ابعاد جدید از قتل مرد سیاهپوست، وقتی پلیس آمریکا توجهی به التماس های جورج فلوید نمی کند

به گزارش دَبی بلاگ، تصاویر و مکالمات ضبط شده توسط دوربین های نصب شده بر روی لباس پلیس آمریکا، ابعاد جدیدی از حادثه قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی را نمایان کردند.

ابعاد جدید از قتل مرد سیاهپوست، وقتی پلیس آمریکا توجهی به التماس های جورج فلوید نمی کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران و به نقل از سی ان ان، قتل جورج فلوید سیاهپوست توسط یک مامور پلیس سفیدپوست آمریکا، موجب اعتراضات گسترده ای در سراسر آمریکا و سایر مناطق دنیا شده است.

روز دوشنبه 25 می (5 خرداد) یک افسر سفیدپوست در آمریکا یک مرد سیاه پوست غیرمسلح را در شهر مینیاپولیس با فشار دادن زانوی خود بر گردن او به قتل رساند و پس از آن ایالت مینه سوتا و چندین ایالت دیگر آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به تبعیض و همچنین رفتار نژادپرستانه و وحشیانه پلیس با سیاهپوستان بوده است.

اکنون پس از گذشت نزدیک به 45 روز از این حادثه، تصاویر و صحبت های ضبط شده توسط دوربین نصب شده بر روی لباس پلیس آمریکا، ابعاد جدیدی از حادثه به قتل رساندن جورج فلوید توسط پلیس را تعیین نموده است.

در این تصاویر، پس از آنکه جورج فلوید به پلیس آمریکا می گوید نمی توانم نفس بکشم، درک شووین (پلیس قاتل) افسر پلیس مینیاپولیس می گوید: حرف نزن، فریاد نکش، حرف زدن اکسیژن زیادی مصرف می نماید.

در ادامه جورج فلوید هم فریاد می زند: نمی توانم نفس بکشم، نمی توانم نفس بکشم. آه! آنها مرا خواهند کشت. آنها مرا خواهند کشت. نمی توانم نفس بکشم. نمی توانم نفس بکشم.

دقایقی بعد دیگر جورج فلوید سخنی نمی گوید و بعدا اعلام می گردد که وی مرده است.

این تصاویر و نوشته ها که از دوربین های نصب شده بر روی لباس پلیس آمریکا به دست آمده، آخرین لحظات زندگی جورج فلوید را نشان می دهد که روز چهارشنبه و به دنبال دادخواستی که در دادگاه ایالتی مینیاپولیس تشکیل شده بود، منتشر شده است.

در واقع توماس لین از افسران پلیس مینیاپولیس که در صحنه قتل حضور داشت و به اتهام همکاری و معاونت در قتل در دادگاه حاضر شده بود، به عنوان بخشی از کوشش هایش برای برطرف اتهام و تبرئه شدن این تصاویر و مستندات را به دادگاه ارائه کرد.

مقامات آمریکایی هنوز جزئیات مربوط به این حادثه را به تصویر نکشیده اند و شبکه خبری سی ان ان به وسیله دادگاه توانسته به بخشی از جزئیات این تصاویر دست یابد.

همچنین روزنامه نیویورک تایمز نیز در مطلبی با اشاره به مستندات ارائه شده به دادگاه به وسیله تصاویر و مکالمات ضبط شده توسط دوربین های نصب شده بر روی لباس پلیس مینیاپولیس می نویسد: در این مستندات آمده است که جورج فلوید در طول حدود 9 دقیقه ای که بر روی زمین خوابانده شده بود و افسر پلیس آمریکا نیز زانوی خود را بر گردن وی فشار می داد، 20 بار التماس نموده است که نمی تواند نفس بکشد و افسران پلیس آمریکا بدون توجه به فریادها و خواهش های فلوید وی را رها ننموده اند تا اینکه او جان داده است.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10271

به "ابعاد جدید از قتل مرد سیاهپوست، وقتی پلیس آمریکا توجهی به التماس های جورج فلوید نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابعاد جدید از قتل مرد سیاهپوست، وقتی پلیس آمریکا توجهی به التماس های جورج فلوید نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید