارش دَبی بلاگ، در پنجمین جلسه کمیسیون صنایع اتاق اصفهان که با حضور معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از فعالان بخش خصوصی استان برگزار گردید، بر ضرورت اعلام شرایط فورس ماژور در بحران کرونا به منظور حمایت از بخش های تولیدی و صنعتی کشور تأکید شد.

اعلام شرایط فورس ماژور در بحران کرونا، مانع ورشکستگی فعالان مالی می گردد

در این جلسه که به منظور طرح مسائل فراورینمایندگان در حوزه های فولاد، قطعات خودرو، پوشاک، صنایع پلیمری و... برگزار گردید، مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صنعت با تأکید بر اینکه تحقق جهش فراوری فقط به وسیله هدف گذاری و ارزش گذاری بر رفتارهای اداری ممکن است، گفت: در سال های گذشته مبحث حمایت از فراوری بارها بیان شده ولی امروز دیگر باید از مرحله صدور بیانیه گذر کرد و وارد فاز عملیاتی شد.

صادقی نیارکی اضافه نمود: اینکه نگاه حاکمیت و ارکان نظام در ایام کرونا نگاهی تسهیلگر و در جهت برطرف قواعد و ضوابط و مقررات بود و در این دوران نگاه همدلانه و هم افزا در کشور ایجاد شد.

به عقیده او اگر با نگاه دقیق به دنبال حل مسائل باشیم، پیروزیت ما قطعی است.

صادقی نیارکی مهم ترین مسئله در حوزه فراوری را صیانت از وضع موجود و ارتقاء آن مطرح نمود و گفت: امروز چاره ای جز اداره کشور با ارز حاصل از صادرات، به وسیله حمایت از بخش خصوصی توانمند، شفاف و رقابت پذیر وجود ندارد و این فرصتی است که کرونا در اختیار ما قرار داده است؛ پس باید این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه هر زمان به مردم و بخش خصوصی اعتماد کردیم، نتایج خوبی حاصل شد، اضافه نمود: باید نگاهمان به اداره امور و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی تغییر کند.

او در ادامه اجرای روشی جدید در حوزه تأمین و تخصیص ارز با اولویت مواد اولیه، ارائه طرح اصلاح روش توزیع ورق فولادی، ارائه طرحی برای تحریک تقاضا و انعقاد تفاهم نامه با گمرک در زمینه تسهیل فرآیند اعطای معافیت گمرکی در حوزه ماشین آلات را ازجمله اقدامات در دست انجام معاونت امور صنایع وزارت صنعت بیان نمود.

صادقی نیارکی با اشاره به ارائه طرحی برای اصلاح سهمیه ورق فولاد و استفاده از پتانسیل کارشناسی فولاد مبارکه و تشکل های مرتبط برای تخصیص سهمیه، ابراز امیدواری کرد این مشکل تا دو ماه آینده برای همواره در کشور حل گردد.

در ادامه مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق اصفهان گفت: در شرایط سخت امروز که به واسطه تحریم های ناعادلانه علیه کشورمان و مسائل ویروس کرونا ایجاد شده و ضروری است دولت و بخش خصوصی در کنار یکدیگر کار نمایند و ضمن افزایش صبر، به جدوجهد خود بیفزاید.

او با اشاره به اقدامات اتاق اصفهان در دوران کرونا گفت: به جهت اینکه وزن حوزه صنعت و خدمات در اصفهان بیشتر بوده، بحران مالی استان اصفهان 30 درصد بیشتر از معدل کشوری است و این موضوع نیازمند توجه ویژه و اقدامات دقیق در این زمینه است.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در ادامه خواهان در دستور کار قرار دریافت تسهیلگری در حوزه های سیاست گذاری کشور شد و اضافه نمود: امروزه رفتارهای متناقض به وفور دیده شده و در شرایطی که بر لزوم افزایش صادرات تأکید می گردد، سیاست های ارزی با این سیاست متناسب نیست و درحالی که برای طی بحران مالی موجود، نیازمند کار و کوشش بیشتر بخش خصوصی هستیم، رفتار غیرتعاملی برخی دستگاه ها در حقیقت به ترمز فراوری تبدیل شده است.

ایرج پیروز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این جلسه خواهان یاری به برطرف مسائل تأمین ورق فولادی و ثبت سفارش واردات ماشین آلات دست دوم در استان اصفهان شد.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9524

به "اعلام شرایط فورس ماژور در بحران کرونا، مانع ورشکستگی فعالان مالی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام شرایط فورس ماژور در بحران کرونا، مانع ورشکستگی فعالان مالی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید