استانبول؛ شهر فستیوال ها و لحظات مهیج

به گزارش دَبی بلاگ، سفر به کشورها و شهرهای مختلف جهان از جذابیت های مختلفی بهره مند می باشد. لذا امروزه فستیوال های مهمی در سراسر جهان و شهرهای مختلف آن ها برگزار می گردد که در کنار جاذبه های گردشگری آن ها باعث جذب گردشگر و توریستان شده است.

استانبول؛ شهر فستیوال ها و لحظات مهیج

فستیوال های استانبول به عنوان یکی از مهم ترین رویدادهایی است، که در این شهر همه ساله برگزار می شود وباعث جذب مسافران و گردشگران بسیاری از سراسر کشورهای مختلف جهان شده اند.

آنالیز جذابیت فستیوال های استانبول

لذا بسیاری از افراد تصور می کنند که تنها جذابیت ها و جاذبه های گردشگری مختلف در شهر استانبول است که افراد را به خود جذب می کند. اما چیزی که وجود دارد این است که نه تنها این جاذبه ها، بلکه فستیوال های استانبول هستند که در مقاطع مختلف سال برگزار شده و افرادی که مشتاق به دیدن این فستیوال ها می باشند را به این شهر جذب می کند. لذا این فستیوال ها در برخی از اوقات آنقدر مهم و زیبا می باشند، که افراد تنها دلایلشان برای سفر به استانبول، این فستیوال ها است.

اخبار مختلفی از این فستیوال های استانبول در دست می باشد که ما در ادامه متن قصد داریم از این اخبار در خصوص فستیوال های استانبول برای افراد پرده برداریم و آن ها را در انتخاب فستیوال های مورد علاقیشان هدایت نماییم. چنانچه به فستیوال های استانبول علاقه مند می باشید و دوست دارید این فستیوال ها را انتخاب نمایید، تا انتها با ما همراه باشید تا نکات مختلفی که در خصوص فستیوال های شهر استانبول وجود دارد را عمیقاً درک نمایید.

لازم به ذکر است آژانس های مسافرتی مختلفی تورهای گردشگری استانبول را به افراد ارائه می دهند و افراد می توانند با استفاده از خدمات آژانس مسافرتی آمادای و تورلیدرانی که در این آژانس مسافرتی فعالیت دارند، به تمامی فستیوال های استانبول سرک کشیده و از جذابیت های آن ها لذت ببرند. نام آمادای را برای سفر به استانبول و خرید تور استانبول ارزان از قلم نیاندازید.

فستیوال راک اند کوک؛ فستیوال جذاب موسیقی و یکی از بهترین فستیوال های استانبول

یکی از زیباترین و جذاب ترین فستیوال هایی که ترکیه در زمینه موسیقی فعالیت می کند، فستیوال راک اند کوک می باشد. این فستیوال طی یک دهه گذشته همه ساله برگزار شده و میزبان خیل عظیمی از گروه های موسیقی می باشد. علاوه بر اینکه این فستیوال یکی از فستیوال های مدرن شهر استانبول محسوب می شود، توانسته است بسیاری از گروه های موسیقی معاصر را به خود جذب نماید و به عنوان یکی از فستیوال های هنری و فرهنگی در استانبول محسوب می شود.

سالانه بسیاری از گردشگران مختلف تور استانبول، سعی می کنند زمان تور خود را با زمان برگزاری این فستیوال منطبق نموده و در زمان برگزاری آن به این شهر سفر کنند. افراد می توانند علاوه بر بازدید از جاذبه های گردشگری استانبول از این جشنواره زیبا نیز بازدید کنند. چنانچه از شرکت کنندگان این فستیوال 300 نفر گردشگر باشند، این فستیوال توانسته است در جذب گردشگر به استانبول پیروز عمل نماید. شما می توانید با استفاده از خدمات آژانس مسافرتی آمادای این فستیوال را مورد بازدید قرار دهید.

فستیوال مولانا؛ یکی از فستیوال های استانبول که ایرانیزه ترین آن هاست

یکی دیگر از زیباترین فستیوال های استانبول فستیوال مولانا می باشد. این فستیوال ما بین 10 تا 17 ماه سپتامبر برگزار می شود. این جشنواره پاییزی همیشه ایرانیان بسیار زیادی را به خود جلب نموده است. با توجه به اینکه این شاعر یکی از شاعران ایرانی پارسی گوی می باشد، بسیاری از ایرانیان به با بازدید از این جشنواره نظر مثبت داشته و سعی می کنند تا در زمان برگزاری این جشنواره به تور استانبول بروند.

اخباری که از این جشنواره حاصل شده است این است که در این فستیوال مهم بسیار از درویشان با لباس های سفید یک دست، دست به آسمان برده و دور خود می چرخند و سالگرد یگانگی مولانا را جشن می گیرند. توجه داشته باشید که این فستیوال در شهر قونیه برگزار می شود و با استانبول فاصله زیادی را دارد. ولی معمولاً گردشگران تور استانبول به این شهر سفر نموده و در آن موقع خاص از این فستیوال دیدن می کنند.

لازم به ذکر است آژانس مسافرتی آمادای می تواند شما را برای بازدید از این فستیوال تا شهر قونیه همراهی نماید.

فستیوال کتاب استانبول؛ از فرهنگی ترین فستیوال های استانبول

یکی دیگر از فستیوال های ادبی فرهنگی استانبول که نظر بسیاری از گردشگران و حتی کسانی که در کشور ترکیه مقیم می باشند را به خود جلب نموده است، فستیوال کتاب استانبول می باشد. این نمونه از فستیوال های استانبول یکی از بزرگ ترین رویدادهای کتاب بوده که از سال 1982 در ماه نوامبر برگزار می شود. لازم به ذکر است گردشگران ایرانی که به استانبول سفر می کنند، می توانند با ادبیات کشور ترکیه آشنایی پیدا کنند.

رمان های مختلفی مانند رمان عزیز نسین و پاموک که به عنوان یکی از مهمترین نویسندگان ترکیه می باشند، برای ایرانیان از ارزش بسیار بالایی برخوردار بوده و همین موضوع توانسته است که این فستیوال استانبول را در چشم ایرانیان بزرگ جلوه دهد. توصیه ما به افراد این است که با استفاده از تورهای گردشگری این فستیوال را بازدید کنند.

جشنواره فیلم مستقل ای.اف.ام؛ یکی از مهم ترین فستیوال های استانبول که بین المللی می باشد

یکی دیگر از فستیوال های فرهنگی استانبول که نظر بسیاری از افراد را به خود جلب نموده است، فستیوال فیلم مستقل ای اف ام می باشد. این جشنواره در اواسط ماه فوریه می باشد. لازم به ذکر است این جشنواره در تالاری به نام تالار تئاتر ای اف ام برگزار شده و بسیاری از فیلمسازان مهشور جهان با نمایش گذاشتن فیلم های خود در این جشنواره، آن را به داوری می گذارند. لازم به ذکر است بسیاری از علاقه مندان به دیدن فیلم های مشهور جهان و خاص آن، سعی می کنند که در زمان تور استانبول از این جشنواره زیبای استانبول بازدید به عمل آورند.

اگر علاقه مند به بازدید از این جشنواره هستید، تور استانبول در فوریه را از قلم نیاندازید.

فستیوال معماران جوان yap؛ یکی از زیباترین فستیوال های استانبول

فستیوال های معروف دیگری در شهر استانبول برگزار می شوند که افراد می توانند در تور استانبول از این فستیوال ها بازدید کنند. یکی دیگر از فستیوال های استانبول، فستیوال معماران جوان می باشد. این فستیوال هردو سال یک بار در فصل تابستان برگزار شده و معماران جوان در آن با ارائه طرح های خود که با مسائل زیستی و محیطی هم تراز می باشد، در آن شرکت می کنند. این فستیوال به منظور کشف استعدادهای معماری، توسط جوانان برگزار می شود.

شکل های زیبا و طرح های بسیار متنوعی که در این فستیوال به نمایش گذاشته می شود، همیشه گردشگران مختلفی را از سراسر جهان به سمت خود جذب می کند. همانطورکه که در عکس می بینید این فستیوال با طرح های عمیق، عجیب و غریب نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب نموده است.

توصیه ما به افراد این است که با خدماتی که آژانس مسافرتی آمادای در اختیار افراد قرار می دهد، تمامی جاذبه های گردشگری و فستیوال های استانبول را مورد آنالیز قرار داده و از آن ها لذت کافی را ببرید.

در آخر نیز می توانید جهت اطلاع از قیمت تور استانبول و دیگر تورهای ترکیه به سایت amadaytravel.com سر بزنید و یا با شماره 02122226881 تماس حاصل فرمایید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2767

به "استانبول؛ شهر فستیوال ها و لحظات مهیج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استانبول؛ شهر فستیوال ها و لحظات مهیج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید